Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systeminställningar LG G4


Rophphe

Rekommendera Poster

Jag försöker installera en WiFi kamera (DLink DCS-810). Jag har installerat appen från mydlink. När jag ska lägga till en enhet (kameran) får jag frågan om jag har QR skannare (bild 1). Det spelar ingen roll om jag svarar ja eller nej för nästa skärm (bild 2) är i båd a fallen samma. Och deena skärm är disabeled och jag kommer inte vidare. Hur ändrar jag för skrivning till systeminställningar???

Bild 1.png

Bild 2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen LG, men kan du inte gå in i telefonens systeminställningar och ändra detta?

 

Kan ju vara så att detta spärras genom att appen vill göra detta utanför inställningarna(antivirusprogram/annat).

 

Har haft liknade problem ibland med vissa olika appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det inte att ändra på "strömbrytaren"?

 

image.png.3fc8ddb5d671d5d06eee31324b3d2936.png

 

alternativt, hämtat från en samsung S9:

Inställningar (telefonens)

Appar

Välj Appen

Behörighet

 

eller 

Inställningar

Appar

Tre prickar

Särskild åtkomst

Appar som kan ändra systeminställningar

mydlink

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir mer och mer förbryllad. JAg testade att installera "mydlink Lite" och det var inga problem att få fram QR_skannern. Problemet var att lite-versionen inte innefattar min kamera. Efter återinstallation av "vanliga" mydlink så är jag tillbaka på ruta ett. Varför får jag upp QR-skannern i lite-versionen men inte i den vanliga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har en konversation med dom men det går långsamt och de har hittills inte kommit med något användbart......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om engelska är okej för dig så skulle du kunna pröva att kolla eller fråga i D-Links forum för där finns det kanske någon som har råkat ut för samma sak.

http://forums.dlink.com/

Om du hittar eller får något svar där så skriv (länka) gärna här vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael63. Kan du vara lite mer specifik om vad som var problemet med "skräpet". JAg har flera bekanta som använder WiFi-kameran med strålande resultat.. Min kamera är en DCS-8010LH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, skrev Rophphe:

Mikael63. Kan du vara lite mer specifik om vad som var problemet med "skräpet". JAg har flera bekanta som använder WiFi-kameran med strålande resultat.. Min kamera är en DCS-8010LH

"Skräp" är min högst personliga åsikt.

Se

https://eforum.idg.se/topic/356647-kamera-kopplas-ifrån-varje-natt-normalt/

 

https://eforum.idg.se/topic/355838-enkel-övervakningskamera/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker ha kontakt med D-Link men det går inte så fort. Hade kontakt som jag svarade på men har inte hört mer sedan. Jag försöker nu registrera mig på D-Link. Hoppas det går bättre......

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-10-17 på 11:44, skrev Cecilia:

Om engelska är okej för dig så skulle du kunna pröva att kolla eller fråga i D-Links forum för där finns det kanske någon som har råkat ut för samma sak.

http://forums.dlink.com/

Om du hittar eller får något svar där så skriv (länka) gärna här vad det är.

Jag är ganska bra på engelska men tyvärr inte så hemma på att hitta och tolka alla forum....

(Mao jag hittade inget.)

Det märkliga är att jag nu testat med "mydlink Home" med samma resultat som "mydlink Lite". När jag svarar Ja på frågan om QR-kod öppnas QR-skannern i både Lite och Home-versionen. Men de versionerna hanterar inte min modell av kamera. ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har en LG G4 och som kan installera appen "mydlink" och se vad som händer när man ska lägga till en enhet? Problemet uppstår när man svarar på frågan om QR-kod. Se mina tidigare inlägg...

Appen fungerar på IPhone och olika androidtelefoner men inte på min LG G4. Kan felet ligga hos LG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-10-17 på 11:44, skrev Cecilia:

Om engelska är okej för dig så skulle du kunna pröva att kolla eller fråga i D-Links forum för där finns det kanske någon som har råkat ut för samma sak.

http://forums.dlink.com/

Om du hittar eller får något svar där så skriv (länka) gärna här vad det är.

I morse hade jag 3 uppdateringar från D-Link. Nu fungerar det. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du återkopplade!

Det var alltså uppdateringar till Appen i mobilen (varför tre?), och inte firmware till kameran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev Mikael63:

Tack för att du återkopplade!

Det var alltså uppdateringar till Appen i mobilen (varför tre?), och inte firmware till kameran?

Vet inte. För mig vore det logiskt om det var i mobilen problemet låg eftersom appen gick att installera både i IPhone och tre olika fabrikat av Androidtelefoner.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...