Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som känner till planka.nu???


-Patrik Johansson-

Rekommendera Poster

Jag tycker folk som tjänar mer än 30.000 borde pryglas offentligt. Som kompensation liksom.

 

ROTFLMAO!

Det var det bästa jag sett på mycket länge, poäng!

 

Allvarligt talat, så har jag väldigt svårt att tänka mig att någon verkligen behöver 30 000 i månaden, hur lyckas dom göra av med så mycket pengar??

[inlägget ändrat 2003-04-03 12:44:13 av SYS 64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Skapad
  • Senaste svar
Allvarligt talat, så har jag väldigt svårt att tänka mig att någon verkligen behöver 30 000 i månaden, hur lyckas dom göra av med så mycket pengar??

 

Du bor inte i 08:a, eller hur? Om man vill bo i hus och samtidigt inte pendla 3 tim/dag så får du hosta upp minst 2 - 2.5 mille.

 

Men bo i villa borde vara gratis tycker jag, tak över huvudet är en rättighet :)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, så har jag väldigt svårt att tänka mig att någon verkligen behöver 30 000 i månaden, hur lyckas dom göra av med så mycket pengar??

 

Det var det dummaste jag hört på länge. Men att du inte kan förstå en sådan sak har nog sina förklaringar. :)

 

Boende, sommarhus, resor, bilar, båtar... etcetra etcetra

[inlägget ändrat 2003-04-03 12:55:48 av Starre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bor inte i 08:a, eller hur?

 

Nej gudskelov, alldeles för mycket folk, buller, hög brottslighet, man törs inte gå ut kvällstid. Det ska till bra mycket mer än 30 000 i månaden för att få mig till Fjollträsk. ;)

 

Om man vill bo i hus och samtidigt inte pendla 3 tim/dag så får du hosta upp minst 2 - 2.5 mille.

 

Frågar mig om det är alldeles nödvändigt att bo i ett eget hus, det finns ju hyreslägenheter. För att få råd till en villa själv, så blir jag nog tvungen att råna banken först.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Frågar mig om det är alldeles nödvändigt att bo i ett eget hus, det finns ju hyreslägenheter

 

Då kan ju du ställa dig i kö för en hyresrätt i sthlm då, så får vi se hur många decennium du måste vänta tills du får en.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boende, sommarhus, resor, bilar, båtar... etcetra etcetra

 

Usch, den här tråden var kul ett tag men nu börjar jag må illa.

I många länder svälter massor till döds varje dag och ni vill ha sommarhus och båtar????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan ju du ställa dig i kö för en hyresrätt i sthlm då, så får vi se hur många decennium du måste vänta tills du får en.

 

Jag tycker man borde sparka ut alla höginkomstagare ur hyresrätterna och bara låta låginkomsttagare bo där!

 

...fast då får vi segregering och risk för getto-bildning. Ajfan... Nån som har en bra lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att du mår illa över att en del vill lägga en del av sina pengar på exempelvis en båt.

 

Menar du att du skickar alla dina överskottspengar till välgörande ändamål?

 

Om inte så föreslår jag att du gör det innan du beklagar dig över hur andra hanterar sina pengar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, den här tråden var kul ett tag men nu börjar jag må illa.

 

Min dag är förstörd ;)

 

I många länder svälter massor till döds varje dag och ni vill ha sommarhus och båtar????

 

Ja, det är många som vill ha/har både sommarhus och båtar. Det handlar om materiell livskvalité. Är det mitt fel att folk svälter?

 

Jag missunnar ingen något men jag skäms inte över att kämpa för att ha det ekonomiskt bra ställt!

 

[inlägget ändrat 2003-04-03 13:48:06 av Starre]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
Jag tycker man borde sparka ut alla höginkomstagare ur hyresrätterna och bara låta låginkomsttagare bo där!

 

...fast då får vi segregering och risk för getto-bildning. Ajfan... Nån som har en bra lösning?

 

Precis, fin tanke.. det första ord som slog mig när jag läste ditt inlägg var RINKEBY, nästa ord var TENSTA.. Sen funderade jag inte mera på det. :-)

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej gudskelov, alldeles för mycket folk, buller, hög brottslighet, man törs inte gå ut kvällstid.

 

Nu har jag iofs bara bott två år centralt i Stockholm - men både då och såhär i efterhand tycker jag både att brottsligheten var procentuellt låg och tryggheten utomhus extremt hög gentemot andra mindre städer? Nattvandring från t-centralen till Kvarnholmen via finnboda varv var något jag ofta företog mig själv och närmast njöt av det.

 

Här i Eskilstuna undrar man juh snarare över vad som väntar en bakom nästa buske istället :)

 

(1. <10åring med sprayburkar

(2. >10åring med yxa

 

--

.Wey =]

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
HAHAHA! Precis! 2 piskrapp om du tjänar 30kkr, därefter ökar piskrappen med 1 för varje tusing mer du tjänar. ;-)

 

Du verkar ju ha en rätt schysst dator, om du inte köpt den utan skänkt pengarna till välgörenhet kunde massor barn i Afrika fått bra och närande mat, dessutom är inte hemmabio det billigaste man kan syssla med:

 

Rippat från anv info om morpheus:

 

DVD-tok och hemmabiofrälst. AMD 2200+(1.8GHz), EpOx 8RDA+ nForce2, 512Mb PC2700 DDR333, Creative GF4 Ti4600. 2st Papst 12dba. Zalman 300APF noiseless nätagg. Zalman ZM80 VGA Kylare + Compaq 7020TFT

 

[inlägget ändrat 2003-04-03 13:33:13 av gondor lias]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i Sverige är det så att tjänar man mer än medelsvensson, ~20000kr har jag för mig, så skall man skämmas och straffas för det. Det är den största synden man kan begå här. Nä usch, stäng alla univeriteten, ingen skall kunna skaffa sig en utbildning så att man får ett lite bättre ekonomiskt läge. Tryck ner folket, ordentligt, och så sätter vi in Castro som landets ledare, sen MÅSTE ju allting bli mycket bättre, lr?

;)

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

[inlägget ändrat 2003-04-03 13:41:09 av jockesoft]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä usch, stäng alla univeriteten, ingen skall kunna skaffa sig en utbildning så att man får ett lite bättre ekonomiskt läge

 

Nu är det juh inte så att bara för att du läst på universitet/högskola så har du hög lön, lr?? Jag kan ge dig ett antal yrken som innebär 3-4 års pluggande och med en lön på ca 14.000 i ingångslön.

 

btw, du verkar har missat hela poängen med diskussionen om du utrrycker dig som ovan. :(

 

.Morph

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
tw, du verkar har missat hela poängen med diskussionen om du utrrycker dig som ovan. :(

 

Vad är egentligen poängen?

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw, du verkar har missat hela poängen med diskussionen om du utrrycker dig som ovan.

Knappast, men hela denna diskussionen är ju helt meningslös, precis som mitt inlägg ovan.

 

Nu är det juh inte så att bara för att du läst på universitet/högskola så har du hög lön, lr??

Det är jag fullt medveten om, men chansen till hög lön ökar om du har högskoleutbildning lr hur?

 

/Jocke

 

"Shit! What? Rollers. No? Yeah. Shit!" - Blues Brothers

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag fullt medveten om, men chansen till hög lön ökar om du har högskoleutbildning lr hur?

 

Yepps! ökar chanserna.

 

 

.Morph

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat ur SYS 64738:s anvinfo:

 

"Presentation:

Ej längre aktiv eforum-medlem på grund av att eforum är totalt nerlusat av extremkapitalister. Tackar för mig!

"

 

När skrev du det? Inte aktuellt längre va?

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis min åsikt, höginkomsttagare som betalar mycket skatt borde få mer för pengarna. Snabbare sjukvård så de kommer tillbaka till jobbet på kortare tid, gratis kollektivtrafik, möjlighet att slippa biltullar (om man nu bestämmer sig för ett så idiotiskt förslag), gratis dagisplats för sina barn mm. Mer förmåner desto mer skatt man betalar.

 

Usch, vad illamående man kan bli ibland, bara så där ;-)

 

.Morpheus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

I så fall är det väl lika bra att skippa skatten helt och låta alla betala för precis det de använder (ex. sjukvård, väg om man åker mkt bil, skola etc..). Det går ju bra så länge man tjänar hyfsat och inte råkar ut för nån olycka...

 

/Oskar

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PPC skrev:

Saxat ur SYS 64738:s anvinfo:

 

"Presentation:

Ej längre aktiv eforum-medlem på grund av att eforum är totalt nerlusat av extremkapitalister. Tackar för mig!

"

 

När skrev du det? Inte aktuellt längre va?

 

Han skrev nog det igår, efter denna tidvis skojiga debatt.

 

Personligen tycker jag det är synd att han inte har lust att vara en del av EForum, SYS64738 berikade debatterna.

 

Jag gillar nämligen att byta åsikter med personer som man inte annars umgås med. Min egen bekantskapskrets består nästan uteslutande av vita män/kvinnor runt 30 år med likartade politiska åsikter som mig själv, så man blir lite isolerad ifrån andra politiska idéer... Då är det kul att tjafsa med folk som SYS64738 som har en annan syn på tillvaron än en själv..

 

Peace, man.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju ha en rätt schysst dator, om du inte köpt den utan skänkt pengarna till välgörenhet kunde massor barn i Afrika fått bra och närande mat, dessutom är inte hemmabio det billigaste man kan syssla med:

 

Ja du gondor lias, jag har bott i flertalet u-länder med arbete inom SIDA-koncernen. Har sett fattiga svälta till döds vid sidan av vägen, haft 5-åringar springandes efter fötterna för att få lite vatten under torkan i Somalia. Sett USA skämma bort sig ofantligt med misshandel av oskyldiga.

Jag donerar en ansenlig summa pengar varje år till diverse organisationer som, Rädda Barnen, WHO, Röda Korset mm. Det kanske inte är en månadslön men, det är ett antal kronor varje år som jag ger bort. Allt detta beror på det jag såg i bl.a Somalia.

 

I Sverige köper jag regelbundet tidningen Faktum, som säljs av fattiga/hemlösa för 30kr. Detta gör jag kanske lite väl sällan (ungefär 1 gång per månad), men jag gör det iaf.

 

Vad jag gör iövrigt med mina pengar, skall du tamejfan skita i.

 

Flytta till Somalia, skaffa dig en världsuppfattning innan du ger dig på folk som har sett fattigdom på plats och mår illa av det.

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:), som jag säger man ska börja sin dag med att intala sig att man aldrig ska dömma någon på förhand

du verkar göra mer för dom som har det dåligt än vad dom flesta gör.

 

/mats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...