Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Intressant dilemma


.sun

Rekommendera Poster

.sun skrev:

Häromsistens fick jag ett nyhetsbrev från skitföretaget InWarehouse. Ett HTML-mail med massor med bilder och en länk till deras site där jag kunde avregistrera mig om jag inte ville ha fler nyhetsbrev. Jag blev asförbannad eftersom jag aldrig bett om deras nyhetsbrev i första hand. Har aldrig handlat av dem så de kan inte ha fått epostadressen av mig. Däremot var jag kund hos PCExpress innan de blev uppköpta av InWarehouse. Av PCExpress fick jag också ett nyhetsbrev som jag högljutt protesterande och argt beklagande avskrev mig. När InWarehouse spam kom blev jag så förbannad att jag dammsög (manuellt) deras site på epostadresser och mailade alla anställda (inkl nån marknadschef) och krävde omedelbar radering ur deras register, samt en förklaring till hur i h-e de anser sig ha rätten att spamma mig. Avregistrerad blev jag, men nån förklaring fick jag inte.

 

Detta låter ju som en skitbra idé. Spamma företagen som använder sig av spamtjänster! Skicka upp ett e-mailform på någon sida där man får skriva egna kommentarer och skicka dit :) Efter ca. 10 000 mail per anställd kommer dom nog sluta.

 

Fast problemet kan ju då bli att dom sparar alla dessa adresser.

 

lowtek.

 

Nej till Euro! Ja till Dollar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

> Så därför frågar jag dig återigen - hur ska ett nystartat företag göra reklam för att du ska tycka att den blivit presenterad för dig på ett korrekt sätt? Kort och gott - vilka reklamkanaler tar du till dig?

 

Företaget ska göra en bra och intressant produkt så att det skrivs om den i media. Annars kan de lägga ner verksammheten.

 

Vad jag ser och inte ser:

 

TV Reklam; Ypperligt tillfälle att gå ut i köket eller kolla nåt på internet eller så.

 

Radioreklam: Radio? Menas RealAudio kanske?

 

Internet banners: Ser inte så många då jag har en del AD servrar blockerade. Enormt irriterande när de dyker upp, även om de har en tjej på sidan så vill jag inte köpa toners/bläckpatroner.

 

Epost reklam: Får inte mycket, har tagit några steg emot detta också.

 

Tidnings reklam: (annonser) Läser ibland.

 

Billboards: Läser om man sitter på Tåg/Buss och har inget annat att göra.

 

Telemarketting; Pratar med dom ibland och ber dom motivera varför produkten är bra istället för plöja det där säljar bullshiten. Klarar de inte av det så slänger jag telefonen på luren. Även dom som är ok brukar vara enerverande; IDG's säljare ringde mig 3 gångar i rad under en tidsperiod av 15 minuter en gång(!) och frågade om jag ville köpa samma tidning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Jag brukar köra med denna disclaimern om jag mailar ett företag (amerikanska) som KAN tänkas missbruka min adress:

 

"(Generic SPAM Disclaimer: By sending you this email i'm NOT displaying ANY intrest in beeing added to ANY mailinglists, if your corporation add me to ANY mailinglists of your, i'll add ALL email address found on your corporations site to a large number of mailinglists.)"

 

Brukar inte få så mycket SPAM faktiskt, fast det beror nog på alla motmedel jag sättit in.

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson skrev:

Klarar de inte av det så slänger jag telefonen på luren.

 

Känns ju onödigt att förstöra sin telefon på detta viset bara för att man är arg på en försäljare?

 

lowtek.

 

Nej till Euro! Ja till Rubel!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...