Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Serial Ata

Pose_Acura

Rekommendera Poster

Hej hur i ^`#¤%&#"# fick ni Silicon image Serial Ata drivern installerad jag fattade noll av readme filen...

Beror lite på vilket system du försöker installera, om det är W2k/XP zippar du upp innehållet till en diskett och när du bootar från installations cd:n trycker du F6 och stoppar in floppyn, lite senare under installationen får du välja drivrutin.

Men ditt problem var väl att du inte ens såg disken i BIOS ?

Jag kanske ska sluta svara i tråden eftersom jag inte har ett sådant här moderkort, jag hade inga problem med mitt S-ATA Tx2 Plus Promise kort iallafall, syns till och med under boot alternativ i bios på moderkortet.

Hoppas det löser sig för er alla.

[inlägget ändrat 2003-04-29 22:05:03 av xYz]

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
hur väljer man att man skall boota från cd?

Under boot alternativen i BIOS, sätt cd:n först men glöm inte ställa tillbaka efter första gången installations programmet startar om.

Länk till inlägg

Altså det finns 5 meg på den filen allt får inte plats... men det finns två mappar disk 1 och 2

Är den någon av dom här jag skall slänga in på en diskett eller?

/pose

Länk till inlägg
Är den någon av dom här jag skall slänga in på en diskett eller?

Förmodligen bara de filer som finns i roten, dvs Si3112r.inf, Si3112r.mpd, Si3112r.sys, SIISUPP.VXD och TxtSetup.oem

Det andra verkar vara Windows GUI:en för att mixtra med RAID sedan.

Länk till inlägg
Altså det finns 5 meg på den filen allt får inte plats... men det finns två mappar disk 1 och 2
Strunta i det där... I "rooten" av filen ligger en txt***.oem, den är viktig. Ta de resterande filerna också, frånsett pdf-filen.. Men den där txt(nånting).oem är viktigast.

\\eForum\NoiseKiller

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...