Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

X-box VS PS2


Tibbins

Rekommendera Poster

bobby_digital

Hej

 

Har själv bara en xbox men den kan jag rekommendera. Jag har moddat min vilket gör att den blir rena multimediamaskinen. Jag har den mycket för att kolla på film som jag streamar ifrån PC:n via xboxen och upp på tvn.

 

Sen gör det ju inget att det går att spela på den heller. ;)

 

Mitt val emellan Xbox och PS2 blev en xbox och jag har inte ångrat mig.

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha då, kanske jag kan fråga en annan sak jag funderat på. Går det att streama genom x-box upp på tvn . Jag har ingen tv-utgång på grafikkortet men tar ner en del film. Går det då att se dem på tvn ? Alla format eller ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital
Aha då, kanske jag kan fråga en annan sak jag funderat på. Går det att streama genom x-box upp på tvn .

 

Visst går det! Du kör det via ditt nätverk så du bara kopplar xboxen till pcn via en ethernetkabel eller om du nu har en switch så kör du den vägen. Man behöver alltså INTE ha någon tv-utgång på sitt grafikkort för att kunna streama till xboxen. Vill man inte streama till den så kan du ju FTP:a in filmerna på xboxens HD.

 

Ja alla format stöds men jag nyttjar bara divx och xvid. Funkar kalas!!

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du gör då är ju att du fört moddar XBoxen (bäst att lämna in den till någon som kan) och sen sätter in en ny hårddisk och fixar till den, det finns bra guider till det.

Sen kan du lägga in spel och filmer på xboxens hårddisk. Streamning har jag inte använt mig utav eftersom jag redan har wireless videoöverföring från pc till tv.

Men eftersom bobby_digital säger att det går så gör det väl det =)

 

Men även om jag också väljer xbox framför ps2 så kvarstår faktum att det släpps mer stortitlar till ps2 tyvärr. Men xboxen kan ju användas till så mycket saker till lågt pris så det är inget snack :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som valet är klart !:) Men vad kostar allt detta då? Jag funderar på att handla en begagnad x-box som redan är moddad, finns det någon risk med det?

Sen vad kostar en extra hårddisk ?

Ni får ursäkta om mina frågor är lite väl "basic" för er som kan men uppskattar era svar !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv ett PS2, och ångrar inte att jag valde den istället för Xboxen. Eftersom de spel jag vill spela bara finns till PS2 var det ett enkelt val. Även om Xboxen är rena rama nöjesmaskinen var det alltså spelen som var den avgörande frågan för mig. Många stora titlar släpps bara till PS2, så jag rekommenderar att du kollar upp de spel du är mest sugen på, och köper den konsoll som har de flesta av dina titlar.

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital
Jag funderar på att handla en begagnad x-box som redan är moddad, finns det någon risk med det?

Visst det är som med allt annat som man köper på privatmarknaden. Men det bör inte vara några problem för du ber ju dem att slå på xboxen och då skall det stå typ Xboxloggan och så Xecutor eller vad de nu har för chip i. Passa på att fråga om chipet är lött på eller om de har ett chip som man skruvar på. Skruvat på = kasst. Lött på = Bra

 

Har för mig att xboxen bara klarar 137GB HD så om du köper en 120GB så är du säker. Vet inte vad en 120GB ligger på men ca 1500 kr. Kolla gärna på tex www.komplett.se Läs lite på www.xbox-scene.com som är en kanonsida där det står MASSOR av information om olika chip och hur man stoppar i en större HD.

 

Lycka till!

 

bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Ja du får plats med ca 5GB av film/spel på orginaldisken. Så några filmer kan du slänga in om du nu inte har några spel som du kör ifrån HDn.

 

Allt ovan förutsatt om xboxen är moddad!

 

/bobby_digital

 

[inlägget ändrat 2003-07-17 11:08:23 av bobby_digital]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.. Låter ju ganska krångligt, men antar att det fungerar bra som f-n när man väl fått ordning på alla dessa prylar :) Men en sista fråga nu då. Om jag ska köpa en begagnad vad är viktigast att få med, om jag vill nyttja den till att spela brända/nedladdade och se på film ?

 

Tack för alla svar !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital
Men en sista fråga nu då. Om jag ska köpa en begagnad vad är viktigast att få med, om jag vill nyttja den till att spela brända/nedladdade och se på film ?

 

Den måste vara moddad! Försök att få en xbox med ett ilött modchip då de sitter fast mycket bättre än modchip som du kan skruva på. Mitt modchip heter X2 Light och är väldigt bra.

 

Är den bara moddad kan man nyttja den fullt ut till film och spel.

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den bara moddad kan man nyttja den fullt ut till film och spel.

 

Notera dock att du inte kommer ut på Xbox Live med en moddad Xbox.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp

 

...eller Daim.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital

Varför Xbox Live när XbConnect finns?

 

Varför betala massa pengar när det finns gratisalternativ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Xbox Live! är en tjänst med matchmaking och allt som en onlinetjänst betyder, med Xbconnect är det väl bara en tunnelanslutning (direct ip gaming)? ...och "massa" pengar är det juh verkligen inte :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om man köper från xboxmods.nu så fixar dom en switch så att man kan växla till orginal när man vill och därmed kunna köra live-tjänsten.

Om man nu vill det..

 

[inlägget ändrat 2003-07-17 19:37:12 av Patrik Ahlberg]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, om man köper från xboxmods.nu så fixar dom en switch så att man kan växla till orginal när man vill och därmed kunna köra live-tjänsten.

Om man nu vill det..

 

Stämmer juh inte, innehållet på hårddisken är juh fortfarande inte i "virgin state" även om man slår av modchipet... och det är väl innehållet på disken som live-tjänsten kan läsa av såvitt jag förstått.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se också till att få en bra dvd-spelare. Det finns nämligen olika märken. Min kompis hade en DVD-spelare som helt enkelt inte gillade brända skivor. Hörde på omvägar att Samsungs DVD-spelare ska vara den bra. Men det vet säkert ni Xboxägare mer om...

----------

Ipsa scientia potestas est

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis med en 1.1 box har problem att spela brända DVD+R skivor i sin box, min andra kompis har en 1.0 box och har inte haft problem med - eller + skivor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital
OK ? Så man måste ha koll på vilken version man har på x-boxen också ?

 

Köper du en ny idag så får de en 1.1 eller en 1.2. Båda går att modda så det är inget problem.

 

Vad som skiljer version 1.0 mot de övriga är att 1.0 har en kylfläkt vilket gör att 1.0 är mer bullrig än 1.1 samt att 1.0 inte klarar av cd-r skivor utan behöver ha cd-rw vilket är ett stort minus.

 

Sen vad gäller de olika DVD-läsarna finns det 3 st.

 

Thomson = sämst (problem med cd-r)

Philips = sådär (skall klara alla cd-r)

Samsung = grym (klarar alla cd-r)

 

Hur man vet vilken man har ser du på släden. Kolla gärna in www.xbox-scene.com där de har bilder på de olika slädarna i deras forum.

 

Vad gäller Xbconnect kan man även här lägga upp sina favoritpolare och starta en egen host för att sedan bjuda in dina vänner. Headset funkar bra men vill man kunna lira XB Live med en moddad xbox måste HD:n vara låst annars bannas du av MS xblive servrar. Samt att man naturligtvis inte startar den i moddad läge ;)

 

/bobby_digital

 

[inlägget ändrat 2003-07-18 10:13:35 av bobby_digital]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...