Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Funderingar angående inställda tåg


Magnus Lindqvist

Rekommendera Poster

Att många föredrar att inte ens titta åt busschaufförena beror säkert på att många är så sura. Och de som inte är sura bryr sig inte. Så är det åtminståne här i Stockholm. Antingen tittar busschaufören rakt fram och helt ignorerar alla passagerar (vilket jag faktiskt börjar föredra efter mina erfarenheter) eller så sitter de sura vända mot dig och ska kolla allas biljetter och kort, även om det står 45 pers som ska gå på och hela processen tar 5-10 minuter. Det senare har nog hänt mig mer än en gång då jag skulle ta bussen efter skolan. Att jag missade tåget var inte direkt ovanligt. Om busschauffören tittar åt en så käns det som om de tittar åt en för att de tror att man är en snyltare och inte för att de är trevliga.

 

Jag kör landsvägsbussarna i Skåne

 

Har inte åkt landsvägsbussar, men skulle kunna tro att ni är mycket trevligare. Om jag inte minns helt fel så var busschaufförena i Borlänge mycket trevligare också jämfört med här i Stockholm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt fenomenet med pendeltågen, då med 15 minuters försening. Det verkar då inte som att det är 1 tåg som är försenad 15 minuter, utan att det utgår hälften så många tåg. Det betyder att tågen åker var 30 minut istället, och det med en viss förskjutning i tabellen. Jag tycker det verkar så i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haringen!

 

Är det verkligen så att åka buss i Stockholm? Stackars er som åker buss! Men ju större stad ju mer anonymitet blir det och då försvinner de här små hejen och blickarna.

 

Till Stockholms-busschufförernas försvar måste jag säga att dom inte har det så lätt i trafiken. Jag har aldrig kört i vår huvudstad men har hört och läst. Är man jäktad och vet att det ända sättat att komma ifatt tidtabellen är att snabba på expedieringen så blir det kanske inte tid till artighetsfraser. Vi busschaufförer är inte mer än människor.

 

Jag känner ju nästan alltid igen mina passagerare och har ofta tid att slänga några ord med dom vilket är uppskattat.

 

Det är bättre att köra och åka buss på landet!

 

Bosse

 

”Det du inte gör idag kan du göra imorgon... utom att besöka http://www.bamh.just.nu det måste du göra idag!”

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och idag var SL extra generösa. Jag fick åka 45 minuter extra för att ta mig till Sundbyberg. Dessutom fick jag förmånen av ett extra tågbyte. Hurra!! :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tågens franska tågproducenter Alsom har lovat SL att de nya X60-tågen går att köra i minus 35 grader.

 

Hmm... vad har fransoser för erfarenhet av 35-gradig kyla? Fast å andra sidan, de nuvarande tågen (som väl är svenska?), klarar ju inte ens ett fåtal minusgrader.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och idag var SL extra generösa. Jag fick åka 45 minuter extra för att ta mig till Sundbyberg. Dessutom fick jag förmånen av ett extra tågbyte.

Hoppas för guds skull att du gav dem en extra slant för resan! Tänk vilka extra resurser de måste ha för att kunna erbjuda sina kunder så långa, trevliga resor i en varm kupé.

 

;)

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...