Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Luft mellan trådarna


kiwi01
 Share

Rekommendera Poster

Varför är det så mycket luft mellan trådrubrikerna? När jag öppnar startsidan på forumet syns endast 3 trådrubriker, sedan måste jag skrålla. Allt som allt får endast 10 trådar plats, det gör att många trådar "försvinner" och riskerar att bli olästa, inte minst de gånger Nyhetsroboten varit produktiv. Säkert skulle 15 trådar få plats utan att de behöver bli otydligt.
Det tycks vara en allmän tendens att man ska behöva skrålla så mycket som möjligt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hänger väl ihop med:

  • Skärmupplösning.
  • Enhet (dator, platta, mobil).
  • Hur mycket reklam som man väljer att visa.

Här ser det ut så här:

 

image.thumb.png.2d574f5c1276d4abdc29edca9aada457.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det har varit tätare förut men samma antal ämnen.

 

Vill du se fler ämnen/inlägg rekommenderar jag att du kollar på fliken Aktivitet och dess olika menyval i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder stationär dator, Chrome och har annonsblockerade. 
Ni ser ju själva hur mycket tomt utrymme det finns på Mikael63s bild,just så ser det ut hos mig.

Jag vet hur söker på olika sätt men varför ska man tvingas göra det när det finns möjlighet att få plats med flera rader.

Men det är ju bara min åsikt förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inga problem med detta.

Inget har förändrats hos mig när jag ser på detta.
M.a.o. inga mankemang hos mig i vart fall.

FF med Adblock Plus Windows 10. Nåt annat har jag inte testat just nu för just detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-10-18 på 21:59, skrev Flyfisherman:

Jag ser inga problem med detta.

Inget har förändrats hos mig när jag ser på detta.
M.a.o. inga mankemang hos mig i vart fall.

FF med Adblock Plus Windows 10. Nåt annat har jag inte testat just nu för just detta problem.

Mankemang eller problem med sajten?
Det är rent slöseri med utrymme med så många blankrader mellan de olika trådarna. Det går alldeles utmärkt att få plats med 3-5 ytterligare trådar på samma utrymme bara man vill. Trådrubrikerna är ju skrivna i fetstil så tydligheten skulle knappast försämras.  Att det går att använda olika sökmetoder för att hitta fler trådar är ingen ursäkt. Poängen är ju att man ska slippa söka, i möjligaste mån.

Redigerad av kiwi01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom @felix inte har svarat under veckan som gick kan man nog anta att han antingen var ledig eller är väldigt upptagen med något av IDG:s andra webbsidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, skrev Tomas E:

För min del ser det ut så här. Det verkar vara tätare än hos Mikael63. Tycker det är helt OK.

Det är en annan sida tror jag. Det kiwi01 är missnöjd med är översta delen https://eforum.idg.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Tack för synpunkten :)  Jag hade fullt upp med annat så hade inte hunnit svara här.

I översta blocket på startsidan kan jag hålla med om att paddingen nog var en aning tilltagen så jag minskade ner den från 15 till 10 pixlar nu och ökade samtidigt listan från 10 till 12 stycken inlägg nu. Hoppas det blev bättre?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju synd att det bara finns ett (1) RSS-flöde.

Hade det funnits ett flöde som visar 100-senaste inläggen hade man kunna välja annan visning.

image.png.b053865aa30e8982afc518e2c2ae3ab2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...