Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PC är bara ett billigt alternativ för amatörer


Soolo

Rekommendera Poster

Nä, du. Det är första gången jag debattera i något sådant här forum. Är det inte här man får starta datakrig eller? Bara därför jag kände för att kriga lite, liksom ER, men det betyder inte att jag inte har någon saklig grund vad skriver

Om det var krig du ville ha...

Vi är nog 50 stycken mot dig - fulladdade med argument och du står där försvarslös och om man kallar det för krig vet jag inte. Enda sättet för dig att vinna är väl att komma med sådana dåliga argument att vi andra skrattar ihjäl oss (och du är på god väg med det)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den skola där jag går har jag fått min första riktiga kontakt med Mac, tyvärr kör de MacOS 9.något men skolans PC-maskiner kör Win98 så jämförelsen torde ändå fungera. Jag har spenderat många fler timmar framför PC-maskinerna än MAC-datorerna, ändå har jag förlorat fler timmar på strul med dessa Macar än med 98-burkarna...

Mac OS 9 och skolans IT tekniker går tyvärr inte ihop!

It-tekniker gillar inte Mac OS 9 och kan sköta dessa heller. Så var det på en skola som känner till.

Därimot har jag upplevt en del strul med 98- maskinerna på LIU

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem startade tråden? Du

Vem borde då presentera välformulerade argument i ett försök att övertyga PC-anhängarna? Du

Om du följer med lite så kommer du också märka att det blir fler och fler argument för Mac:en

Du tar väl inte det för hårt va :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS 9 och skolans IT tekniker går tyvärr inte ihop!

Så fel du har... Du kollade inte ens vilken skola jag går på... (Tips: Kolla min användarinfo...)

 

De IT-tekniker som finns på skolan är fanatiska Mac-anhängare som inte kan speciellt mycket om PC-datorer utan mest ser dem som något nödvändigt ont som av någon anledning hamnat på skolan.

 

Skolan heter för övrigt Berghs School of Communication, du läser reklam och marknadsföring där. Reklambranschen är extremt insnöade på Mac och så även denna skola... I övrigt är skolan fantastisk.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du följer med lite så kommer du också märka att det blir fler och fler argument för Mac:en

Du är allt bra rolig du... (Och riktigt patetisk) Hittills så har du inte presenterat ett enda, med fakta underbyggt, argument för Mac.

 

Tips: Sluta innan du gör bort dig riktigt ordentligt...

 

/Stefan - som har riktigt kul på Eforum denna fredagkväll

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var krig du ville ha...

Vi är nog 50 stycken mot dig - fulladdade med argument och du står där försvarslös och om man kallar det för krig vet jag inte. Enda sättet för dig att vinna är väl att komma med sådana dåliga argument att vi andra skrattar ihjäl oss (och du är på god väg med det)

Ni är för många, era PC-nissar. 5 PC-nissar går bra i Jultider men inte 50 st. ;)

Orkar inte skriva mer. :)

Jag ger upp debatten :)

Behåll era spelburkar om ni vill ;)

Men avslutningsvis vill jag bara säga:

Visste ni att Microsofts swith-kampanj var en bluff?

Visste ni att 63% av tävlingsbidragen för kortfilm i Sverige gjordes på Mac OS?

Kriga på jag måste gå!

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många argument som talat för Mac

 

1.Ge oss 5 riktigt bra argument så kan vi kanske börja ta disk. på allvar.

 

2. Om Mac'en är så bra, varför har då bara 3% införskaffat sig en Mac? Är 97% då helt pantade och medialurade?

 

 

PC PC PC PC PC PC PC PC PC PC CP PC PC PC PC PC PC CP PC......

 

(Ursäkta att det blev några felstavningar av ordet PC, jag varken hittar DEL eller <---.) ;-)

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallo där!

Vara en människa som bara ville provocera???

Nä, du. Det är första gången jag debattera i något sådant här forum. Är det inte här man får starta datakrig eller?

 

Eftersom IDG presenterar forumet

 

"Datorkrig

Pc suger, Mac:en är en leksak. Diskutera det här, och bara här."

 

tycker jag absolut att du ska känna dig välkommen att "kriga" här! :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, Eforum har visst exploderat medans jag var och kikade på Ulf Lundell...

 

Men det här måste vara det absolut tråkigaste inlägg som skådats på eforum / datorkrig sen jag registrerade mig, jag är ingen mac-anhängare men jag har inte lust att argumentera mot dåliga argument

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsså men vaäre för fel på er?

Orka bry sig, vill han ha sin mac får han la ha den åså kan ni sitta å **** mer era pc, iof jag har ju det med men åndå...

 

Olämpligt ord bortredigerat. Markerat med *

 

[inlägget ändrat 2002-12-09 09:16:13 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite häpnadsväckande att jag som inbiten PC användare får hjälpa denne naive Macfantast ... ;)

 

Jag har använt Mac en hel del och 2 st saker saknar jag på PC sidan som Mac trots allt har.

1. Möjligheten att vara inloggad på mer än en Server samtidigt (kanske går på PC, tvivlar dock)

2. Omstart under gång, Mac OS 10.1. Under en presentation av Indesign 2.0 så såg jag på Filmstaden i Karlstad hur Macnissen startade om OSet samtidigt som vi andra såg på film på samma dator. Impressiv!!

 

Kan du komma med några argument själv nu eller behöver du mer hjälp??!!! ;)

 

ProfBaltazar

”To be or not to be ...”

 

[inlägget ändrat 2002-12-09 17:23:03 av ProfBaltazar]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man renderade sagan om ringen med linux. Kan det bli mer proffsigare. Tror inte macen dög till det jobbet.....

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det inte snurr på macen om de skulle gå över till clawhammer-processorer? Det kan verkligen mac behöva.

Installerade en eMac i helgen och var inte imponerad direkt.

1 Dvd-programmet verkade inte ha hårdvarustöd (risig bild i uppspelning)

 

2 Det lät som en högljudd pc

 

3 En mus med en knapp är som en tjej med ett bröst

 

4 De levererade datorn med 128mb minne men det skulle behöva det tredubbla för att fungera acceptabelt.

 

5 Systemet hängde sig 2 ggr när jag skulle installera en scanner "Rock solid"

 

6 om man delar ut internetanslutningen från en annan dator (både mac och win) så går det bara att surfa in på 50% av sidorna

 

7 En sprillans dator har ingen USB2. Dåligt när macen är så usb-beroende

 

8 NVIDIA GeForce2 MX är inte bra hösten 2002

 

9 Priset: 14000.- för det får man en dubbelt så snabb pc med 4 ggr mer minne och ett dubbelt så bra grafikkort samt en diskettstation ;-)

 

 

Däremot så har jag börjat gilla Jaguar mer och mer.

 

_____________________________________

A man without a plan is not a man...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

I DVD-sammanhang är en PC helt överlägsen. Program etc är betydligt bättre.

 

Däremot, ni som talar om marknadsandelar:

 

*Det är produkten som är intressant. Inte marknadsandelen. Analyserar ni andelar när ni köper annat också?

 

Det är inte intressant hur många andelar systemen har, utan det viktiga är att de fungerar bra för det arbete som ska utföras. Att Windows är betydligt bättre för en HTPC skulle jag inte vilja säga beror på dess marknadsandel, utan på att plattformen (även hårdvaran) inbjuder till utveckling av produkter som gör att den blir ett bättre alternativ. Apple behöver förbättra sin DVD-hantering betydligt eftersom de inte får ut annat än ProLogic ur sina maskiner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...