Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför ignorerar Intel FireWire ?


Victor Akell

Rekommendera Poster

Semitranparenta ikoner? Det är knappast vad som kan kallas för en förhöjning av estetiken.

 

Diskutera istället när windows skall komma med ett riktigt skrivbord. Logiken i macen är lysande. Oomtvistligt. Där har windows misslyckats. Man kan fråga sig var filerna finns någonstans? På skrivbordet eller i en mapp 4 steg ner under winnt? Eller på bägge ställena?

 

Och varför är windows så statisk i sin logik när det gäller placering av div filtyper. Sökvägarna i genvägarna hänger inte med om man vill flytta på .exe filer. Man är mer begränsad i windows. Oomtvistligt.

 

Varför kan inte windows (NT) hantera bakgrundbilder utan att genvägar och mappar på skrivbordet börjar "hoppa" så fort det sker en bildskärmsuppdatering.

 

Varför är windows begränsad till endast 256 tecken i en sökväg?

 

Varför.....? Varför......?

 

???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Skapad
  • Senaste svar

"Varför kan inte windows (NT) hantera bakgrundbilder utan att genvägar och mappar på skrivbordet börjar "hoppa" så fort det sker en bildskärmsuppdatering."...

 

Bildskärmsuppdatering? Förklara!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson

Jo, på NT hoppar iconerna omkring varje gång bildskärmen uppdateras... på min skärm ca 85 ggr i sekunden *fniss fniss*...

Skämt åsido, han menar nog varje gång skrivbordet uppdateras efter en omställning av upplösningen.

 

mvh

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det menar jag inte. Lägg en BMP-bild som täcker hela bildskärmen. Minimera sedan någon applikation. Då "hoppar" ikonerna. Sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade nyss, blev inte på de viset... Kanske har med gfx drivare att göra? Testade på 2 olika P3:or med NT4 SP5 :-/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har iof inte testat med NT4,sp5. Den installerades för ett par veckor sedan, utan NT4,sp1. Det enda jag kan komma på är att företaget inte har plöjt ned några pengar i bildskärmskort. Det skall ju inte spela någon roll, tycker jag. Förklara vad gfx drivare gör?

 

Jag kör med HP PII/64/233.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Michael Dundee

Det finns faktiskt ett moderkort med inbygd firewire till PC

 

kolla in http://www.asus.com/whatsnew/whatsnew9907.html

 

Annars så har "vanligt folk" som inte har behov av att skicka 10 gig filer fram och tillbaka inget behov av FW

 

/Michael Dundee

 

ps. Viktor har väl ändå inte råd med de kameror och videospelare som stödjer FW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud Micke , vaknade du nyligen eller ?

 

Poängen med FireWire är ju att i princip alla

elektronikprodukter snart kommer ha FW som standard och därför är det självklart att PC's & MAC'ar skall ha FW som standard . Separat FW kort har ju funnits länge till PC men tyvärr är de dyra ( 3-15.000:- ) och fungerar inte 100% bra.

 

APPLE har FireWire som standard i alla sina modeller utom de 2 billigaste.

 

P.S En firewire videokamera kostar ju nästan ingenting ( 6-20.000:-) så om du sparar din veckopeng så kan du nog köpa en också om några år.Själv har jag 2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...