Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min mp3-spelare förvann i posten då jag skickade u


Kristianstad

Rekommendera Poster

Hej!

Jag köpte en MP3-spelare i mars i år.

 

För två veckor sedan upptäckte jag att radion i spelaren slutat fungera. Jag ringde upp till tillverkaren och frågade vad jag skulle göra. De mailade adress dit jag skulle skicka den till min mail.

 

Nu har det gått 2 veckor och ringde därför upp och frågade vad som hänt med den. Men de hade inte fått kuvertet. Det visade sig att de hade skickat FEL adress till min mail. De hade skrivit att jag skulle skicka den till Sintervägen 15 när det i själva verket var Sintervägen 14 företaget låg på.

 

De sa att de inte kunde göra något åt det, eftersom jag inte hade rekommenderat brevet.

 

 

Vad ska jag göra nu? 2000 kronor är väldigt sura pengar. De har ju skickat fel adress till mig, borde inte de ersätta mig?

 

Tack på förhand!

 

/ Kristoffer

 

[inlägget ändrat 2003-08-22 15:10:23 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyfiket undrar man ju vad som då finns på Sintervägen 15... Gör en förlustanmälan hos Posten, så kanske de kan spåra upp paketet åt dig. För övrigt verkar ju företaget vara rätt rubbade som inte tycker sig kunna lösa ett problem som de själva orsakat. Anmäl till KO om de inte ger sig!

 

----------

Ipsa scientia potestas est

 

[inlägget ändrat 2003-08-22 15:30:24 av Cloudberry]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ja, det får man nog göra. Det kan ju dock ta tid.

 

Men har jag ingen rätt då de sänt mig fel adress?

Jag har bevis och de var de som berättade att de sänt den till fel adress.

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste nog vara företagets ansvar. Sa de åt dig att skicka rekommenderat?

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh tusan, frågan var juh vad som låg på sintervägen 15 - noterade inte det - men det går juh att ta reda på genom att traska dit :)

 

---

Hahaha, sintervägen 14... där har jag varit, vet precis vilket företag det handlar om - det gör nog Cloudberry också ;p

 

Hoppas det löser sig, Kristianstad.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

[inlägget ändrat 2003-08-22 15:39:00 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte lite småroligt om någon som bor i närheten av Sintervägen 15 skulle kliva in där och fråga om det kommit ett felskickat paket dit =)

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste nog vara företagets ansvar. Sa de åt dig att skicka rekommenderat?
Nej, endast att det skulle vara vaddat och det var det.

 

Hahaha, sintervägen 14... där har jag varit, vet precis vilket företag det handlar om - det gör nog Cloudberry också ;p
Haha, har ni dåliga erfarenheter från dem?

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson
Gör en förlustanmälan hos Posten, så kanske de kan spåra upp paketet åt dig.

 

Posten utreder tyvärr enbart förlust av rekommenderat brev. Jag blev av med en tågbiljett som jag skulle få hemskickat av SJ, vilket jag anmälde förgäves, så jag vet...

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har faktiskt bara positiva erfarenheter så här långt =)

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du skrivit dit avsändarnamn och adress på det då? ...och hade du satt företagsnamnet som mottagare innan adressen? Posten borde mycket väl dela ut det rätt även om det stod fel adress på den (enligt mina kontakter i alla fall ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Finns juh en massa IT-företag på Sintervägen 14.

Men inga verkar sälja/serva hårdvaror som exempelvis mp3-spelare... Sintervägen 15? -Verkar inte finnas..

 

Inlägget har genererats genom ADB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Var har du fått reda på att Sintervägen 15 inte existerar? Hade varit kul att veta källa.

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Det finns däremot ett kontor i Kiruna (posten) som har hand om brev och försändelser som inte har riktiga adresser, kan löna sig att höra av sig dit..

(adressundersökning eller vad de nu heter..)

 

Inlägget har genererats genom ADB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har du fått reda på att Sintervägen 15 inte existerar? Hade varit kul att veta källa.

 

Den borde rent tekniskt inte existera - det stämmer nog. Det är väl bara någon form av parkering på den andra sidan sintervägen vad jag minns? Om inte annat har jag svårt att se att det skulle få plats 15 ingångar på den korta sträckan... men tja, bevisat är det väl inte ännu?

 

Och jo, det finns ett sådant företag på 14 :)

 

Likaså noterade jag att vårt "kära" Loopia fanns där också :]

 

-

Här var en fin karta: http://www.teknikbyn.org/se/img/Karta-kopparl-030519.jpg - den högra delen finns något som heter culturen i vilken sintervägen 14 fanns i vill jag minnas. Andra sidan av sintervägen (man brukar iaf ha jämna och ojämna nummer på varsin sida av vägen väl?) är det mest parkeringar.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-08-22 19:54:32 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Du kan ju söka på Sintervägen på Google samt Gula Sidorna. Söker du på 14, så dyker det upp en del företag, men söker du på 15 dyker det inte upp något alls. Vad är det för företag på 14 det rör sig om?

 

Inlägget har genererats genom ADB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Företaget det handlar om heter "Jens of Sweden AB"!

 

Något som är märkligt är att jag inte hittar någon information om att Jens of Sweden skulle ligga i Västerås.

Har letat överallt.

 

Kan det vara så att brevbäraren tror det är nummer 15 och sedan skickar iväg det.

 

 

På brevet stod även min adress som avsändare.

 

Jag har för övrigt anmält det till reklammation hos Posten i Kristianstad.

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit och kollat på Sintervägen. "Jens of Sweden" ligger mycket riktigt på nummer 14. Nummer 15 existerar inte !

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit och kollat på Sintervägen. "Jens of Sweden" ligger mycket riktigt på nummer 14. Nummer 15 existerar inte !
Tack så mycket för att du kollade upp det! Står det tydligt att "Jens of Sweden AB" ligger där, eller kan brevbäraren ha missat det?

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det tydligt att "Jens of Sweden AB" ligger där,

Jodå, det var tydligt, det är en sån där snygg putsad gravyr skylt på ingången. Det är några firmor till som har samma ingång, men det gick inte att missa !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likaså noterade jag att vårt "kära" Loopia fanns där också :]

 

*ryser* måste vara någon bermjuda)?) triangel....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...