Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela säkert i Roblox?


eken81
 Share

Rekommendera Poster

Jag funderar på hur unga barn kan spela säkert i Roblox. Finns här några föräldrar med större kunskap om Roblox? Jag vet mer om Minecraft. Har man i Roblox något liknande som Realms i Minecraft? Kan man spela själv eller endast med sina vänner, eller måste man spela med många andra? Finns det saker man som förälder bör tänka på speciellt innan man låter barn spela Roblox? Bäst är förstås att spela med barnen, men det kommer jag inte kunna hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har ingen kunskap om detta men jag hittade en intressant artikel och tydligen skall det gå att göra säkert(?) med bla. parentals control.

internetmatters.org Parents guide to Roblox and how your kids can play it safely

 

Mvh

 

[Edit] Hittade även detta: Family Online Safety Institute (fosi.org)

What Parents Need to Know About Roblox

Citat

First and foremost, make sure that your child’s registration in Roblox includes an accurate birthdate! This will enable automatic filtering and other protections specifically designed to protect children under the age of 13. Being that Roblox primarily consists of user-created content, the Roblox team has integrated a variety of parental controls directly into its Settings, which is further explored in its Parent’s Guide.

 

Redigerad av Flyfisherman
Lagt till ytterliggare text
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...