Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Numrering av inlägg/kommentarer


marim

Rekommendera Poster

I förra versionen så fanns det nummer på inlägg/kommentarer. Har det blivit avglömt att lägga tillbaka det eller är det inte tänkt att det ska vara så numera.

 

Om det inte är tänkt att vara så, kanske överväga i alla fall att sätta nummer på inlägg/kommentarer. För det är enklare bla när man ska hänvisa nån till nåt som tidigare skrivits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funktionen finns inte längre i Invision Community utan man får länka eller skriva när inlägget är gjort i stället.

 

Anledningen till att numren är borttagna kan vara för att det orsakar problem när inlägg tas bort eller bryts ut till egna trådar eftersom numren då inte längre stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där att skriva när inlägget är gjort.  Man ser ju inte när det är skrivet (i en aktiv tråd). Jo jag vet att håller man musen över så ser man, men inte annars och det är omständigt om man den vägen ska leta reda på ett inlägg via tidsangivelsen i en aktiv tråd. Sen har jag inte kollat hur forumet funkar i mobilen, men för att få fram sånt som man håller musen över på datorn så ska man peta till i inläggen så i mobilen är det ännu mer omständigt.

 

Det där att numren inte stämmer överens det är då i den här nya för det syntes inget av i förra. 

 

Och det där med att numren inte längre stämmer överens (att det blir "glapp" i numreringen) när inlägg är borttagna i en tråd det ser inte jag som nåt problem.

 

Är det så att det blir fel numrering i den nya tråden som skapats av den brutits ut så kan man ju bara skriva att den brytits ut och därför har fel numrering. Och så ofta händer det inte att det bryts ut inlägg till nya trådar.

 

Men är det borttaget så är det, bara synd att det är så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag hålla med om. Jag skulle personligen önska att numreringarna fanns kvar.

I förra versionen var själva inläggsnumret länken (#xx) till densamma. Visst tråden numreras ju om när man man bryter ut eller plockar bort ett inlägg mitt i,  men jag såg egentligen inte detta som ett problem.

Så sällan som just den situationen uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar också numreringarna på inläggen, visst går det att använda tidsangivelsen istället, men ibland så uppstår det att flera skriver inlägg samtidigt, och får samma tidstämpel, och då kan  det bli konflikt, men nu är det tyvärr så, bara att acceptera.

Så det har blivit sämre att hänvisa till ett specifikt inlägg idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag var in på malwarebytes forum som numera också kör invision och där finns numrering av inläggen. Så funktionen verkar ju finnas. Nu vet jag inte hur mycket som går att koda in själv, om det i så fall är det dom gjort. Men den funkar tydligen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@felix Kan du kolla om det finns något tillägg att köpa (om det nu inte är en inställning) som gör att inläggen i en tråd blir numrerade?

 

Tillägg:
Köpa till ett vettigt pris alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kan andra forum med samma plattform ha det, så borde det kunna gå att få här också?

 

@felix , vad säger du, uppenbarligen går det att få numrering på inläggen, är det några problem?

 

Missade att uppdatera sidan, så jag såg inte att Cecilia redan har lagt en fråga till felix, men det spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har kollat på detta men inte lyckats få till det. Det som blir lite knepigt är med pagineringen för då börjar räknaren om på 1 igen. (Men det är lätt att lägga in en numrering som bara fungerar per sida). Om jag hinner kan jag kolla mer på detta senare, men kan inte lova något.

(@marim om du vill kan du ju höra med malwarebytes hur de har gjort för att få till det?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

felix sorry, men jag har inget konto där och har heller ingen aning om vem man ska kontakta i så fall. Så du har nog bättre chans att hitta rätt person.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
På 2018-01-29 på 18:32, skrev felix:

Hej!

Jag har kollat på detta men inte lyckats få till det. Det som blir lite knepigt är med pagineringen för då börjar räknaren om på 1 igen. (Men det är lätt att lägga in en numrering som bara fungerar per sida). Om jag hinner kan jag kolla mer på detta senare, men kan inte lova något.

(@marim om du vill kan du ju höra med malwarebytes hur de har gjort för att få till det?)

Hej, hur har det gått?

Jag förstår att du varit uppe hela nätterna, gått omkring o funderat och varit sömnlös inför detta stora äventyr...

Hehe, bara skämtar, men jag känner det som ett av dom ämnen som kanske borde flyttas upp nåt hack?

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har också funderat på detta, nu när vi har kört med denna plattform och versionerna  ett bra tag, så uppstår det ofta stunder när man verkligen saknar detta med numrering av inläggen,, så jag undrar också om du @felix har hunnit/hittat någon lösning som kan fungera på vårt forum, tittar man på flertalet andra forum, så har dom detta fortfarande idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för påminner :)  Jag har funderat lite på det också men inte kunnat prioritera det tyvärr.
Så jag kan inte ge något bättre svar nu än att jag hoppas hinna med det nån gång framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...