Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
DePhaz

Konstig Yahoo - grekisk!?

Rekommendera Poster

Hej.

Fick ett meddelande som sade att jag skulle logga in för att se min nya e-post på yahoo vilket jag gjorde. Men jag var ju redan inloggad (!). "Byt lösenord, det är fejk" sade min kollega. OK, bytte lösenordet, det var ändå en stund sedan. Loggade ut och loggade in. Och fick Yahoos startsida på Grekiska! 😲 Nå, det hår ju att byta till svenska men vad är galet? Eller har grekerna köpt Yahoo? Mycket märkligt...🤔 Jag har bara kollat telefonen, inte datorn. 

Edit: Litet förtydligande. Jag hamnar automatiskt på gr.yahoo.com istället för se.yahoo.com om jag loggar ut och vill in igen. Har fått detta meddelande om att logga in på mailen tidigare men då jar jag inte haft fliken framme redan. Nu var yahoo  öppen i en flik i webbläsaren. 

Redigerad av DePhaz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg sidan ut så här?

https://gr.yahoo.com/

Har mycket svårt att tänka mig att det är greker som ligger bakom meddelandet du fick. Jag har aldrig hört talas om greker i samband med sådana här saker. Jag gissar iaf att meddelandet var på mer eller mindre dålig engelska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det är rätt sida. Allt är på svenska tills jag loggat in, då hamnar jag på gr.yahoo.com. Men menyn är på svenska så jag kan välja "inkorg". Meddelandet (om vi nu kan kalla det så) var på svenska "logga in om du vill se dina nya mail". Har haft det förut någon gång. Då såväl datorn som telefonen brukar släppa min inloggning lite då och då tyckte jag det lät realistiskt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har notifieringar i överkant på skärmen. Det plingade till och jag såg symbolen för Google Chrome. Drog ner och öppnade. I överkant en lila bård, tror till och med att det stod yahoo. I övrigt helt vitt så när som på texten. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar.

Nej, hade inte fått något nytt mail. Har tidigare haft olika problem med yahoo (utloggningar, tekniska problem etc.PP) så jag har blivit totalt avtrubbad när det gäller allt som gäller företaget. Så får jag ett felmeddelande eller liknande är det säkert fel. 

Det jag måste göra när jag kommer hem är att logga in på min Flikr gör de är nära knutna till Yahoo. Hade samma e-post och lösen där (det fungerade så) men nu har de infört ett separat lösenord där). 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske det. Har gått över till Gmail men har min Yahoo kvar för allmänna saker. Förutom sporadiska utloggningar så har den varit stabil på sistone. 😉

Nå, jag hoppas att dagens händelser inte kommer att ge några "ringar på vattnet". Bytte som sagt lösenord på mailen och min Flikr har fått ett unikt lösenord. På min gamla telefon hade jag Yahoo kopplad i E-post appen och det är också åtgärdat med nya lösenord. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu