Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

T68 GPRS PROBLEM


khamon

Rekommendera Poster

"wap (via tele)"

 

Tanken slog mig...har du WAP via tele och installerade WAP via GPRS? Kanske man inte kan ha båda? I vilket fall som helst ersatte jag tele-wappen med GPRS.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tänkte tanken jag också.. men nej. det är antagligen någon bugg i luren.. kan inte komma på någon annan logisk förklaring. Och då har jag funderat länge.. värsta jag vet när nya grejor inte fungerar till 100%. Nästa lur blir nog Siemens iaf.

 

 

 

---<<khAmOn>>----

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"det är antagligen någon bugg i luren..."

Vägrar tro att det är telefonen som är den felande länken.

En annan möjlighet är att göra inställningarna manuellt. Testat?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag provade det oxå.. problemet är att GPRS inte existerar i telefonen längre.. luktar miss i mjukvaran även om jag är ganska grön vad gäller mobil-programmering..

 

symbolen för GPRS vid nätmätaren är borta. I "status" finns det inget om GPRS. Provade tjejens SIM-kort och inte ens då nämner status något om GPRS där det tidigare (om man inte abonerar på GPRS vilket hon inte gör) stog "GPRS ej tillåtet". Enligt Comviq-support så har de haft kunder som skickat tillbaka sina telefoner för att de "släpper" vissa funktioner i mobben. (detta har man ju sett i dåliga moderkorts-bios). Så jag vet inte om jag håller med om att Ericsson är oskyldiga...

 

 

 

---<<khAmOn>>----

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...