Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
tomashag

Disney+ buffrar

Rekommendera Poster

tomashag

När jag tittar på Disney+ så får jag med ojämna mellanrum stopp några sekunder. Stoppen kommer i stötar, sedan kan det vara lugnt i en halvtimme. Jag får bara problemet med Disney+, alla andra playtjänster fungerar bra, t.o.m Netflix 4K. Jag använder trådansluten Chromecast Ultra och har 100 Mbit/s fiber. Felet torde väl bero på att Disney+ inte har tillräcklig serverkapacitet så det är väl inte mycket man kan göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mikael63

Jag tycker att Disney+ fungerar väldigt stabilt.

Jag har inte någon gång råkat ut för lagg eller liknande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
tomashag
Postad (redigerade)

Jag har hittills bara tittat på Cosmos-serien och där får jag buffring mest hela tiden. Nu har jag tittat på en långfilm, Mulan, och där fick jag minsann inte en enda buffring! Förklara det den som kan! Jag har försökt att se om det är olika upplösning på serien kontra filmen. Deras supportsida säger att man ska kunna trycka på Mer info och då se upplösningen på programmet men jag kan inte se något. Efter det att jag tittat på Mulan så tittade jag på ett nytt avsnitt i Cosmos-serien och jodå, det buffrade igen!

Redigerad av tomashag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mikael63

Just Mulan är det vi kollat och snart det mesta av Star Wars så det kan ju hända att jag också skulle få problem med Cosmos.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
tomashag

Mikael, kunde man möjligen be dig att titta på ett avsnitt av Cosmos?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf

Jag kan titta ett av snitt av cosmos 

Om vi få vi samma fel .. så ligg hos dom 

Åter kommer med resutat 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mikael63
2 timmar sedan, skrev tomashag:

Mikael, kunde man möjligen be dig att titta på ett avsnitt av Cosmos?

Jag började kolla på första avsnittet av serien från 2014 och märkte inte av några problem men det kan ju vara slumpen bara..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
X-Men

Jag har sett avsnitt 1 av säsong 1 och har inga som helst problem.

TVn är trådlöst uppkopplad till internet och internethastigheten är 100Mb/sek hos Comhem.

 

Appen finns i en drygt 2 år gammal Philips-TV, om det är någon vägledning. TVn använder Android som operativsystem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf
Postad (redigerade)

Jag titta via Samsung A40 , första av snitt.  

Wi-fi , 5 mhz ,Inga problem 

Wi-fi 2,4 mhz , åter kommer .  

Ska kolla via mibox med kabel 

Internet abslutningar 100 Mbit 

 

Åter kommer.  Med Rapport 

 Senare 

Redigerad av Stafstaf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf
14 timmar sedan, skrev Stafstaf:

Jag titta via Samsung A40 , första av snitt.  

Wi-fi , 5 mhz ,Inga problem 

Wi-fi 2,4 mhz , åter kommer .  

Ska kolla via mibox med kabel 

Internet abslutningar 100 Mbit 

 

Åter kommer.  Med Rapport 

 Senare 

Åter kommer en rapport 

Wi-fi 2,4 mhz  fungers lika bra

Via mibox,  går igenom raouten,  switch 

R45 5c  kablar i mellan dessa 

Fungera perfekt  

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
tomashag

Jag begriper ingenting! Nu har jag testat att köra Pirates of the Caribbean - ingen buffring. Vår underliga planet - buffrar. Vad ska man tro?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Nu vet jag inte hur Disney+ gör men det kan vara möjligt för Disney+ att lagra de mest sedda programmen på tjänsteservrar som står på olika platser i landet. När det är ett sånt program man vill se kommer man då att hämta programmet från något ställe som är rätt nära och chansen för att det går fort är stor men när man vill se något mer ovanligt program så hämtas det från servrar som finns längre bort och då kan hastigheten bli lägre.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Innehållsleveransnätverk

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf

Till lägg , eller tänk jag har råka utför 

Visss tjänster, få svårt strima under laddning tillfälle. 

Då kan hacka en del 

Några tillfälle har uppdateringar i bakgrunden 

Och är under ell Via 2,4 ghz 

 

Om du har möjlighet testa annan Raouter !  Och se samma problem kvarstår .  

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
tomashag

X-Men, jag använder ingen app, jag kör via Chromecast Ultra och firmware i den är den senaste. Vad jag förstår så är datorn inte alls inblandad då. Cecilia, jo så kan det nog vara men då borde väl alla råka ut för detta. Åtminstone så har ingen av dom tre som svarat sett detta.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Ni bor väl antagligen på olika håll i landet och/eller har olika internetleverantörer och det innebär nog att den lokala innehållsservern som ni använder inte är samma utan olika, vilka i sin tur kan rymma olika mycket, allt efter hur populär Disney+ och deras olika program är i olika delar av landet resp. hos olika leverantörer.

 

Men det kan ju vara bra om du kontaktar Disney+ och hör om de vet någon anledning till varför just vissa program ger hack i visningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
X-Men

Loggar du in på Disney+ via internetläsaren i datorn och gör uppspelningarna genom den?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf
2 timmar sedan, skrev Stafstaf:

Till lägg , eller tänk jag har råka utför 

Visss tjänster, få svårt strima under laddning tillfälle. 

Då kan hacka en del 

Några tillfälle har uppdateringar i bakgrunden 

Och är under ell Via 2,4 ghz 

 

Om du har möjlighet testa annan Raouter !  Och se samma problem kvarstår .  

 

Har gjort ny test 

1 timme sedan, skrev tomashag:

Chromecast

Mibox har en Chromecast inbyggd 

Går vis 2,4 Ghz band så hacka när casta upp till Chromecast via Samsung A40

 

Går över till 5 Ghz band så hackar inte 

Går via Samsung A40 

 

Thomahag har rätt att hackar via 2,4 ghz band 

 

Använda mibox egen app  så fungera allt  jag skull kunna test gå via wi-fi  med midbox 

I dag kör via fast nätvärk kabel med mibox just för undvika problem 

 

Åter  kommer med resutat 

Mibox via wi-fi 2,4 Ghz och 5 ghz 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
tomashag

X-Men, jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag loggar in på Disney+ med Chrome i datorn men sedan startar jag castning till Chromecast Ultra och därefter är ju inte datorn inblandad i visningen på TV:n. Chromecasten är inkopplad på en HDMI-ingång på TV:n. Cecilia, jag ska försöka få kontakt med deras kundsupport. Jag försökte skriva en fråga på deras supportsida, men det blev ingen respons.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf

Har gjort följande tester . 

Se på bilden 

 

Att casta via Chromecast  via wi-fi 2,4 ghz , då hacka 

 

 

20210112_114017.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia
2 minuter sedan, skrev Stafstaf:

Har gjort följande tester . 

Se på bilden 

 

Att casta via Chromecast  via wi-fi 2,4 ghz , då hacka 

 

 

20210112_114017.jpg

Det mystiska i den här tråden är att buffrandet bara drabbar vissa program medan andra fungerar utan anmärkning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf
Postad (redigerade)
1 timme sedan, skrev Cecilia:

Det mystiska i den här tråden är att buffrandet bara drabbar vissa program medan andra fungerar utan anmärkning.

Håller med dig 

Det trista är . Det går inte göra någon bra jämförelser,  instälningar i själva app

Skiljer sig åt .  Med  Samsung A40 och Mibox 

 

Det går ska ställ in i app.  Olika instälningar, för wi-fi. 

Vad jag förstår så är  olika instälning beroende vad är enhet ? 

Lite märkligt 

 

Redigerad av Stafstaf
Olika

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
tomashag
Postad (redigerade)

Jag har upptäckt att om jag kör via datorns HDMI-utgång så fungerar även Cosmos utan buffring. Jag får då endast full HD, vilket är vad grafikkortet klarar av, medan om jag kör via Chromecasten så visar TV:n 4K och Cosmos buffrar. Skälet till skillnaden är förståss att 4K kräver snabbare dataöverföring. Det skulle vara intressant att veta vilken upplösning dom som har testat har använt. Jag har haft kontakt med kundsupporten hos Disney+, dom ska återkomma. Förresten, eftersom 800 har kollat denna tråd så borde jag väl inte vara ensam om problemet.

Redigerad av tomashag

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Mikael63

4K var inte ens påtänkt när jag skaffade teven jag testade på ;)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stafstaf

Kunskap 

Efter som jag har gjort en analys 

Se i mitt gånde bild

 

Så är problem med cromercast via 2,4 Ghz  , trådlöst 

 

Har några av oss .. lägger ner tid 

Och förklar ett problem 

Vi kommer fram är ett problem omkring 

Överföring via cromercast 

 

Så har kommit bit på väg 

 

Då bör man lägga vikten på just detta problem

 

 

 

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...