Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hörlurar


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Torparen,

Rekommendera Poster

Planerar köpa trådlösa hörlurar Sonny WH x B900 dessa klarar av Bluetooth. Jag har nu ett par gamla lurar, ena luren borta. Till dessa lurar är  det en sändare som kopplas till hörlursuttaget datorns högtalare är de bortkopplad. Men de jag avser köpa nu klarar sig utan sändare hur blir det då med datorns högtalare, bortkopplad ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, skrev Thirteen:

Gissar att samtliga svar som rör Sony hörlurarna finns här https://helpguide.sony.net/mdr/whxb900n/v1/sv/index.html

Tack det är säkert som du säger, men så krångligt att jag måste ha hörlurarna.

Jag är säker på att hörlurarna funkar till datorn men kan kopplar bort ljudet från datorns högtalare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du brukar ej ha fel så då kan jag köpa dem, tack för hjälpen trevlig helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du blåtand på din dator? Däri är det som kan bråka. Stationära har inte ofta det men bärbara har det nästan alltid.

Kanske det din dongel vid datorn är tillför, att ge datorn blåtand så att den kan kommunicera med hörlurarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har en bärbar vilken har "blåtand" Bluetooth?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
2021-01-23 19:42, skrev Monshi:

Japp, blåtand == bluetooth ;)

 

Ja som vanligt får jag ej det att funka under  Bluetooth inställningar finns hörluren registrerad men icke nått ljud i lurarna. Trådlös tangentbord och mus funkar. Sååå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådlöst tangentbord och mus, det är sällan de går via bluetooth, ofta är de av märket Logitech med tillhörande dongel som ansluts via USB.

 

Men för att ansluta en enhet måste du

Starta bluteooth på datorn och öppna inställningarna, exempelvis via
bild.png.fc7f44cb84f0574636cd58fca57500aa.png

högerklicka på Bluetooth och ta dig till inställningar.

Då brukar datorn gå in i sök-läge direkt.

Sedan måste du trycka på rätt knapp på lurarna, ofta hålla inne den en tid för att de sin tur ska söka.

Ja se, en guide:

https://helpguide.sony.net/mdr/whxb900n/v1/sv/contents/TP0002281231.html

med bättre bilder än jag tagit fram.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, skrev Monshi:

Trådlöst tangentbord och mus, det är sällan de går via bluetooth, ofta är de av märket Logitech med tillhörande dongel som ansluts via USB.

 

Men för att ansluta en enhet måste du

Starta bluteooth på datorn och öppna inställningarna, exempelvis via
bild.png.fc7f44cb84f0574636cd58fca57500aa.png

högerklicka på Bluetooth och ta dig till inställningar.

Då brukar datorn gå in i sök-läge direkt.

Sedan måste du trycka på rätt knapp på lurarna, ofta hålla inne den en tid för att de sin tur ska söka.

Ja se, en guide:

https://helpguide.sony.net/mdr/whxb900n/v1/sv/contents/TP0002281231.html

med bättre bilder än jag tagit fram.

Ja du Monshi allt det du beskriver samt infon enl din länk har genomfört många gånger. Under inställningar finns en sida Bluetooth och där är hörlurarnas beteckning registrerad som ansluten. Så det du tipsat. har jag provat många många gånger. Nu stänger jag för i afton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Cecilia:

Är rätt enhet vald här:

Inställningar - System - Ljud

Välj utdataenhet

Finns enbart 2 allt. högtalare bildskärmsljud, på Bluetooth är hörlurarna registrerade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du alltså tre separata sätt att höra, via högtalare, högtalare i bildskärmen och de nya hörlurarna?

 

38 minuter sedan, skrev Torparen:

inns enbart 2 allt. högtalare bildskärmsljud

Och vilket är valt?

Har du prövat med båda alternativen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Har du alltså tre separata sätt att höra, via högtalare, högtalare i bildskärmen och de nya hörlurarna?

 

Och vilket är valt?

Har du prövat med båda alternativen?

 

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Har du alltså tre separata sätt att höra, via högtalare, högtalare i bildskärmen och de nya hörlurarna?

 

Och vilket är valt?

Har du prövat med båda alternativen?

Ja jag har provat båda alternativen jag har sep bildskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du först trycker på Meddelandeikonen i bildskärmens nedre högra hörn, och därefter trycker på Anslut-plattan så skall du få upp dina trådlösa enheter.

Får du upp dina hörlurar här och vad står det i så fall under dem? Se bif bilder.

Anslut 2021-02-02 151850.png

Anslut 2 2021-02-02 152018.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bgjo:s inlägg inte hjälper så kommer fler tips här:

 

Det här tipset från en gammal tråd om så vitt jag förstår samma problem:

 

2016-11-19 16:44, skrev tomashag:

Hoppsan, nu gick det igång! Jag tog bort enheten i Inställningar, Bluetooth och gjorde en ny anslutning och då gick det att välja hörlurarna i Kontrollpanelen, Hantera ljudenheter.

https://eforum.idg.se/topic/352897-bluetooth-hörlurar-fungerar-inte/?do=findComment&comment=1682183

 

Några tips från Microsoft:

https://support.microsoft.com/sv-se/windows/åtgärda-problem-med-bluetooth-i-windows-10-723e092f-03fa-858b-5c80-131ec3fba75c

Följ det som står under rubrikerna Kontrollera Bluetooth-enheten och Kontrollera datorn.

En bit ner under rubriken Om Bluetooth inte fungerar eller om Bluetooth-ikonen saknas finns ett alternativ som heter Ljud och det kan du också kolla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, skrev bgjo:

Om du först trycker på Meddelandeikonen i bildskärmens nedre högra hörn, och därefter trycker på Anslut-plattan så skall du få upp dina trådlösa enheter.

Får du upp dina hörlurar här och vad står det i så fall under dem? Se bif bilder.

Anslut 2021-02-02 151850.png

Anslut 2 2021-02-02 152018.png

Jag får ej upp samma sida som du visar, sänd mig info om hur jag kop och klistrar in så kan jag visa dig vad jag får upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev Torparen:

Jag får ej upp samma sida som du visar, sänd mig info om hur jag kop och klistrar in så kan jag visa dig vad jag får upp

Med hopp om att ni inte tar illa upp såhär är det: Har visar sig att det är alltför mycket vax i vänster öra, alltså inget fel på de gamla hörlurarna. Kommer alltså att returnera dem. Meeen jag har ytterligare ett par tådlösa hörlurar (CDH.3.2) kommer ev att försöka ansluta dessa, så fall återkommer jag .Stort tack för hjälpen.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder appen "Klipp & skissa" med fördröjning (10sek). Då har jag tid på mig att ta fram vyn jag vill visa(?).

 

Klipp & Skissa 2021-02-03.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev bgjo:

Jag använder appen "Klipp & skissa" med fördröjning (10sek). Då har jag tid på mig att ta fram vyn jag vill visa(?).

 

Klipp & Skissa 2021-02-03.png

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-02-03 15:14, skrev Torparen:

Tack!

image.png.b45fbd0380cf745c944caaf09a9cbae2.pngbgjo så ser

bgjo så ser min bild då jag klickar 4-kanten längst ner

image.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Var inte den här tråden avklarad eftersom du kunde använda dina gamla hörlurar?

Jooo så är det, men eftersom jag ej får returnera de nya, tänker jag att ev få igång dem. En fråga: Om jag på inställningar Bluetooth sök ny så registreras hörlurarna. Detta betyder väl att datorn har kontakt med lurarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Torparen:

Jooo så är det, men eftersom jag ej får returnera de nya, tänker jag att ev få igång dem.

Jag har nu tagit bort markeringen som visar att tråden är löst.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...