windows 7 Något ligger och lurar, får udda popups i IE, tidigare ransomware.
Startad av
sabelstrom, i Virus, skadliga program & botemedel
-
Liknande Innehåll
-
Av Ingelawho
Jag får reklam som poppar upp i den högra hörnet. Oftast reklam för Norton eller McAffy. Under står det Chrome och rspadm.ru Hur får jag bort detta?
HITTADE svaret i en annan tråd! Problemet löst.
-
Av AnnaK
Hej,
Har fått oönskade popups i edge från forumfiles.com med blandat innehåll (sexuella tjänster, att jag behöver nytt virusprogram etc).
Hur kan jag stoppa popupsen och hur kan jag söka i datorn för att rensa?
Sökte med hjälp av adwcleaner_8.0.4 men får bara upp två förslag under dashborad, dessa gäller Dell.
Bör inställningen gällande Windows defender SmartScreen vara påslagen?
Tack på förhand!
-
Av BGAA
W10, Chrome,
Får ideligen popups i nedre högra hörnet. Ej reklam men meddelanden om uppdateringar. Logitech är värst med meddelande om möjliga uppdateringar. Kommer direkt jag startar datorn och sen var tionde minut. Java kommer oxå och youtube kanaler jag prenumererat på + Windows meddelande.
Hur stänger jag av detta fönster permanent. Har Adblocker och letat efter virus o malware?
-
Av DAL30
Jag har haft Windows 7 under många, många år och tycker att detta system fungerat bra,
även om det finns en del saker i systemet, som borde vara annorlunda/bättre.
Nu tas W7 bort.
I stället får vi W10, som har många fördelar men även en del "nackdelar".
Eftersom det sägs, att W7 skall helt försvinna och inte underhållas/stödjas i fortsättningen,
så undrar man, om man är helt beroende av att byta till W10 för att arbeta i fortsättningen
eller om det finns någon "mellan-väg" eller hjälp att få för att fortsätta med W7?
Sedan:
1. Vad kostar ett byte till W10?
2. Klarar man det "själv" eller kan man få hjälp på något enkelt sätt?
Detta var några tankar med några frågor.
Vänligen
DAL30
-
Av hehehe
Hej!
Jag har windows 7, 64-bit. Jag försökte installera ett gammalt program men det fungerar inte på 64-bits versionen (fungerar på windows 7 32-bit). Skulle också vilja ha en emulator för gamla IBM och windows dos
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Cloud Solution Architect (Azure) till VisolitSolna (Kommun), Stockholm
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Handläggare för jaktkorts- och jägarexamensregistrenStockholm (Län), Östersund (Kommun), Jämtland
- Regional Sales Manager, B2BGöteborg (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till avdelningen It-utvecklingStockholm (Län)
- Cloud Solution Architect (Azure) till Visolit