Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Någon som känner till planka.nu???


-Patrik Johansson-

Rekommendera Poster

Kalas! Då ska jag åka till GEAB och snatta ett 128MB MS Duo till min telefon, för jag behöver det verkligen!

 

Det tvivlar jag mycket starkt på, men tack för poängen!

 

Åk inte fast, bara ;)

 

[inlägget ändrat 2003-04-03 10:49:02 av SYS 64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Skapad
  • Senaste svar
moderater och kristdemokrater och andra smygfascister

 

Men du själv skulle aldrig nedlåta dig till grova generaliseringar väl?

 

:):):):)

 

[inlägget ändrat 2003-04-03 10:52:57 av PPC]

[inlägget ändrat 2003-04-03 11:13:44 av PPC]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det finns väl ett socialt skyddsnät i Sverige som ska förhindra svält, inte sant? Däremot tycker jag att man borde få skita på offentliga toaletter utan att betala. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat så är jag inte ens säker på om det finns något som heter anarkosyndikalist, jag är inte ens syndikalist. Det började som ett aprilskämt och som en motreaktion på prophecys inlägg så drog jag till med att jag var syndikalist. ;)

 

Men åsikterna i tråden står jag för!

 

Hmm, varför tog du bort resten från ditt inlägg, nu verkar ju mitt svar något förvirrat.

[inlägget ändrat 2003-04-03 11:16:30 av SYS 64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot tycker jag att man borde få skita på offentliga toaletter utan att betala. :)

 

Det får man ju faktiskt på en del ställen. Fast det är nog tyvärr folks eget fel att det inte är gratis på många offentliga toaletter, det brukar bli en massa klottrande och vandalisering när det är gratis.

Så om folk slutade med sabbande så skulle det nog vara gratis överallt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, varför tog du bort resten från ditt inlägg, nu verkar ju mitt svar något förvirrat.

 

Jo, när jag läste genom det själv en gång till så var jag osäker på om ironin var tydlig nog.

Jag ville inte att det skulle se ut som rent påhopp.

 

Men OK, du tog inte illa upp hoppas jag?

 

 

-------------------------------------------------

Favorit i repris: Vilka är det mest synd om i nätverket?

Svar: IP-stackarna ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja varför inte?

Har man inga pengar så ska man givetvis inte behöva svälta ihjäl och då tycker jag det är ok att snatta om man bara tar sånt som man verkligen behöver.

 

Man tar från de rika och ger till de fattiga! Ett ypperligt epitet. Borde vara lag på det. ;-)

 

Förslag: Alla som tjänar mer än 25.000:- borde betala för att åka kollektivtrafik, de som tjänar under borde åka gratis :)

 

Bara en liten reflektion om det 'underbara USA': ca 11% av USA:s befolkning lever under existensminimum. Vilka är det? Den svarta befolkningen som varken har ett socialt skyddsnät eller har råd att köpa sig en försäkring. Det är väl et bra system??

 

.Morpheus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag: Alla som tjänar mer än 25.000:- borde betala för att åka kollektivtrafik, de som tjänar under borde åka gratis :)

 

Låter som ett mycket bra förslag!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag: Alla som tjänar mer än 25.000:- borde betala för att åka kollektivtrafik, de som tjänar under borde åka gratis :)

 

Om jag tjänar 25.001 kr/mån dåra? Om ett månadskort kostar 750 kr så förlorar jag pengar jämfört med en som tjänar 24.500....

 

Aha! Vi behöver ett progressiv betalningssystem samt en kontrollapparat så inte det blir en massa fuskande. Låt oss säga en 250 personer totalt i riket i statligt arbete -> höjd BNP. Finemang!

 

Poäng igen till SYS64738 som har så fina idéer.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Malm2
Jag har sett både moderater och kristdemokrater och andra smygfascister på eforum

Ska det här tolkas som att du anser att moderater och kristdemokrater är smygfascister? Eller har jag missförstått?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Vi behöver ett progressiv betalningssystem samt en kontrollapparat så inte det blir en massa fuskande. Låt oss säga en 250 personer totalt i riket i statligt arbete -> höjd BNP. Finemang!

 

Sakta i backarna!

Först måste vi tillsätta en utredning!

En parlamentarisk grupp bör ha ett par år på sig att utreda saken !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tjänar 25.001 kr/mån dåra? Om ett månadskort kostar 750 kr så förlorar jag pengar jämfört med en som tjänar 24.500....

 

Precis!

Se då till att sänka din lön med 2 spänn ;-)

 

De som tjänar mycket skall vara de som kompenserar för de som tjänar ynkligt dåligt.

 

Jag tänker bl.a på vårdyrket, detta är en skam! De sliter som djur, jobbar nätter mm och många, då menar jag många anställda tjänar inte mer än 15.000 efter 10 års arbete.

 

Jag skäms över att tjäna 21.000:- och har endast 2 års eftergymnasial utbildning, ijämförelse med dessa slitvargar.

 

PS. Summan 25.000 var tagen ur luften, den kan vara precis vad som helst bara den är solidarisk. :)

 

.Morpheus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Malm2
Förslag: Alla som tjänar mer än 25.000:- borde betala för att åka kollektivtrafik, de som tjänar under borde åka gratis :)

Låter som ett mycket bra förslag!

Låter som ett mycket dåligt förslag! "Kalle" som tjänar t ex 30 000/mån bidrar bra mycker mer till samhället i form av inbetald skatt jämfört med en som tjänar t ex 16 000. Kalle har därmed redan betalt så det räcker och blir över och borde därmed få åka "gratis".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett mycket dåligt förslag! "Kalle" som tjänar t ex 30 000/mån bidrar bra mycker mer till samhället i form av inbetald skatt jämfört med en som tjänar t ex 16 000. Kalle har därmed redan betalt så det räcker och blir över och borde därmed få åka "gratis".

 

Det är juh precis det det handlar om, att Mr X som tjänar 30kkr skall kompensera för Mrs X som tjänar 16kkr.....som inte har råd att köpa månadskortet på lokaltrafiken eller har råd att ha bil.

 

.Morpheus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett mycket dåligt förslag! "Kalle" som tjänar t ex 30 000/mån bidrar bra mycker mer till samhället i form av inbetald skatt jämfört med en som tjänar t ex 16 000.

 

Jag tycker folk som tjänar mer än 30.000 borde pryglas offentligt. Som kompensation liksom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Malm2
Det är juh precis det det handlar om, att Mr X som tjänar 30kkr skall kompensera för Mrs X som tjänar 16kkr.....som inte har råd att köpa månadskortet på lokaltrafiken eller har råd att ha bil.

 

Alltså, Mr X har ju redan kompenserat. Det var det mitt inlägg handlade om...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gondor lias
"Kalle" som tjänar t ex 30 000/mån bidrar bra mycker mer till samhället i form av inbetald skatt jämfört med en som tjänar t ex 16 000. Kalle har därmed redan betalt så det räcker och blir över och borde därmed få åka "gratis".

 

Precis min åsikt, höginkomsttagare som betalar mycket skatt borde få mer för pengarna. Snabbare sjukvård så de kommer tillbaka till jobbet på kortare tid, gratis kollektivtrafik, möjlighet att slippa biltullar (om man nu bestämmer sig för ett så idiotiskt förslag), gratis dagisplats för sina barn mm. Mer förmåner desto mer skatt man betalar.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker folk som tjänar mer än 30.000 borde pryglas offentligt. Som kompensation liksom.

 

HAHAHA! Precis! 2 piskrapp om du tjänar 30kkr, därefter ökar piskrappen med 1 för varje tusing mer du tjänar. ;-)

 

.Morph

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Malm2
Jag tycker folk som tjänar mer än 30.000 borde pryglas offentligt. Som kompensation liksom.

 

Ja absolut. Sverige skulle vara ett mycket bättre land om alla tjänade lika dåligt. Tänk om "alla" hade en månadslön på 10 000, då skulle det inte finnas några orättvisor, bra va!? Alla lika fattiga liksom, oh yeah!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, Mr X har ju redan kompenserat. Det var det mitt inlägg handlade om...

 

*hehe* (hur skall jag ta mig ur det här nu då??)

 

Jo, skatten du betalar går till staten, inte till Mrs X, såvida hon inte ansöker om högre bostadsbidrag, mer socialbidrag, större barnbidrag osv. Då kan jag hänga med ditt resonemang men inte annars.

 

Vad får vi ut av detta då? Jo, Mrs X som tjänar under 16kkr skall bocka å buga när Mr X, som förövrigt tjänar 30kkr, och Mrs X möts på gatan. För Mr X har juh redan kompenserat Mrs X, genom att betala mer skatt till staten som hon sedan kan kräva i form av högre bidrag. Jo, men det kan juh funka. ;-)

 

.Morph

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja absolut. Sverige skulle vara ett mycket bättre land om alla tjänade lika dåligt. Tänk om "alla" hade en månadslön på 10 000, då skulle det inte finnas några orättvisor, bra va!? Alla lika fattiga liksom, oh yeah!

 

Vänd på det istället, om alla tjänade minst 20kkr i månaden så 'alla' kan överleva på sin lön, hade väl varit att föredra.

 

.Morph

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Malm2
Vänd på det istället, om alla tjänade minst 20kkr i månaden så 'alla' kan överleva på sin lön, hade väl varit att föredra.

Japp, jag vänder gärna på det! Ju fler människor som har det bra desto bättre. Men attityden i Sverige är att i stället för att "höja upp" de som har det sämre ställt så försöker man "sätta dit" de som tjänar mer, så att alla hamnar på samma låga nivå så att säga. Det var denna inställning mitt inlägg var en parodi på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd på det istället, om alla tjänade minst 20kkr i månaden så 'alla' kan överleva på sin lön, hade väl varit att föredra.

 

...nynnar på "Gimn Sovetskogo soyuza" och drömmer om det perfekta samhället...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Malm2
Jo, Mrs X som tjänar under 16kkr skall bocka å buga när Mr X, som förövrigt tjänar 30kkr, och Mrs X möts på gatan.

 

Absolut inte! Varför det?

 

För Mr X har juh redan kompenserat Mrs X, genom att betala mer skatt till staten som hon sedan kan kräva i form av högre bidrag. Jo, men det kan juh funka.

Det är så det funkar.

Det är lätt att kasta skit på höginkomsttagare (oavsett om det är en idrottsstjärna, bingolottovinnare eller hårt arbetande egen företagare (dessa får mest skit)). Men som du ser finns det en poäng med att behålla dessa människor inom landets gränser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...