Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa raderade SMS


ritchie
 Share

Rekommendera Poster

Hej, en kollega till mig råkade radera samtliga SMS till mig. Finns det någon möjlighet återställa dessa? Det är SMS sedan flera år tillbaka och det rör sig om minst tusen SMS. Hon har en Samsung Galaxy s6.

Ett alternativ som jag tänkt på är, om jag skulle kunna skicka tillbaka samtliga SMS från min mobiltelefon (Samsung Galaxy s7) till henne. Och då menar jag samtliga SMS i" ett svep".   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev ritchie:

radera

Jag har en S9. Använder Googles Messages så att jag även kan använda en dator/webbläsare för att hantera SMS/MMS.

Där finns "Arkiverade" och där hamnar raderade SMS.

Finns något liknande i kollegans SMS-app?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Thirteen:

Det finns lite olika program på Google Play men hur bra dessa är har jag ingen aning om https://play.google.com/store/apps/details?id=com.restore.sms.mms&hl=sv&gl=US

 

ibas är ett etablerat företag som jobbar med bl a. återskapa raderade sms https://www.ibas.com/sv/it-forensik/mobil-forensik/

Hej, tack för förslag. När det gäller Google Play verkar det som du måste ha appen och konto innan den sparar ner sms. Som Samsung Cloud fungerar. Det är tomt i molnet innan du öppnar kontot.

Ibas skulle säkert fixa återställning. Men det verkar dyrt och används nog mest av jurister och åklagare.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Mikael63:

Jag har en S9. Använder Googles Messages så att jag även kan använda en dator/webbläsare för att hantera SMS/MMS.

Där finns "Arkiverade" och där hamnar raderade SMS.

Finns något liknande i kollegans SMS-app?

Hej, och tack för förslag. Vi ska kolla det i helgen. Men det är nog samma som med Samsung Cloud, man måste ha öppnat kontot innan molnet sparar ner sms. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har "sms backup and restore" appen installerad och den kan lägga upp både samtal och sms enligt valt schema och t.ex. skicka backup'en till molnet i form av xml. filer. Har hjälpt mig ett par gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, skrev Leab:

Jag har "sms backup and restore" appen installerad och den kan lägga upp både samtal och sms enligt valt schema och t.ex. skicka backup'en till molnet i form av xml. filer. Har hjälpt mig ett par gånger.

Tack! Mycket bra! Man har ju lärt sig en del av detta. Och att ha en backup känns ju som en bra försäkring!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk då på detta:

Citat

At present, to be honest, the tool can recover deleted messages only if your Android phone is rooted or earlier than Android 8.0.

Vilken Androidversion är det i S6,an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Mikael63:

Tänk då på detta:

Vilken Androidversion är det i S6,an?

Jag kollade med henne och hennes version är 7.0 så det skulle kunna fungera. Bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...