Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3DMark2003


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Är det någon som fått ner 3DMark2003?

Har testat så gott som ALLA länkar på Futuremarks sida utan framgång. Har en laddning på ca 2k/s.. på en 171 Mb fil!

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har en laddning på ca 2k/s..."

Den som kommit så långt ändå...

Jag får bara Sidan kan inte visas. Eller i bästa fall svar Ûberbelastung, var vänlig prova senare. Så har det varit hela kvällen. Testar nog i morgon bitti kl. 06:00 innan jag åker till jobbet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda den från fragzone det gjorde jag igår och hade en hastighet på 60Kb/s.

Men programmet var inte roligt gick från 12700 points till 5300 vet ej vad som var fel kanske directx9,var nämligen tvungen att istallera den för att köra 3dmark03 :((

 

//belini

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Men programmet var inte roligt gick från 12700 points till 5300 vet ej vad som var fel kanske directx9,var nämligen tvungen att istallera den för att köra 3dmark03 :((

Det spelar väl igentligen ingen roll. Det är knappast din dator som blivit sämre, snarare har kraven ökats från 3dmarks sida.

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snarare har kraven ökats från 3dmarks sida
Ja, jag vet inte. Jag kan väl skryta lite då. Dundrade iväg med ruskiga.. håll i er.. Tjoho... 194 poäng.

Fast det kanske beror på att testet kraschade strax efter att ljudet kom. Varför vettifan, kommer säkert någon ny releas som stödjer min hårdvara eller nåt. ;)

 

För er som vill släpa hem 3DMark03-demot och inte heller får tag på det (Ingen, INGEN länk på deras sida funkade) så har jag lagt upp det ytterst tillfälligt.

http://jens.bergsbo.com/filer/3dmark03.exe

 

Gonatt!

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

[edit]

Poäng innebär ju att någon gillade mitt initiativ. :)

Förväntar mig resultatlista ifrån era tester i denna tråden imorn. :D

[inlägget ändrat 2003-02-12 22:41:43 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som tankar just nu eller som vill tanka? Annars plockar jag bort filen och lyfter en sten ifrån bröstet från min lina. ;)

 

Futuremarks downloadsidor kanske börjar återhämta sig snart? :7

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara berätta att jag uppdaterade min drivrutin till grafikkortet och fick 1000 poäng mer.

Lite besviken iallafall man tycker ju att ett 9700Pro borde klara sig bättre,men det hänger väl ihop med processorn kanske.

 

//belini

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite besviken iallafall man tycker ju att ett 9700Pro borde klara sig bättre,men det hänger väl ihop med processorn kanske.

Och vad har du för processor.. Hur står systemet sig i jämförelse med andra system? -nyfiken-

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AmdXp+2400(2000 Mhz) ,512 ddram, WinXpPro, Ati radeo9700Pro och Creative audgity platinum.Msi med Via KT3 Mk

När jag jämforde med system med liknande prossesor hastighet så låg jag lågt men kom upp nästan 1000 poäng mer med senaste drivisarna såg att i mitt tidigare inlägg hade skrivit 5300 poäng det skulle ha varit 3500 poäng.men Nu alltså 4500 poäng.

Tyckte bara att det var tråkigt att va nere på 1-2fps det blev ganska ryckigt då.Sen självklart så är ju programmmet gjort för framtida "behov".

Men man kan väl aldrig lägga ner för mycket pengar på grafik eller ;-)

 

//Belini

 

[inlägget ändrat 2003-02-13 12:30:52 av belini]

[inlägget ändrat 2003-02-13 12:42:46 av belini]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåså, då tar jag bort filen. Hoppas att Futuremarks speglar är igång igen.

 

Jag ska nog bokmärka denna tråden.. Eller skriva ut den å gömma undan den för att om 2-3 år titta på den och skratta över våra resultat.

Att få över 10.ooo poäng i "gamla" 3DMark var ju länge mer eller mindre omöjligt, nu klarar var och varannan burk det. :)

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande stora problem att hämta 3DMark2003 från:

http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml

 

Jag får bara Sidan kan inte visas alternativt nerladdningshastighet 5 kB/sek. Det står man inte ut med.

 

Men det finns en site att hämta från med normal ADSL-hastighet, ca. 60 kB/sek. Och det är Belinis tips från Fragzone (FZ FTP (mirror 1)):

 

http://www.fragzone.com

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns en site att hämta från med normal ADSL-hastighet, ca. 60 kB/sek. Och det är Belinis tips från Fragzone (FZ FTP (mirror 1)

 

Tack, själv är det ändå rätt bra fart, ca 250kb/s

 

.Morpheus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"själv är det ändå rätt bra fart, ca 250kb/s"

Orättvist mot oss som har ADSL och inget annat kan få ;)

 

Vilken ISP har du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äähh, strunta i att ladda ned det där, man blir bara besviken ;)

 

3495 på min Radeon9500Pro,P4 2.4. Det laggar när en fjäril flyger...

 

977 på Geforce3Ti200 på P4 1.9

 

För övrigt måste jag säga att FillRate är bland det tråkigaste...

 

/TN

 

[inlägget ändrat 2003-02-13 18:14:14 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man blir bara besviken ;)

Besviken? BESVIKEN? BESVIKEN!!!??? -sansar mig-

 

Uppdaterade till senaste ATI-drivisarna och ljudkortet och klarade hela testet denna gången.

Resultat: 186 p

Maskin: AMD Tb 1.4GHz, 512Mb, ATI Radeon 7500

 

Så mycket hade man för det... :7

 

-NoiseKiller, för ljudlösa GHz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Äähh, strunta i att ladda ned det där, man blir bara besviken"

Besviken är bara förnamnet.

 

Jag fick 1117 p. Då hade jag ändå skruvat upp mitt GeForce 3...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bottenrekord ?"

Frågan är om inte MadOnion helt enkelt har nya referensvärden?

 

Fick 1050 3DMarks med mitt oklockade grafikkort. Och detta med den modernaste P4:an som finns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orättvist mot oss som har ADSL och inget annat kan få ;) Vilken ISP har du?

 

Bostream 2,5Mbit ADSL

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Det verkar som om följande påverkar 3DMark2003-poängen starkt:

 

1) Att kortet är DirectX9-kompatibelt 100%. Det är inte directX8-kort som GF4, till exempel, vilket ger stora avdrag.

 

2) Att även ljudkortet numera ingår i testandet. Jag med ett SB128 får alltså lägre poäng därför?

 

Jag gillar inte att man börjat testa ljudkort med 3DMark. Det är ju först och främst ett 3D-grafiktest.

 

Okejokejokej: 3D-ljudet är väl en allt större och större grej nuförtiden i spelandet, men jag tycker ändå inte det hör hemma i en grafikbenchmark.

 

Vad behövs då för att få vettiga framerates på 3DMark2003? Antagligen behöver man hårdvara som tillverkas 2006. GeForce6 med 512 MB 2GHzDDRAM, Pentium 5 på 8GHz eller AMD Ultralon XXP 10.000+ med 2GB PC10000-minne. Då kanske man kommer upp i framerates på 100+ igen..

 

 

MVH

pedagogen -med 1179 poäng första körningen..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
Vad behövs då för att få vettiga framerates på 3DMark2003? Antagligen behöver man hårdvara som tillverkas 2006. GeForce6 med 512 MB 2GHzDDRAM, Pentium 5 på 8GHz eller AMD Ultralon XXP 10.000+ med 2GB PC10000-minne. Då kanske man kommer upp i framerates på 100+ igen..

 

Den datorn skulle inte vara fel att ha idag ;)

 

// Magnus

 

--Hard work pays off in the future. Laziness pays off now.--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick 1050 3DMarks med mitt oklockade grafikkort. Och detta med den modernaste P4:an som finns.

 

Visst ställer det en del på huvudet .. jag fick 1161 3DMarks med en Athlon 1700+ och GF3Ti200 ;oP

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ställer det en del på huvudet ..

Det kanske står något i någon Readme...fast jag har bara installerat och kört.

 

/TN

LASER - Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation

 

[inlägget ändrat 2003-02-14 20:24:04 av Don Tomas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...