Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68 GPRS PROBLEM


khamon

Rekommendera Poster

Jag har en t68 och idag visade den ett nytt fenomen: GPRS bara försvann! Gjorde inget för att det skulle hända - symbolen bara försvann och "misslyckades" är det enda som händer när man försöker ansluta... Har kollat alla inst. och lagt in ny profil o.s.v. De på Comviq säger att en del t68or är fel på.. men den här är min andra (kom med pr.vr. R2A , nu R2B013).

 

Någon som vart med om detta ?

 

p.s

 

Comviq säger att i och med r2b så är t68an anpassad för Europolitans nät.. ??

 

d.s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tagit bort GPRS-inställningen efter uppgraderingen till R2B och sedan installerat den igen från Comviqs sida och startat om telefonen efter det? Så gjorde jag (fast jag har fortfarande R2A).

Det händer fortfarande att GPRS misslyckas. Det händer inte sällan där jag rör mig i Stockholm.Men det beror nog på brister i Comviqs nät mer än telefonfel. Ibland hjälper också omstart av telefonen.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jo jag har nog gjort allt.. efter det hade strulat mer än ett par timmar så gjorde jag total återställning. och la in igen. och startade om telefonen.. det konstiga är att det funkade bra även efter uppgradering (r2b013). wap funkar ok via tele. nu finns varken symbolen för GPRS där och inget i "status". ibland står där "GPRS ej REGISTRERAT" ?? comviq skyller på S/E men de har ju ingen support på helgen..

 

---<<khAmOn>>----

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comviq säger att i och med r2b så är t68an anpassad för Europolitans nät.. ??

 

Det där är rent bullshit! Ericsson "anpassar" INTE sin mjukvara till operatörerna, och om dom skulle göra det så är det inte för en liten operatör som Europolitan!

 

Lite inte på Comviq "support"!

 

 

---

Det är dumt att klä ut sig till älg andra måndagen i oktober.

- Vägverket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

och om dom skulle göra det så är det inte för en liten operatör som Europolitan!

 

nja.. nu är ju Europolitan inte speciellt små eftersom de sedan en tid tillbaka ingår i Vodafone :)

 

den kan mkt väl vara anpassad för deras nät, men det är nog inget specifikt för Europolitan Vodafone, utan beror troligen på hårdvaran i nätet.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite inte på Comviq "support"!

 

Hehe! Lustigt! Skulle tidigare idag lägga på en till funktion på mitt Comviq-ab.

De krävde att man skulle faxa in ordern - inte maila!

 

Fråga: Om jag tar en skärmdump och skriver ut denna, är det ok om jag faxar dito?

 

Svar: Javisst!

 

Fråga: Om jag istället för att printa den mailar den till kundtjänst i stället för att faxa, är det ok?

 

Svar: Nej! Vi måste ha ett pappers-original!

 

Någon fler än jag som ser komiken i detta ? =)

 

Mvh

-Cat

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

nja.. nu är ju Europolitan inte speciellt små eftersom de sedan en tid tillbaka ingår i Vodafone :)

 

*skäms* tänkte inte på det...

 

---

Det är dumt att klä ut sig till älg andra måndagen i oktober.

- Vägverket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det där är rent bullshit! Ericsson "anpassar" INTE sin mjukvara till operatörerna"

 

Jag är inte så säker på det.

Det har hänt tidigare att Ericsson-uppgradering varit för att "anpassa" till just Europolitan-nätet, numera Vodafone. Den informationen fick jag INTE från konkurerande operatör, utan från mer tillförlitligt håll.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"om-flashning"
??

 

Du menar att du stoppar in R2A igen?

 

Det har jag gjort 2 gånger. Andra gången i tron att det var ny programvara som jag blivit upplyst om. Men det visade sig att det inte var nån ny, utan fortfarande R2A. Det har också Ericsson helpdesk faktiskt rekommenderat. Det kan lösa problem.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur menar du ? ska jag flasha tillbaka till r2a ? eller om-flasha r2b013 ? och sedan vänta på "final" som ska komma v.10 ? otroligt att det inte finns nån support hos Ericsson på helger..

 

 

 

---<<khAmOn>>----

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

smått konstigt att GPRS bara försvann.. nån som vet hur sådant kan hända? Det funkade bra i 2 dagar efter uppgradering till R2B. Sedan bara helt plötsligt borta... märkligt.. har Microsoft vart med i utvecklingen av mjukvaran ?! ;-)

 

 

 

---<<khAmOn>>----

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...har Microsoft vart med i utvecklingen av mjukvaran ?!"

 

Pessimist där. MS har inget med denna mjukvara att göra.

Vad säger service-pointen, EMTS eller vad de nu heter?

I ditt ställe skulle jag nog installera om den senaste. Vad har du att förlora? Inte GPRS i alla fall. Alternativt får du vänta till imorgon och ringa Ericsson helpdesk, som jag gissar kommer ge dig samma besked. Installera om.

 

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jo nej jag vara bara lite ironisk.. har haft ett horn till MS i alla tider...

jo det blir väl till att vänta tills imorgon..

men luren kostade mig c:a 6000:- då vill man ju att den funkar direkt och inte behöver en massa "service-packs" som ett visst annat företag också envisas med... ;-)

 

 

 

---<<khAmOn>>----

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...har haft ett horn till MS i alla tider"

 

Vem har inte det...

 

"vänta på "final" som ska komma v.10"

 

Här vet du nåt mer än mig. Vad innebär det?

 

Du har väl redan snappat upp att det finns dolda spel i din T 68, om inte så läs på denna länk:

http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=4413&sid=1

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nej.. det där med spelen funkar inte längre.. de har nog tagit bort dem iom senaste uppgraderingen..

 

---<<khAmOn>>----

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

fick också detta från S-E support...

 

Denna uppdateringen

kommer enligt våra upplysningar ut i vecka 10. Det är inte möjligt att skicka

MMS meddelanden utan denna uppdateringen. För att få din telefon uppdaterat

rekommenderar jag att du kontakter din återförsäljare.

 

Vänliga hälsningar,

/Emil

Sony Ericsson Contact Center

 

 

---<<khAmOn>>----

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dom kvar. Så det blir nog ingen uppgradering ännu för mig. Visserligen tycks det ha tillkommit ett eller flera? spel i R2B.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jo.. en massa kortspel.. som jag inte gillar.. men till min stora förtjusning så har de tagit med en gammal klassiker.. SÄNKA SKEPP!! mkt bra S-E!!!

 

---<<khAmOn>>----

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för länken till tsixtyeight, 1 poäng till dig.

 

Bakgrundsbilder i massor finns att hämta från:

http://www.esato.com

Har själv hämtat därifrån, utan kostnad. (Men då behöver man fungerande GPRS).

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njae.. GPRS o GPRS.. gamla goa wap (via tele) funkar ju bra de me...

 

surt att pröjsa bara, Comviq har ju gratis GPRS fram till Juni..

 

---<<khAmOn>>----

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...