Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Emilnordlander75

WINDOWS ÄTER UPP MIN HÅRDDISK!?

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Laso säger:

Kommer bara att bli krångligt i längden, när grundproblemet är för liten hårddisk. Tror inte att du skulle vilja installera om ditt operativ flera ggr om året bara för att du har för liten hårddisk, du hade löst grundproblemet istället.

Eftersom nu SSD är liten och inte går att byta ut så är väl alternativet en ny dator och då blir det ju en del pengar. Sen behöver man ju inte installera varenda stor uppdatering som kommer utan man kan ju nöja sig med varannan, dvs en ominstallation av Windows en gång om året.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du bara ska surfa, kolla tuben lite och sådant, vad som helst med en normalstor hårddisk, gärna SSD, men normalt brukar det vara en 128Gb stor som är skruvad, som sitter i dagens bärbara som standard, och då räcker det till, då kan man också byta ut mot större hårddisk vid behov.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 minuter sedan, Emilnordlander75 säger:

Det är software distrubution mappen som käkar mäst minne

Min är på 569 MB, jag antar att du menar SSD-utrymme. Hur stor är din?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då föreslår jag följande eftersom du inte spelar och använder datorn för annat extremt krävande:

Kör in och installera Linux Mint Mate som är helt gratis och även kan hantera alla ljud och video filmer.

Man kan även helt gratis installera ett Officeprogram som klarar alla excel, .doc och andra typer av filer.

Det är helt klart ett mycket bättre operativsystem som kommer att att klara allt du vill och dessutom mer effektivt också.

https://linuxmint.com/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Flyfisherman säger:

Då föreslår jag följande eftersom du inte spelar och använder datorn för annat extremt krävande:

Kör in och installera Linux Mint Mate som är helt gratis och även kan hantera alla ljud och video filmer.

Man kan även helt gratis installera ett Officeprogram som klarar alla excel, .doc och andra typer av filer.

Det är helt klart ett mycket bättre operativsystem som kommer att att klara allt du vill och dessutom mer effektivt också.

https://linuxmint.com/

eller Lubuntu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du ska kunna radera merparten av innehållet i mappen egentligen, för den innehåller inget som är av betydelse för funktionen av systemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Laso säger:

Du ska kunna radera merparten av innehållet i mappen egentligen, för den innehåller inget som är av betydelse för funktionen av systemet.

För säkerhets skull skulle jag flytta innehållet till ett annat ställe och bara radera de filerna efter att ha startat om datorn och kollat att windows update fungerar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, Emilnordlander75 säger:

Hur gör jsg om jag vill andvända linux? Kan man surfa andvända google chrome som vanligt?

Inga problem, du laddar hem installationsfilen enligt länken och klickar Installera eller på setup.exe filen.

Om det skulle visa sig att din disk är för full för denna installation, så kan du stoppa in en USB-sticka eller bränna ut på en DVD.

Ps. Till övriga. glöm det där med diskrensning. Disken är för liten helt enkelt och det kommer inte att fungera i längden med Windows.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...