Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ulyssa


Mikael63
 Share

Rekommendera Poster

  • 2 months later...
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, har testat lite , får inte till Teman som jag vill har

 

Skärmbild från 2020-12-18 17-42-18.png

Redigerad av vohubbe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev vohubbe:

Teman

Så här i juletid får man köra med Cinnamox Rossa ?

 

image.thumb.png.de6c0cff7c4391700ba07d3876ebbb33.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev Mikael63:

Så här i juletid får man köra med Cinnamox Rossa ?

 

image.thumb.png.de6c0cff7c4391700ba07d3876ebbb33.png

Nej Nej för bövulen....det jag är ute efter är ikonerna, "Huset" för hemma mappen, i mint 20 kommer den automatisk med Tema Ubuntu-touch, men i 20.1 fukar det inte, hade samma problem med LMDE 4 har det kanske med derbian kopplingen att göra ??

Redigerad av vohubbe
text
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev vohubbe:

saknar ikoner för "Ubuntu-mono-dark/light

De finns väl inte som standard i Mint?

Du får installera paketet ubuntu-mono

 

image.png.9268497dc539f75ca4f4928bff7d6a14.png

(skärmdump från Ulyana)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, skrev Mikael63:

De finns väl inte som standard i Mint?

Du får installera paketet ubuntu-mono

 

image.png.9268497dc539f75ca4f4928bff7d6a14.png

(skärmdump från Ulyana)

ok tack, ska testa detta senare, det var ju inte ubuntu-mono som genererar "hus ikonen" på hemkatalogen utan "Humanity", som jag fick som update efter jag installerade ubuntu-mono....nu är jag nöjd--(:))

Redigerad av vohubbe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag satt upp en installation av Ulyssa Beta, fungerar bra, ser ingen större skillnad mot Ulyana, men en iaktagelse,  verkar tar mindre diskspace så jag kör på få se vad som händer

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-19 21:04, skrev vohubbe:

Nu har jag satt upp en installation av Ulyssa Beta, fungerar bra, ser ingen större skillnad mot Ulyana, men en iaktagelse,  verkar tar mindre diskspace så jag kör på få se vad som händer

Hej Betan rulla på fint, inga problem hittills?

Har kört på ett tag nu, och allt som jag använder fungerar mycket bra, det jag har märkt är att det inte går att "logga ut", rutan blir svart och man måste göra en "Norwegian shutdown"för att komma igång igen...

Redigerad av vohubbe
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del gör det inget om den skarpa versionen dröjer.

Jag har bestämt mig för att göra en "RMA" med min Mintbox. Paketet är klart för upphämtning.

1 av totalt 2 USB3-portar har lagt av. Det är visserligen tre år kvar på den femåriga garantin men eftersom jag i dessa tider alltid har tillgång till min jobbardator hemmavid så passar jag på nu. Dessutom har jag ju tillgång till min Raspberry Pi ifall Linux-abstinensen skulle sätta in!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, måste säja att 20.1 beta fungerar hur bra som helst, det enda som inte funkar är att "logga ut" annars kanonbra....:like:

BTW, har testat programmet "Hypnotix" (för IT TV) och detta fungerar rätt så bra, finns att ladda hem för Mint 20 ock..

Redigerad av vohubbe
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej, idag har det kommit "massor" med uppdateringar till Ulyssa Beta, några enbart efter omstart och många andra, undrar om det närmar sig "skarp version"..

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Klistrar in samma text här som jag postade på Mintforumet:

 

Installerade på testdatorn. Cinnamon kraschar upprepade gånger.
Eftersom 20.1 inte tycks innehålla något utöver vad 20 har, som i sin tur inte hade något anmärkningsvärt jämfört med 19.3, kommer jag nog att hoppa över (åtminstone) 20.1

 

Ed. MATE tycks fungera bra

Redigerad av Mikael63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Mikael63:

Klistrar in samma text här som jag postade på Mintforumet:

 

Installerade på testdatorn. Cinnamon kraschar upprepade gånger.
Eftersom 20.1 inte tycks innehålla något utöver vad 20 har, som i sin tur inte hade något anmärkningsvärt jämfört med 19.3, kommer jag nog att hoppa över (åtminstone) 20.1

 

Ed. MATE tycks fungera bra

Hej, verkar konstigt, har installerat ( iofs betan) på 2 datorer, inga kraschar och allt rulla på fint....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev vohubbe:

Hej, verkar konstigt, har installerat ( iofs betan) på 2 datorer, inga kraschar och allt rulla på fint....

Hej igen, det måste vara nåt "fel" med din testdator, jag installerade nyss 20.1 Cinnamon på min Lek/testdator, inga problems, inga kraschar allt fungerar som det ska

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
4 timmar sedan, skrev vohubbe:

Hej igen, det måste vara nåt "fel" med din testdator, jag installerade nyss 20.1 Cinnamon på min Lek/testdator, inga problems, inga kraschar allt fungerar som det ska

Ja, så kan det ju vara men versioner från åtminstone 17 upp till 20 har fungerat bra.

Det lär ju släppas patchar osv. men eftersom det inte finns några fördelar med 20.1, som jag ser det, så ser jag inte heller någon anledning att kliva upp.

 

Ed.

Däremot, om det är så att min MintBox Mini är "sopren" när jag får tillbaks den från tillverkaren, så ger jag 20.1 Cinnamon en chans. Även fast jag nu börjar gilla Ubuntu MATE mer & mer...

 

 

Redigerad av Mikael63
Ev. i MintBoxen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat och klart

2 datorer med Mint 20.1 (beta) en nyinstallerat med 20.1 skarpt, och en uppdaterat från 20 till 20.1.....och alla rullar på utan några problem:thumbsup:

 

Updareings info finns här

https://blog.linuxmint.com/?p=4020

Redigerad av vohubbe
ny länk
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
2021-01-09 12:38, skrev Mikael63:

Installerade på testdatorn. Cinnamon kraschar upprepade gånger.

Installerade på annan *) dator och då landar jag på en svart skärm med uppmaning om att logga in. Skriver namn & lösen och hinner se något om "permission" innan jag hamnar på samma ställe. Installerar om och då fungerar det.

 

*) OT. Det har skett en förändring beträffande "testdatorn" och de andra två bärbara datorer jag skrev om i tråden om Peppermint.

Den ena datorn är en I7 med 8 GB RAM och en helt ren Windows 10 (32 bit).

Den fick genomlida alla uppdateringar fram till dags dato och får fortsättningsvis vara "familjens Windowsdator" om/när en sådan skulle behövas. Kan då eg. skrota min virtuella maskin med W10.

Testdatorn får gå i pension. Ev. får dess disk återanvändas till annat men nu har jag fler diskar än jag behöver.

Den tredje datorn får bli ny testdator, det är denna som nu har 20.1 Cinnamon. Den har Intel T7500 och 4 GB RAM.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens uppdateringar Mint 20.1. bl a nya versioner för Firefox och Chromium, segt som sirap, tog  20 minuter för dom två paketen att ladda ner, fick en liten "Flashback" så var det när man satt på K56 Modem på 80 talet...

??

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, skrev Mikael63:

"Nya" testdatorn:

1446488503_Skrmbildfrn2021-01-2821-22-01.thumb.png.e175a43d5d843a56ff76b5a65493649d.png

Hej, vad kör du här ??? Mint 20.1 eller LMDE ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mint 20.1 Cinnamon

Det är dessa inställningar nu och bara för din skull ett annat tema för ikoner:

 

image.thumb.png.af77d7b3616817ed34c622ec72e2eb6c.png

 

Men det ikon-temat blir nog f-n jobbig i längden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...