Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WINDOWS ÄTER UPP MIN HÅRDDISK!?


Emilnordlander75

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Då föreslår jag följande eftersom du inte spelar och använder datorn för annat extremt krävande:

Kör in och installera Linux Mint Mate som är helt gratis och även kan hantera alla ljud och video filmer.

Man kan även helt gratis installera ett Officeprogram som klarar alla excel, .doc och andra typer av filer.

 

Det är helt klart ett mycket bättre operativsystem som kommer att att klara allt du vill och dessutom mer effektivt också.

https://linuxmint.com/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Skapad
  • Senaste svar

Verkar ju inte riktigt normalt. Har du kört diskrensning både som användare och system?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska kunna radera merparten av innehållet i mappen egentligen, för den innehåller inget som är av betydelse för funktionen av systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Hur gör jsg om jag vill andvända linux? Kan man surfa andvända google chrome som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Ska jag fota innehållet i mappen så kan ni säga vad jag kan ta bort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Laso säger:

Du ska kunna radera merparten av innehållet i mappen egentligen, för den innehåller inget som är av betydelse för funktionen av systemet.

För säkerhets skull skulle jag flytta innehållet till ett annat ställe och bara radera de filerna efter att ha startat om datorn och kollat att windows update fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Emilnordlander75 säger:

Kan man surfa andvända google chrome som vanligt?

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
6 minuter sedan, Emilnordlander75 säger:

Hur gör jsg om jag vill andvända linux? Kan man surfa andvända google chrome som vanligt?

Inga problem, du laddar hem installationsfilen enligt länken och klickar Installera eller på setup.exe filen.

Om det skulle visa sig att din disk är för full för denna installation, så kan du stoppa in en USB-sticka eller bränna ut på en DVD.

 

Ps. Till övriga. glöm det där med diskrensning. Disken är för liten helt enkelt och det kommer inte att fungera i längden med Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har tydligen gjort en skriver du i början av denna tråd, men har du bockat i alla tillgängliga rutor, finns några man lätt kan missa nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emilnordlander75

Frågan är hur jag ska veta vilka filer jag kan ta bort exact för det går ju endå inte attvuppdatera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Emilnordlander75 säger:

Vad gör jag exact om jag vill ta bort dessa filer stegvis

Flytta allt i softwaredistribution-mappen till ett annat ställe. Starta om datorn, kolla att windows update fungerar. Om den gör det, ta bort filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...