Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WINDOWS ÄTER UPP MIN HÅRDDISK!?


Emilnordlander75

Rekommendera Poster

  • Svars 119
  • Skapad
  • Senaste svar
7 minuter sedan, Emilnordlander75 säger:

Det e windows 10 securety update påb8gig

En uppdatering på 8 GB låter som en av de stora uppdateringarna som kommer två gånger om året. Har den inget KB-nummer?

 

1 minut sedan, Emilnordlander75 säger:

Nu minskas hårddiskens utrymme hela tiden hjälp

Har du flyttat Software Distribution-mappens filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Det går inte att flytta dom undrar kan jag spara utrymme genom att komprimera hårddisken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du följt anvisningarna på sidan jag länkade till förut som just handlade om hur man gör för att ta bort filerna i Software Distribution?

 

Innehållet på en komprimerad hårddisk tar mindre plats men den blir mycket långsammare när filerna måste dekomprimeras innan de används, står mycket om det på sidan https://www.howtogeek.com/266472/should-you-use-windows-full-drive-compression-to-save-space/ med för- och nackdelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Okej i see det va så avancerat det där hur man tog bort den mappen:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Emilnordlander75 säger:

Om jag ångrar mig kan jag ta tillbaka kompritionen?

Se här:

Citat

To uncompress these files in the future, go back into their advanced attributes and uncheck the Compress checkbox.

https://www.howtogeek.com/133264/how-to-use-ntfs-compression-and-when-you-might-want-to/

Mycket annan bra info på den sidan också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret på din fråga:

16 timmar sedan, Emilnordlander75 säger:

Om jag ångrar mig kan jag ta tillbaka kompritionen?

Är ja enligt den webbsidan, själv har jag inte prövat att använda den kompromeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Kan jag komprimera hela c och alla dessa underfiler och mappar? Har inget att förlora e värt o pröva streamar ju bara film endå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara är beredd på att göra en ominstallation av Windows kan du ju verkligen hitta på vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen i "disk cleanup" valt "Clean up system files" och sedan kryssat i "Previous Windows installation(s)" ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att du känner dig osäker på något i Diskrensning så är det bra om du laddar upp en skärmbild och använd gärna programmet Skärmklippverktyget (ingår i Windows) till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Jag trodde inte att man kunde kryssa i previus windows instalation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Om du nu vill ha en dator, så en ny större hårddisk som du kan klona över den gamla på och byta ut den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Pelle Penna säger:

Om du nu vill ha en dator, så en ny större hårddisk som du kan klona över den gamla på och byta ut den.

Enligt inlägg i tråden är den befintliga lilla SSD:n fastlödd så inte så lätt att byta ut den.

 

54 minuter sedan, Emilnordlander75 säger:

Jag trodde inte att man kunde kryssa i previus windows instalation?

 

Diskrensning är gjord så att man kan kryssa i alla alternativ utan att det händer något allvarligt med Windows-installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde inte att man kunde kryssa i previus windows instalation?

 

 

Jag tror att du kan det under "clean up system files", jag kör insider preview, jag gör det så fort en "fungerande" build har installerat. Frigör ofta 15-20 gb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...