Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PS2 spel


uddevalla

Rekommendera Poster

Killen frågade efter om hur man bränner inte om lag o rätt, och inget har svarat på hans fråga.

 

Hehe håller med!

 

Väl angående frågan:

 

Om man vill kopiera ett spel från en CD så går det utmärkt med Clone CD, gärna i kombination med Clony XL, som "berättar" vilken typ av kopieringsskydd skivan är skyddad med (gäller kanske mest PC-spel, är inte insatt i vilka eller om kopieringsskydd finns i PS2-sammanhang) och vilka inställningar man ska använda i Clone CD.

 

Har man redan en image (kopia, avbild) på hårddisken (BIN, IMG, ISO, osv...) så går det mesta att bränna med NERO!

 

Nöjd? ;)

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jättemycket! :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ännu en som inte fattat att information är fri.

egentligen skulle jag inte svara på ditt inlägg eftersom jag inte brukar orka käfta emot fjortisar som itne kan erkänna när de har fel och övergår till personangrepp när de har slut på argument, som du ungefär, men eftersom jag ändå inte har nått att göra så kan väl jag skriva ett svar åtminstonde (vill ju inte göra om det här till ett warez/antiwarez krig).

 

först, ingen har varit elak mot mig idag, folk har faktiskt varit ovanligt snälla, förrutom du då, men jag förlåter dig.

felet met stoffes och maratonmannen som jag också syftade till är att de inte svarar på killens fråga, fortsätter käfta emot när redaktören har redogjort för deras policy och har inte ens i detta forum att göra (tror att det finns ett forum för datakrig, allmänt käftande).

och för det första så är väl inte det här inlägget riktigt det rätta forumet för att debattera eller hur? om du så gärna vill debattera anti warez så stick till antipiratbyran.com, de behöver nog hjälp av er tre eftersom anti-warez sidan verkar förlora stort ;)

outgrundade beskyllningar kommer du ingen vart heller eftersom uppenbarligen håller jag en avsevärt högre språknivå än dig, och ja, jag ska gå och duscha nu (gillar att duscha innan sängdags).

min attityd har du inget med att göra, det finns en sak som heter yttrandesfrihet här i sverige om du nu inte läst om det i skolan än, vilket innebär i längden åsiktsfrihet nu när åsiktsregistrering är förbjudet (återigen förmodligen före din tid) så om du inte gillar min attityd, touch luck! stick nånannanstans då eller läs inte mina inlägg, valet är ditt. eller du kanske vill att vi ska förbjuda attityder som går emot normen, registera alla som gillar warez eller inte är politiskt korrekt?

 

jag har ivarjefall hållt mig till ämnet här vilket är mer än man kan säga om dig stoffe och maratonmannen...

 

nä, ha en bra dag, väx upp och läs dina läxor!

 

PS om du inte fattade det så så hade inte mitt inlägg nått med warez att göra, bara för att jag skriver ordet warez betyder inte att det handlar om det... DS

 

 

bleh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*suck*

Du har inte ans bemödat dig med att ta reda på min ålder... Och ja, jag talar sanning i min användarinformation. Förmodar att även du talar sanning om din ålder...

 

Du tycks inte heller ha kollat vad detta forum heter: CD-bränning. Inte spelkopiering.

 

Jag har inget emot information och jag jobbar inte för antipiratbyrån men om man gör inlägg om spelkopiering så får man nog faktiskt finna sig i att det blir lite debatt om det hela.

 

Med vettig språklig nivå avsåg jag dit bruk av svordomar i förra inlägget. Angående din attityd så berör den mig och alla andra som läser inlägg här på Eforum.

 

Om jag var lite spydig mot dig i mitt förra inlägg och du tog illa upp så, sorry, det var inte meningen.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"det finns en sak som heter yttrandesfrihet"

Ja så skriver Covante1.

Då måste det också innebära att Stoffe-2k, Stefan Johansson och u.t. ska få föra fram våra åsikter utan att behöva bli anmälda för våra inlägg. Även om de (inläggen) har en anti-illegal-kopiering-innebörd.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tvärtom, du tycks inte fatta vad detta forum handlar om, cd bränning, vilket jag också svarade på hur man gör, gjorde du det? nä, just det. ska man förvänta sig en massa tjötande om lag o rättighet, anti-pirat/pirat tjafs och liknande så fort man ställer en fråga hur man bränner sin musik, sina filmer eller sina spel? tycker verkligen du det låter rimligt? det tycker inte jag och tydligen inte idg heller eftersom de skapat ett forum specefikt för det.

 

svordomar har inget med språklig nivå att göra, svordomar är kraftutryck för att förstärka det man säger på ett effektivt sätt och kan vara väldigt nyanserat, läs nån bok om moderna språk istället, jag svor eftersom jag var förbannad, jag svor inte i mitt andra inlägg eftersom jag bara var less då. min attityd berör alla andra lika lite som texten i detta inlägg det här är internet, inte real life, du har alltid ett val att bläddra vidare, hoppa över, koppla ur precis när du vill och när det passar dig, jag kan inte tvinga på dig nåt.

 

nej, jag tar inte illa upp av spydigheter, lika lite som jag tar illa upp av att nån svär, säger dumma saker eller gör bort sig själv. visst, jag kan bli förbannat, men jag tar aldrig illa upp.

 

Covante

 

 

bleh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu maratonmannen, så skrev jag,

klarsynt av dig.

 

du får säga precis vafan du vill för mig, även om jag inte håller med dig. och anledningen till att jag anmälde ditt inlägg är att du anmälde uddevallas inlägg helt utan vettig anledning.

Då måste det också innebära att Stoffe-2k, Stefan Johansson och u.t. ska få föra fram våra åsikter utan att behöva bli anmälda för våra inlägg

 

ja så skriver maratonmannen, tycker du att det bara gäller dig? och alla andra som inte tycker som du skall tas bort?

alla har rätt att fråga vad dom vill utan att riskeras att tas bort, även om de handlar om bränning av ps2 spel, om du läser mitt inlägg ordentligt så ser du att jag var ironisk när jag sa att jag amälde det, (jag gjorde det på riktigt, precis som du) men förvande mig inte att ditt inlägg skulle tas bort, det var en ren principsak.

 

Covante

 

 

bleh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"du får säga precis vafan du vill för mig, även om jag inte håller med dig"

Till stor del handlar det om detta. Vi får föra fram våra åsikter/tyckanden (inom vissa gränser). Även om vi inte håller med varandra, så får vi lov att respektera varandra.

I det här fallet så anmälde jag ett inlägg för att testa var gränsen går. Och det vet vi nu. Det är alltså tillåtet att ställa frågan som Uddevalla1 gjorde. Och det finner jag mig i att det är OK på forumet, fast jag har en annan åsikt om det. Jag är för öppenhet och därför berättade jag att jag anmält inlägget.

Jag tycker också att vi inte ska använda svordomar i våra inlägg/svar för att bemöta någon med annan åsikt.

En vänligare ton, tack!

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...fråga hur man bränner sin musik, sina filmer eller sina spel?

...tydligen inte idg heller eftersom de skapat ett forum specefikt för det

Jag tror inte att IDGs syfte med ett forum för CD-bränning är att du ska få hjälp att piratkopiera utan att du ska få hjälp med problem som rör CD-bränning. Man kan faktiskt använda sin CD-brännare för att ta backuper, lagra bilder, ljud och annat. Eller ta fullt legala kopior av musikskivor... Eller en massa annat som är helt legalt.

 

Har inte svordomar med språklig nivå att göra..? *ler* Ja, ja... Du kan ju få tro det. Tycker annars att de flesta som svär i tid och otid gör det för att de har ett så fattigt språk att de inte klarar av att uttrycka sig på annat sätt. Vilken bok rekommenderar du btw?

 

Ett problem med Internet är att det är överbfolkat med sådana som beter sig som idioter bara för att de är mer eller mindre anonyma.

Att bära sig åt som du gör och sedan skriva att det inte angår någon annan än dig är ju minst sagt dumt (och fel). Det angår var och en som läser och du får så mycket större publik genom att skriva i ett forum än om du skriver på din egen lilla webbsida...

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...