-
Liknande Innehåll
-
Av Kalle Dator1
Hej !
Jag har upptäckt och besvärats av, varje gång jag sätter på datorn och tittar på t ex SVT Play så är det väldigt ryckigt och talet, tillika med rörelserna på de som talar, hackar och ser väldigt konstigt ut och låter bedrövligt.
Man kan ju tänka sig att det är sändningen (ComHem) som hackar, men när jag tittar på indikeringslampan för processorn så blinkar den i ett kör, även när jag inte kör något särskilt program.
För jag muspekaren över bildskärmen så hackar den fram likadant, alltså ingen jämn lunk utan det ser ut precis som den bildmässiga hackningen, liksom att pekaren fastnar och hoppar ifatt....
Om jag skulle börja med att felet ligger i datorn, vad ska jag i första hand kika på, för att kolla vad datorn har för sig i stället för att betjäna det som jag vill att den ska utföra klanderfritt ?
Ska tillägga att samma fel syns på flera av mina datorer, så det är inte enbart i en !
Likaså gäller programfördärvet samtliga webbläsare (Edge, Firefox, GoogleChrome.... )
Kan också se något liknande med själva TV-sändningen på en TV-apparat, att t ex ljudet är osynkront med läpprörelserna, att bilderna hackar o s v, så det är svårt avgöra var felet egentligen kan ligga. Ofta kan man åtgärda just detta med att skifta från HD till vanlig mottagning
TV.n ligger ju inte via routern som datorerna gör, men gemensamt matas allt från ComHem
M v h
/Kalle
-
Av Luthier
Jag kan inte ansluta Chromecast till TVn. Det har tidigare fungerat i några år, men i samband med att bredband installerades bytte jag router, och sedan dess fungerar det inte.
Jag får ett meddelande på TVn att den inte kan ansluta till WIFI. Dessutom uppmanas jag , via TVn, att bekräfta mitt Wi-fi-lösenord med Google Home-appen, vilket jag försökt. Jag hittar inte rätt ställe i Google-chrome-appen där bekräftelse skall göras
Min Chromecast är av första generationen, och TVn har också några år på nacken, men där finns alla uttag som behövs, det har ju fungerat tidigare.
Hur kommer jag vidare?
Hälsningar
Luthier (som egentligen heter något annat)
-
Av Fredrik_
Någon som upplevt problem med dålig bild på netflix när man streamar via chromecast?
Funkar klockrent med SVT, Youtube och Viaplay men inte med netflix. Netflix funkar hur bra som helst på dator och mobil.
Har på gått några dagar och jag har försökt med det jag kan komma, på, till och med kontakta netflix support.
-
Av sana
Rensar datorn. Använder Mozilla Firefox på min PC från 2009 (Windows Vista). Kan jag ta bort alla mappar i 'local disk' som har med google, chrom och Internet explorer att göra?
Jag använder Ecosia som sökmotor..
-
Av Jan A
Efter ca ett års användning har min chromecast börjat visa helt svart bild efter ca 15 min, ljudet finns kvar. Omstart löser problemet, men det blir lite segt att göra det en gång i kvarten... Har provat i en annan tv, samma problem. Jag har även fabriksåterställt med knappen på Chromecasten. Några tips?
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Senior Developer/Tech Lead till Telia ACE Knowledge, StockholmSolna (Kommun), Stockholm
- Säkerhetsexpert inom ITSolna (Stad), Stockholm
- Uppdragsledare för våra UnderrättelsesystemStockholm (Län)
- Backend-Utvecklare (C# .NET) till Hjärt-Lungfonden, StockholmStockholm (Län)
- SENIOR MANAGER IMPLEMENTATION SERVICESStockholm (Län)
- Senior Developer/Tech Lead till Telia ACE Knowledge, Stockholm