-
Liknande Innehåll
-
-
Av Mathias G
Vårat antivirus program går ut om ca 1,5 månad. Är det någon som har erfarenhet av Bitdefender eller har något annat tips på antivirus program. Idag kör vi Norton 360.
-
Av AnnaK
Hej,
Söker efter ett program att ladda ner för att redigera och konvertera film.
Läste ett tips om ett program som hette Format Factory men blev osäker på var jag vågade ladda ner det. Mitt virusprogram varnade.
Tipset fanns här: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.701339/format-factory-konvertera-filmer men hänvisningen till nerladdningen fungerade inte längre.
Ska ha programmet till lite olika projekt;
Jag har en fil i MPG som jag vill kunna klippa och gärna konvertera till annat lämpligt format.
Vill också kunna skapa egna små filmer från såväl foto och småfilmer som jag fotat/filmat med Iphone. Har för flera år sen använt windows Movie maker och där fanns funktioner som klarade det jag beskriver ovan samt att man kunde lägga in övergångar, lägga till ljud etc.
Vad har ni för tips på gratis program som kan klara mina önskemål?
Tack på förhand!
-
Av X-Men
Enligt företaget Billig Tekniks hemsida är det betydligt viktigare att ha virus i en Windowsbaserad dator än antivirusprogram i en Apple-dator.
Om detta går det att läsa på deras sida där de presenterar det som allmänt kallas för motmedel mot virus.
Det finns ingen förklaring på varför det är bättre med ett riktigt bra virus i en Windowsbaserad dator än ett antivirusprogram i en Appledator.
Men upplysningen kan vara värd en hel del för alla dessa som betalar dyrt för sina säkerhetsprogram. De är, enligt Billig Tekniks hemsida, onödiga i en Windowsbaserad dator. Där skall man ha virus och inget annat.
http://www.billigteknik.se/221-antivirus
-
Av Thirteen
Här länkar vi i huvudsak till de erkänt bästa antivirustestarnas rapporter
Tanken är att det ska underlätta fattande av ett både klokt och bra beslut vid val av antivirusprogram.
Rapporter från tester kan ibland vara omfattande i innehåll, men det är mödan väl värt att bläddra igenom dem.
Varför test?
Med väl utfört test slipper man antagande och subjektivt tyckande. Det går att påvisa hur det verkligen förhåller sig.
Det kan vara god idé att se över sitt antivirusskydd, hur bra det presterar, med något års mellanrum då det hela tiden sker en utveckling. Tiden står ju inte still på det här området heller.
Länkar till aktuella rapporter och tester finns i post #4
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- ServiceNow Software EngineerStockholm (Län)
- Systemutvecklare till avdelningen It-utvecklingStockholm (Län)
- Identity & Access Management ArchitectStockholm (Län)
- Salesforce Technical ArchitectStockholm, Gothenburg or Malmo
- IT tekniker – UppsalaUppsala (Län)
- ServiceNow Software Engineer