Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDG vilseleder konsumenterna


Chakotay

Rekommendera Poster

(smärtfritt om man nu inte har telmodem)

 

De här tidningarna har ju en väldigt stor del läsare som inte är 'hackers', som inte vet vad man kan ladda ner och var man gör det.

 

Självklart är inte skivan till för oss som sitter med 100mbit/s och redan spenderar alltför mycket tid framför skärmen.

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NordicOne,

 

Först ger du killen rätt - sen fegar du ut - fast ingen ny info har getts - vilket ska det vara?

 

Fredrik hörde av sig mellan inläggen eller noterade du inte det :-) LOL!

 

//Dennis

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Seb S!

 

De här tidningarna har ju en väldigt stor del läsare som inte är 'hackers', som inte vet vad man kan ladda ner och var man gör det.

 

Hackers är man väl inte för att man vet var och hur man laddar ned program från internet.

 

Hackers sysslar med andra saker än att sitta och tanka program från internet. De skriver ofta sina program själv och är hängivna programmerare.

 

http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/hacker.html

 

4. A person who is good at programming quickly.

 

---

/Stefan Eklinder

 

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

 

Jonas Birgersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hackers sysslar med andra saker än att sitta och tanka program från internet. De skriver ofta sina program själv och är hängivna programmerare.

Skriver program som Code Red, Nimda och Trojan.WinReboot menar du? :)

 

Läs hur Ms och Intel planerar att ta över din dator:

http://www.cl.cam.ac.uk/users/rja14/tcpa-faq.html

http://neworder.box.sk/board.php?thread=94628&did=edge5304&disp=94628&closed=1

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha väldigt klart för dig att läser man en datatidning, då vet man nog hur och vad man kan ladda hem.

 

Du skämtar va? Vi pratar faktiskt om PC für alle här ;p

 

Skriver program som Code Red, Nimda och Trojan.WinReboot menar du?

 

Nej, men utvecklar dagens å framtidens it-system typ.... um.. ok då, det kanske inte var bättre =D

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha väldigt klart för dig att läser man en datatidning, då vet man nog hur och vad man kan ladda hem.

 

Antingen är du dum eller otrevlig, det där är helt fel ton att använda.

 

Tack Weyland för att du kom till mitt försvar när jag hade loggat av ;-)

 

Hackers är man väl inte för att man vet var och hur man laddar ned program från internet

 

Nä, självklart vet jag det. Såg du kanske citationstecknen runt ordet? Har du hört talas om ironi?

 

(Nu har den här tråden spårat ur tror jag...)

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Nej helt fel det är du som är dum. Läser man Pc för alla så har man säkert läst alla deras artiklar om att ladda hem shareware från nätet. Du måste ju granska fakta innan du uttalar dig. Erkänn att du Seb s arbetar på pc för alla och att det är du som är ansvarig för dessa "gratis skivor". Annars är det märkligt om du skulle hålla på som du gör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[GROTTMAN]

 

Hallå moderator, kan du lyfta ur Kojak ur systemet. Han har kortslutit.

 

//Seb

 

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är skolan gratis, eller hur? Lärarna jobbar ideellt liksom övrig personal. Lokalerna har nåt byggföretag byggt och sen skänkt bort...

 

Skämt åtsido.. ska man argumentera bör man syna sina egna argument, vilket du knappast kan ha gjort.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här blir det lätt när folk inte kan hålla sig till ämnet. Hela tråden gällde att PC för alla, vilseleder folk. Men efter ett tag börjar folk snacka om hackers, skolan inte är gratis med mer. Det är alltid tråkigt när folk inte kan hålla det på en mogen nivå som ska sluta i en polsk riksdag. Låt mig då sammanfatta detta i något som ingen kan invända mot. Det som Pc För Alla gör, med att hävda på framsida att de ger kostnadsfria fullver. är förkastligt. Dock är det något som existerar i samhället ex. Aftonbladet m.fl. Man får hoppas på en bättring på det området. Att de åtminstone lägger till att efter 3 mån kostar uppdateringar. Slutligen vill jag gärna höra vad chefredaktören på Pc För Alla har att säga om detta. Antingen från honom själv eller vad chakotay har fått för besked.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även ditt resonemang faller förutsatt att man ser det så som du gör. Den sk gratis skivan, någon ska samla ihop alla dessa program, nån skall fixa lite snygga menyer på skivan, den ska pressas i fabrik etc.

 

AMD Thunderbird 1000MHz

MSI K7T266 (MS-6380)

Asus V7700 Deluxe Geforce 2 GTS

384 MB DDR

Seagate Barracuda IV 40GB

IBM 75GXP 30GB

Memorex ThirtyTwoMAXX

LG 99G 19"

Chieftec TL-01W

Altec Lansing ACS33

Thermaltake Volcano II

Thermaltake Blue Orb

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Eftersom tråden har fått inslag av personangrepp så stänger jag den.

 

Jag ber också de som känner sig träffade träffade att inte ägna sig åt personangrepp då det inte hör hemma på Eforum.

/Erik - Moderator "På konsumentens sida"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...