Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Strulande Yahoo mail - igen!

DePhaz
 Share

Recommended Posts

God morgon.

Sitter här med telefonen (Android) och vill kontrollera min Yahoo e-post (ständigt öppen flik i Chrome). Upptäcker då att sidan laddar om yahoo därefter ber mig logga in. Eh, nej tack! Jag är inloggad och har inte loggat ut mig. Går in i historiken och går in i mail korgen därifrån. Ja, det fungerar. OM jag varit utloggad borde jag inte lyckas med att gå in "bakvägen" på detta sätt. Har under den senaste veckan sett hur detta problem har tilltagit. Samma sak händer nu ett par gånger om dagen. Börjar tro att någon försöker komma över mitt lösenord på detta sätt. Förut brukade jag bli ombedd att logga in när jag fått ett nytt mail och klickat på aviseringen i överkant på skärmen (öppnar nytt chrome fönster) men nu strular alltså sidan i själva webbläsaren. 

Så ett besläktat problem: Jag kontrollerar inte min Yahoo så ofta på datorn (Linux Mint med Firefox) men ibland händer det. Får en uppmaning att verifiera mitt telefonummer. OK, bra funktion. Får en kod via sms. "Koden till yahoo är 12345" (obs exempel). Skriver in 12345 på datorn. "Tillfälligt fel, försök senare". Skriver in koden på nytt. "Koden är ogiltig". Nej, vill inte beställa en ny kod. För något år sedan försökte jag (via telefonen) att verifiera mitt telenummer. Efter 4 "ogiltiga" korrekta koder gav jag upp. Exakt hur dålig ordning har Yahoo på torpet? Jag gör ju som jag blir tillsagd men misslyckas ändå. 

Share

• Create New...