Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Funktionen HETTI


mbgtmari
 Share

Rekommendera Poster

Eforum har tydligen fått en ny funktion som i alla fall jag inte har sett tidigare.

456676768_Eforumnyfunktion.png.9cae2d10f9f6f1d819ca4b9aefd78d21.png

Men funktionen HETTI kanske ni, som skriver oftare än vad jag gör, redan har sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Eforum har tydligen fått en ny funktion som i alla fall jag inte har sett tidigare.

456676768_Eforumnyfunktion.png.9cae2d10f9f6f1d819ca4b9aefd78d21.png

Men funktionen HETTI kanske ni, som skriver oftare än vad jag gör, redan har sett.

Nej, men det står HETT! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det gör det ju.

Hett.png.7b7c196ab962d56300d8d528b178affe.png

Jag brukar själv inte använda utropstecken i rubriker så det var nog därför jag inte tänkte på att det kunde röra sig om ett sådant.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om den är ny eftersom Felix väl inte jobbar nu, men det är nog sällan trådar når upp till kriterierna för "Hett", dvs antagligen många inlägg på kort tid och nyligen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
På 2019-07-16 på 08:24, skrev Cecilia:

Jag vet inte om den är ny eftersom Felix väl inte jobbar nu, men det är nog sällan trådar når upp till kriterierna för "Hett", dvs antagligen många inlägg på kort tid och nyligen.

Hej,

Jag tror funktionen "hett!" har funnits med sedan ett tag tillbaka. Den är som Cecilia skriver är baserad på antal inlägg över tid. Den går att justera också.
 

Citat

Popular Now = 10 posts in the last 60 minutes
Topics which are Popular Now are highlighted in the list.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är väldigt ovanligt att en tråd får 10 inlägg på 1 timme föreslår jag typ 3 - 5 inlägg på 1 timme eller 10 inlägg på ett dygn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, "Hett" är efterträdaren till den gamla beteckningen "Populärt". Skillnaden mellan den gamla och den nya beteckningen är att den gamla betydde att en tråd var lång med många inlägg medan Hett talar om att tråden "fått en hel del inlägg nyligen", som det står i min skärmbild i det första inlägget. (Så kan det bli om en person skriver ett nytt inlägg för varje mening i stället för att använda Redigera-knappen.)

 

En möjlig justering av Hett! skulle kunna vara att antingen ta bort utropstecknet eller göra ett mellanslag före det: Hett ! Eftersom min tråd inte var en problemtråd utan jag bara undrade om någon annan sett Hett! och två svarade att de inte gjort det har jag inte markerat tråden som LÖST. Men om du felix gör en ändring av HETT! kan jag tänka mig att markera ett inlägg, där du berättar att du ändrat denna rubrik, som "bästa lösning" ;)

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, skrev Cecilia:

Eftersom det är väldigt ovanligt att en tråd får 10 inlägg på 1 timme föreslår jag typ 3 - 5 inlägg på 1 timme eller 10 inlägg på ett dygn.


Vill du att vi testar sätta den på 5 inlägg / timme istället?
 

18 minuter sedan, skrev mbgtmari:

En möjlig justering av Hett! skulle kunna vara att antingen ta bort utropstecknet eller göra ett mellanslag före det

Jag gillar utropstecken! ? Låter det vara som det är nu.
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

@felix du kan nog utöka de 60 minuterna till 120 minuter för det verkar fortfarande vara väldigt sällsynt att något blir "populärt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 months later...

Mitt sista inlägg i den här tråden är bara ett konstaterande av att man efter felix senaste ändring verkligen inte kan klaga på antalet heta ämnen i Eforum. Så här ser det ut just nu.

1353358914_MngahetamneniEforum.png.4680c8c75bf3083478f85dc3d5c94ca3.png
Trevlig helg!

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...