Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

X-box VS PS2


Tibbins

Rekommendera Poster

OK.. men de på typ elgiganten då, vilken dvd har de i sig ? Eller köper man det till ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Nej nej DVD-spelaren sitter ju i xboxen :)

 

Problemet är att när du köper en xbox i butik så får man ju inte öppna kartongen utan här får man chansa lite men jag har för mig att de flesta nya xboxar har Samsung spelaren i sig. Min hade det iaf :)

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, känns ju trist att chansa men man får väl göra det :) Man blir ju lite osäker när de på nätet skriver att de har DVD-kit. Verkar lite onödigt att skriva det om det nu finns i varje :) Men det lutar nog att jag köper en i butik för att vara säker på att få en med ny version, ny dvd sen får jag väl fixa nån som moddar den.. Sen går det att bränna spelen i typ Nero va? Eller är det bättre att satsa på HD och lägga in i ? Är det många som delar ut spel på typ Kazaa ? Hur gör du med dina spel ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Hmm nu tycker jag kanske att det är av fel skäl att modda sin xbox för att råtanka piratkopierade spel men visst jag kan tänka mig att det finns på kazaa. Använder inte det själv. Ja du kan bränna i nero. Bränn då bara på låg hastighet.

 

Jag använder den själv för att kolla på film och streama musik och göra kopior på mina köpta spel :)

 

DVD-kitet du nämner är oftast att man köper en fjärrkontroll till sin xbox med ett litet chip eller vad det nu är som låser upp för att kunna spela DVD på sin orginalxbox. Moddar du den så behöver du inte köpa DVD-kitet utan det blir mer för att man skall kunna sitta i soffan och styra den med fjärr istället för handkontrollen.

 

Lycka till med din xbox :)

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inser att vissa saker måste klargöras...

 

Alla Xboxar har en DVD-spelare inbyggd men för att se på DVD-film måste man ha ett DVD-kit innehållandes en fjärrkontroll (och en sladd tror jag).

 

Sedan får man INTE ladda ner och bränna spel, det kallas piratkopiering och vill du ha hjälp med det är du inne på fel forum.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se på DVD-film måste man ha ett DVD-kit innehållandes en fjärrkontroll (och en sladd tror jag).

 

Man får ingen sladd med! Man får dongeln(mottagaren) som man pluggar in i en ledig handkontrollsplats och sen får man dosan. Det är dom 2 sakerna.

 

Angående snacket om lödda eller skruvade chip... Om man flashar sin BIOS så behöver man inte ha nått chip i alls...

 

Sen så har man både en PS2:a och en Xbox... PS2:an spelar man alla bra spelen på och krysslådan har man för att kolla på film mestadels. :)

 

-----------

// jumpman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis med en 1.1 box har problem att spela brända DVD+R skivor i sin box, min andra kompis har en 1.0 box och har inte haft problem med - eller + skivor.

 

Nu tycker jag att det gränsar till ett tvivelaktigt diskussionämne här, håll i er lite - men om din kompis vill byta sin 1.1 mot min 1.0 så säg till - har fått för mig att 1.1 är bra mycket tystare, vilket jag hellre eftersträvar än möjligheten att "spela brända skivor", doh ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tycker jag att det gränsar till ett tvivelaktigt diskussionämne här, håll i er lite - men om din kompis vill byta sin 1.1 mot min 1.0 så säg till - har fått för mig att 1.1 är bra mycket tystare, vilket jag hellre eftersträvar än möjligheten att "spela brända skivor", doh ;)

 

Jag har t.ex. en DVD skiva med massa bilder jag tagit, sätter man den i hans moddade box så kan man titta på dem...

 

Men som sagt, vi kan lämna ämnet :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital
har fått för mig att 1.1 är bra mycket tystare,

 

Det är den. Men tyvärr inte helt tyst.

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...