Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google


Torparen

Rekommendera Poster

Tidigare har GOOGLE funkat så då jag söker: Räckte ofta att jag knappa in några bokstäver ur sökordet. Nu måste jag knappa in hela ordet därefter knappa på sök. Alltså något skumt har hänt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det måste det eller också råkade du skriva ett stavfel, vilket är lätt hänt, för jag behöver inte skriva många bokstäver i Google Chrome för att få upp det jag är ute efter. Provade t ex nyss att skriva vm och då fick jag upp det här.

1763053402_SkningiChrome.png.f833f9c8dd923c5e24e19114a475b972.png

Vad var det du sökte efter?

 

Det kanske blir bättre om du rensar i Historiken : Klicka på menyn (de tre lodräta punkterna) > Historik

Där kan man ju välja hur mycket man vill ta bort, t ex "de senaste 24 timmarna". Jag rensar själv ganska ofta historiken i Chrome. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du jag hittar ej det du rekommenderar alltså historik. Om jag stänger ner Google var kan jag hitta igen sidan på nytt, det är om jag inte klarar av ditt förslag

goggle.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser de tre punkterna i övre högra hörnet i din bild, precis under krysset för att stänga ner fönstret.

 

Men om det gäller när du skriver in sökord i Googles sökruta mitt i fönstret i bilden, och inte i adressfältet som mbgtmari gjorde, så beror det nog inte på historiken utan på att du har ändrat någon av Googles inställningar för söksidan. Inställningar för söksidan når du genom att klicka på ordet Inställningar nere till höger i din bild.

 

För att komma till Googles söksida skriver man in google.se i webbläsarens adressfält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torparen,  Det var lustigt att du har vågräta punkter för meny-ikonen medan jag har lodräta. Så här ser det ut litet närmare preciserat hos mig:

640598959_ChromeSk.thumb.png.a14d9734e28b4ef10abea1ce0a05073c.png

Cecilia, jag skrev inte mina sökbokstäver i adressrutan utan i den stora Google-rutan under. Det var Google Chrome som automatiskt flyttade dit sökbokstäverna.

 

Torparen, se också PC för Allas senaste artikel!

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.704650/dns-cache

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Torparen,  Det var lustigt att du har vågräta punkter för meny-ikonen medan jag har lodräta. 

 

Torparen ser ut att använda Edge medan du använder Chrome. ?

 

När det gäller historiken får man väl tänka på både den lokala, i de olika webbläsarna, och den Google sparar när man googlar inloggad till ett Googlekonto (Torparen ser ut att vara inloggad). Jag loggar in endast när det är tvunget så någon annan har förmodligen mer koll och kan ge bättre information om den saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen nu har jag gamla GOOGLE tillbaka.

 

EN helt annan fråga: Jag har ett dokument från en spansk veterinär som måste översättas till svenska eller engelska. Handlar om ca 3000 kr från försäkringsbolaget.

Är detta problem som jag kan lägga in på detta forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Torparen:

Om jag stänger ner Google var kan jag hitta igen sidan på nytt, ...

 

Ursäkta en kanske lite påflugen fråga, men stänger du aldrig datorn och söksidan hos Google? Eller avser frågan egentligen något annat?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uttryckte mig lite slarvigt. Jo jag stänger ner GOOGLE efter varje gång jag varit in. Datorn stänger jag i samband med revelj. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev Torparen:

Jo jag stänger ner GOOGLE efter varje gång jag varit in. Datorn stänger jag i samband med revelj. 

 

Då har du rimligtvis inget problem med att "hitta igen sidan på nytt", och frågan verkar avse något annat. Men jag ska inte vara för framfusig, är det något mer du vill veta så är bollen din.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, skrev Torparen:

EN helt annan fråga: Jag har ett dokument från en spansk veterinär som måste översättas till svenska eller engelska. Handlar om ca 3000 kr från försäkringsbolaget.

Är detta problem som jag kan lägga in på detta forum?

Den tråden har du redan skapat och fått svar i också https://eforum.idg.se/topic/356463-översättning/

Jag tycker du ska fortsätta i den istället.

 

@ChristerE

Att det var Edge förklarar att det inte såg likadant ut som hos mig. Jag trodde det var Google Chrome eftersom Torparen skrivit i en av sina tidigare trådar att det var den webbläsaren han använde.  (Själv använder jag oftast Firefox och har än så länge aldrig använt Edge.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Torparen:

Tack för hjälpen nu har jag gamla GOOGLE tillbaka.

Vad var det som löste ditt problem?

Om det var innehållet i ett inlägg så är det ju bra om det inlägget kan markeras som lösningen så att det går fort att se för någon annan med samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Cecilia det var så enkelt så jag klarade av det på några minuter. 

Jag följde mbgtmari information frånsett att mina prickar var vågrätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...