Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Disney+ buffrar

Rekommendera Poster

2021-01-12 11:37, skrev tomashag:

därefter är ju inte datorn inblandad i visningen på TV:n.

Intressant. Min erfarenhet är att det funkar så med surfplattor & mobiler via appar för just det ändamålet.

När man castar från en dator är man beroende av ex. en webbläsarflik för att strömningen ska fortgå.

Eller har du något tillägg till Chrome? I så fall vilket? Jag är intresserad av detta.

Det vore intressant om du kunde testa att starta casting från Chrome och sedan stänga webbläsaren.

Vad händer då? 

https://www.kjell.com/se/kunskap/hur-funkar-det/hembio/sammankoppling--uppspelning/chromecast

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Mikael, jag kan till och med stänga av datorn och castningen tuffar på i alla fall ?

Förresten, jag upptäckte precis att jag kan stoppa och starta visningen på något automagiskt sätt via fjärrkontrollen till TV:n. Det är inte klokt vad dom hittar på!

Redigerad av tomashag
Länk till inlägg
Postad (redigerade)
26 minuter sedan, skrev tomashag:

Mikael, jag kan till och med stänga av datorn och castningen tuffar på i alla fall

Intressant. Blir det så om du castar ett nyhetsinslag från Expressen med?

Jag får bara error code 83 om jag försöker kolla på något hos Disney+ via webbläsaren

Redigerad av Mikael63
error code 83
Länk till inlägg
11 minuter sedan, skrev Mikael63:

från Expressen

För mig bryts castingen direkt den fliken stängs.

När jag testar att casta någon från nyafilmer så kan jag stänga fliken men castingen fortsätter.

Länk till inlägg

På Expressen fungerar det inte så bra, jag måste starta castningen från inställningar, ljudet fungerar inte och castningen stängs av när jag stänger Chrome. På Aftonbladet fungerar det dock bra, jag kan starta castningen från filmfliken, jag får med ljudet och det går att stänga av Chrome utan att castningen bryts.

• Tack 1
Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...