Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Serial Ata


Pose_Acura

Rekommendera Poster

Hej hur i ^`#¤%&#"# fick ni Silicon image Serial Ata drivern installerad jag fattade noll av readme filen...

 

Beror lite på vilket system du försöker installera, om det är W2k/XP zippar du upp innehållet till en diskett och när du bootar från installations cd:n trycker du F6 och stoppar in floppyn, lite senare under installationen får du välja drivrutin.

 

Men ditt problem var väl att du inte ens såg disken i BIOS ?

 

Jag kanske ska sluta svara i tråden eftersom jag inte har ett sådant här moderkort, jag hade inga problem med mitt S-ATA Tx2 Plus Promise kort iallafall, syns till och med under boot alternativ i bios på moderkortet.

 

Hoppas det löser sig för er alla.

 

[inlägget ändrat 2003-04-29 22:05:03 av xYz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo i och för sig men man kan ju alltid testa eller?

hur väljer man att man skall boota från cd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur väljer man att man skall boota från cd?

 

Under boot alternativen i BIOS, sätt cd:n först men glöm inte ställa tillbaka efter första gången installations programmet startar om.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså det finns 5 meg på den filen allt får inte plats... men det finns två mappar disk 1 och 2

Är den någon av dom här jag skall slänga in på en diskett eller?

/pose

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den någon av dom här jag skall slänga in på en diskett eller?

 

Förmodligen bara de filer som finns i roten, dvs Si3112r.inf, Si3112r.mpd, Si3112r.sys, SIISUPP.VXD och TxtSetup.oem

 

Det andra verkar vara Windows GUI:en för att mixtra med RAID sedan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Altså det finns 5 meg på den filen allt får inte plats... men det finns två mappar disk 1 och 2
Strunta i det där... I "rooten" av filen ligger en txt***.oem, den är viktig. Ta de resterande filerna också, frånsett pdf-filen.. Men den där txt(nånting).oem är viktigast.

 

\\eForum\NoiseKiller

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...