Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är det med Yahoo?


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Så har jag fått ett sista meddelande från Yahoo. De menar att det äventyrar min säkerhet om jag fortsätter att använda deras mail i min telefons webbläsare (Google Chrome) och ber mig byta till deras app. Vill inte göra det då jag inte lutar på dess funktion. Hade en gång Yahoo i en app på telefonen (ej deras egen) och det blev jämnt en massa problem med inloggningen. "Det gick inte att logga in" hette det men det var bara strunt för jag var inloggad. Någon som vet hur osäkert det är att använda webbläsaren? Har alltid en flik öppen med min Yahoo inkorg.

 

 

Screenshot_2020-10-19-06-16-50-079_com.android.chrome.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller säkerhet så skulle man kanske kunna tänka sig att ett illasinnat tillägg i webbläsaren kan komma åt information från webbsidor, i det här fallet då kanske mejladresser och innehåll i mejl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder själv Thunderbird och även Yahoo-mail appen i mobilen och jag har fått detta meddelande också.

Via Thunderbird så fick man upp en ruta för några dagar sedan, där man var tvungen att bekräfta att man ville fortsätta att få sin mail dit och använda Thunderbird.

Sättet att bekräfta detta var att via den ruta som dök upp med senaste uppdateringen av Thunderbird, att där logga in på Yahoo webb-mailen med password. Utan denna extra inloggning så stängs "eftersändningen" av Yahoo mail till Thunderbird av.

Så jag loggade in och efter detta fick man bekräftelse på att Thunderbird har godtagits som tredjepratsprogram för Yahoo mail att använda. 

Men även efter att man gjort detta moment, samt använder YahooMail app (deras egen app via Google Play) så fortsätter dom skicka ut påminnelser.  Så om det fungerar efter i morgon återstår att se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...