Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3DMark2003


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Frågan är om inte MadOnion helt enkelt har nya referensvärden?

 

Självklart, så har det juh alltid varit?

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nå, 1673 poäng med mitt gamla oklockade Ti4400 å min gamla P4@1.6GHz (ngt överklockad;), får väl se om datorbutiken lyckas få in några R9700 efter helgen :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

glömde, press-detonator 42.86

[inlägget ändrat 2003-02-15 16:42:07 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detonator 42.86 var mycket bättre .. inga artefakter alls !!! Och ändå halvhyfsade 1255 poäng med min Athlon @ 1530MHz och GF3Ti200:an i 250/460MHz .. och inte ens agressive mode .. R9700 ? Hmm .. eller om man ska vänta på R350-core:n ? GeForce FX är utesluten .. för noisy =/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GeForce FX är utesluten .. för noisy =/

 

Typ, men främst för dyr i förhållande till prestanda :) ..diggar dock helt klart att den körs helt utan fläkt i 2D - så skulle fler kort fungera!

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en jämförelse kan jag nämna att exakt samma konfigg ger 7474 poäng i 3DMark 2001SE just nu .. krymper alltså till 1255 poäng 3DMark03..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ, men främst för dyr i förhållande till prestanda :) ..diggar dock helt klart att den körs helt utan fläkt i 2D - så skulle fler kort fungera!

 

Hmm, kände jag inte till, mkt bra lösning .. en normal användare som inte sitter och testkör nyhackade spelsekvenser hela dagarna borde mao stå ut .. när man spelar är man så inne i spelet, plus spelljudet, så man borde inte störas !!! Då är det bara priset ..

9700 ja, hur billigt går den att få nu ? Är det värt att satsa på Pro ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Detonator 42.86 var mycket bättre..."

Den drivrutinen gav mig ytterligare 28 3DMarks, alltså 1078 (med fortfarande oklockat GeForce 3).

 

Någon som kollade CPU score (står bland testresultaten)? Där kom jag upp i 629 CPUMarks.

 

 

[inlägget ändrat 2003-02-15 19:28:06 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kollade CPU score (står bland testresultaten)? Där kom jag upp i 629 CPUMarks.

 

347 CPUMarks, vilket låter rimligt eftersom du har dubbla klockfrekvensen, dubbla cachéminnet och dubbla hastigheten på minnesbussen men en något svagare arkitektur i CPU:n ..

 

Men jag såg att den inte hade kört några ljudtest hos mig, hur aktiverar man det ? Är det bara i köpversionen ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...hur aktiverar man det ? Är det bara i köpversionen ?"

Inget man aktiverar själv och det ingår i gratisversionen. Fast för mig kördes bara 2 ljudtester, inte det tredje (not supported).

 

Kanske testprogrammet inte känner igen ditt ljudkort? Har du tittat under 3DMarks System details om det finns namngivet där?

 

Just nu går det inte att kika på sina testresultat. Kommer inte fram på deras server.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske testprogrammet inte känner igen ditt ljudkort?

 

Jodå, men det har inte hårdvaruacceleration av 3D-ljud, bara 5.1 och multikanal, och det räknas tydligen inte.

 

När jag slog över till mitt gamla Audigy(som sitter kvar i lådan) så drog ljudtesterna igång. Blev 2 av 3 tester, som för dig. Men det gav bara 3 poäng extra, 1255 blev 1258, så inte verkar ljudet ha någon större prioritet i poänggivningen. Tvärtemot vad som antyddes tidigare i tråden.

 

I demot så fungerade ljudet med båda ljudkorten, men visst märktes det stor skillnad med Audigyns 3D-effekter i EAX2. Med M-Audio kortet var det juh bara vanlig stereo, om än välljudande.

 

Att Audigyn missar 3:e ljudtestet beror på att Audigy bara stödjer 32 kanaler simultant. Det krävs ett minimum av 60 kanaler för deltest 3.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9700 ja, hur billigt går den att få nu ? Är det värt att satsa på Pro ?

 

Sitter juh å väntar på veckans kodvara från db.se - r9700 non-pro för 2495...

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter juh å väntar på veckans kodvara från db.se - r9700 non-pro för 2495...

 

 

Uh oh, intressant pris, minst sagt .. så sent som i somras fick man bara ett 8500LE för dom pengarna ..

 

Låter som om jag ännu en gång får sitta och vara avundsjuk .. ;o)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Blekis ® skrev:

"Som en jämförelse kan jag nämna att exakt samma konfigg ger 7474 poäng i 3DMark 2001SE just nu .. krymper alltså till 1255 poäng 3DMark03.."

 

Märkligt. Jag har 9000 i 2001 och 1179 i 2003...

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt. Jag har 9000 i 2001 och 1179 i 2003...

 

Jupp. Lite märkligt. Du har ett GF4Ti4200, jag ett GF3Ti200 .. med 128MB .. kör också med 128MB i agp-aperture .. Athlon hade du va ? Klockad till ? Du såg att jag körde i 1530 .. det jag kan tänka mig skiljer skulle vara systemminnet .. 3DMark03 lär ha myyyycket större texturer än 2001SE .. jag kör mitt PC2100 minne ganska aggressivt i cas 2 och med "fast" settings .. vad har du för systemminne, har du 128MB på Ti4200:an ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8500LE?? Dessa låg väl förra året på runt 1500:-?

 

Säkerligen gjorde dom det .. men inte vid den tiden jag spanade på dom .. men då var GF3 ett mycket bättre val pga drivrutinerna ..

 

9700 är något helt annat vs Nvidia, vad det ser ut ...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om jag ännu en gång får sitta och vara avundsjuk .. ;o)

 

Tja, säg inte det... leveransdatum överskridet, är nyckelordet här... :7

 

Ifall någon undrade, låg jag på 12500p i version 2001, som jämförelse med de 1673 i 2003.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...