Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PC är bara ett billigt alternativ för amatörer


Soolo

Rekommendera Poster

Om man räknar med den totala kostanden (kostnad+ tid) är en Mac billigare än en PC för proffs!

Därför att jobbet går snabbare på en Mac, lite strul ( inget virus, stabil).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man räknar med den totala kostanden (kostnad+ tid) är en Mac billigare än en PC för proffs!

Därför att jobbet går snabbare på en Mac, lite strul ( inget virus, stabil).

När jag tittat på statistik för mina sajter har andelen macklare varit ca 3%. Är det inte besvärligt att utbyta filer med de övriga 97 procenten datorägarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, undrar om det är bristen på virus som gör att både Photoshop och framförallt After Effects på den snabbaste Mac:en ligger så långt efter en hälften så dyr PC så det inte ens är skrattretande längre, bara löjligt? ;)

 

.wey

[inlägget ändrat 2002-12-06 20:23:48 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa dig lite argument som stämmer och återkom sedan... Ditt inlägg lär ju knappast starta något krig utan mer klassas som flame bait...

 

/Stefan

___________________________________________________________

Du tänker för mycket på för litet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag att min Sun Blade 100 med Solaris 8 och Staroffice 6 är mycket bättre än min PC. Men att säga det blir bara ännu ett meningslöst inlägg... :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh. Ännu ett genomtänkt inlägg i en fullständigt meningslös debatt.

 

Visst är det meningslös debatt, men kan vara kanska kul och läsa alla dåliga försvar från PC-nissarna.

Vad hade du väntat dej när du läser i datakrig???

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tittat på statistik för mina sajter har andelen macklare varit ca 3%. Är det inte besvärligt att utbyta filer med de övriga 97 procenten datorägarna?

 

Det är inte alls besvärligt. Varför tror du det? Alla kända program nu mera har inga problem med att läsa/skriva filer från/till andra plattformar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hade du väntat dej när du läser i datakrig???

 

Välformulerade argument med gott om trovärdiga hänvisningar bakom, förstås!

 

.wey

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, undrar om det är bristen på virus som gör att både Photoshop och framförallt After Effects på den snabbaste Mac:en ligger så långt efter en hälften så dyr PC så det inte ens är skrattretande längre, bara löjligt? ;)

 

Och hur jämnför du då?

MHz mot MHz (du kan inte jämnför en P4 med en G4 bara genom att titta på MHz:en)?

Vad tror du det kostar en om en PC strular på ett företag? Filen kanske är borta, timmar går.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välformulerade argument med gott om trovärdiga hänvisningar bakom, förstås!

Bra, då kunde väl du börjat med svara genom att visa ett exempel på det då!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror du det kostar en om en PC strular på ett företag? Filen kanske är borta, timmar går.

Och det är gratis när en Mac strular?

 

I den skola där jag går har jag fått min första riktiga kontakt med Mac, tyvärr kör de MacOS 9.något men skolans PC-maskiner kör Win98 så jämförelsen torde ändå fungera. Jag har spenderat många fler timmar framför PC-maskinerna än MAC-datorerna, ändå har jag förlorat fler timmar på strul med dessa Macar än med 98-burkarna...

 

/Stefan

___________________________________________________________

Du tänker för mycket på för litet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, då kunde väl du börjat med svara genom att visa ett exempel på det då!

Men hallå..?!?

 

Vem startade tråden? Du

Vem borde då presentera välformulerade argument i ett försök att övertyga PC-anhängarna? Du

 

/Stefan - som tycker det är kul att bråka lite med en oerfaren datorkrigare... :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! Eller som det oxå brukar heta: Som man bäddar får man ligga!

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur jämnför du då?

 

Antal jobb per tidsenhet förstås! Hur lång tid det tar att rendera ut ett specifik och identiskt projekt. Eftersom båda programmen dessutom finns till både Mac och PC blir det ännu enklare att jämföra.

 

Det var du som började snacka om MHz - glöm inte bort det nu bara ;p

 

Dual-G4? Hah, mygel säger jag bara ;)

 

Vad tror du det kostar en om en PC strular på ett företag?

 

Lika mycket som om en Mac strular. Fast om en PC strular på företaget slår man servicenumret och har det åtgärdat inom 4 timmar utan att lyfta ett finger mer (ok, det kanske är jobbigt om man har snurrskiva på telefonen - vad vet jag ;)

 

Filen borta? Vadå borta? Återställ den då! Mitt nya och enkla backupschema ger återställning inom ett par sekunder normalt, och på en halvminut om jag inte är på plats på kontoret.. ;p Å vad har det med Mac vs PC att göra förresten?

 

Om filen är borta får det lov att gå bra med mjölk istället! Eller kanske yoghurt...

 

--

.Wey - enjoy

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soolo, Du måste vara en människa som bara ville provocera utan att ha någon grund för det du säger. Dina inlägg visar att du inte har saklig grund i vad du tycker och vart vill du komma egentligen??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa dig lite argument som stämmer och återkom sedan... Ditt inlägg lär ju knappast starta något krig utan mer klassas som flame bait...

Det finns många argument som talat för Mac. Men ta upp alla här i mitt första debatt hade bara skapat telefon köer till appleförsäljarna :)

Det viktigaste är redan nämnt: Minskad strultid. Sen att apple är en snygg dator och har en trevligt och snyggt OS får man på köpet. Men om du inte är proffs eller musik/film skapare så är PC det billigare alternativet.

Kriget har startat ! :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du inte är proffs eller musik/film skapare så är PC det billigare alternativet.

Så du menar att inte en PC är lika bra som MAC:en till dessa ändamål?? ...eller så menar du att du är ett proffs och att en PC inte duger till dig

 

[inlägget ändrat 2002-12-06 22:12:33 av lillen_009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att apple är en snygg dator

 

Jovisst, alla vill vi juh ha mjölkvit plast som spricker och fuskhandtag som lossnar när man försöker använda dem. För att inte tala om "mac-plast"-känslan när man får se och ta på burken i verkligheten - den ser inte längre ut som på bild, liksom. Ranglig som en mjölkkartong (jag verkar partisk mot mjölk idag) och högljudda som de värsta flygplanspropellerutrustade hembyggda PC-härken ;)

 

Det där är inga argument, du kanske ska söka lite på eforum efter gamla datorkrigstrådar och snappa upp lite verkliga fördelar med Mac innan du ger dig in i det här?

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

[inlägget ändrat 2002-12-06 22:16:59 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De jag känner som jobbar professionellt med video (Avid) kör det på PC... :-P Fast Avid är ju ganska amatörmässigt... *ironi*

 

PC har högre prestanda än Mac - bemöt Weylands inlägg:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=369357#369428

 

Minskad strultid? Jo, jag har ju märkt det... Not.

 

Du är ju riktigt patetisk... Släng fram dina argument och ge dem lite tyngd i form av fakta så kanske du kan få ett seriöst bemötande...

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soolo, Du måste vara en människa som bara ville provocera utan att ha någon grund för det du säger. Dina inlägg visar att du inte har saklig grund i vad du tycker och vart vill du komma egentligen??

 

Men hallo där!

Vara en människa som bara ville provocera???

Nä, du. Det är första gången jag debattera i något sådant här forum. Är det inte här man får starta datakrig eller? Bara därför jag kände för att kriga lite, liksom ER, men det betyder inte att jag inte har någon saklig grund vad skriver.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte här man får starta datakrig eller?

 

Det är juh totalt ointressant och gäspframkallande att "kriga" utan sakliga argument! Som att sitta på en bar och skrika "min stol är bättre än din!" till varandra tills man trillar av...

 

Datorkrig hade en fin historia bakom sig med många välformulerade och sakliga argument, ofta med diverse mer eller mindre trovärdiga källor som stöd. Det är vad jag kallar datorkrig. Det här är mer hets mot folkgrupp tycker jag :)

 

--

.Wey

 

..I’m the king of all time, nothing is impossible in my all powerful mind.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara därför jag kände för att kriga lite, liksom ER, men det betyder inte att jag inte har någon saklig grund vad skriver.

Men ge oss lite argument som du underbygger med fakta så..! Fatta att det inte ger något att säga att Mac strular mindre än PC om man inte har några bakomliggande fakta att presentera för att ge tyngd åt påståendet.

 

Så länge du bara säger att Mac strular mindre än PC så räcker det med att jag säger att så är det inte... Lär dig argumentera. Gör som Weland skrev, kolla i gamla trådar här på forumet så får du se på argumentation...

 

/Stefan - som tycker det är kul att tracka Mac-fantaster utan argument... ;P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...