-
Liknande Innehåll
-
Av Mathias G
Någon mer än jag som funderat på hur Sony tänkt med extern lagring och möjligheten att köra PS5-spel från extern hårddisk?
-
Av Flash Gordon
Hej,
håller på och byter jobbtelefon och den nya Xiaomi:n har navigeringsknapparna precis tvärtom mot min privata Sony.
Går dessa att flytta på så jag kan få de likadant?
Vill ha från vänster till höger:
triangel, cirkel, fyrkant.
-
Av Ahulthen
Jag har ni Sony Xperia Z3 Compact,men förra året så tappade jag mobilen i marken och fick reparera skärmen.Har nu upptäckt att mobiltäckningen är sämre och att batteriet inte alltid fungerar som det ska,har även tappat luckan som ska skydda microusb-porten och minneskortet.Jag funderar på en ny androidmobil som är avancerad,men inte så stor.Är ute efter en mobil som har en maxbredd på 67 mm och där kameran är minst lika bra som hos Z3 Compact,helst bättre och i övrigt bättre prestanda. Är kameran hos Z5 compact bättre än den hos Z3 Compact ?
Har tittat på Sony Xperia Z5 Compact,är den bra ?,eller finns det eller kommer det att komma ut någon annan mobil som har liknande storlek med bra kamera ?
-
Av IBV
Hej!
Jag hade nu tänkt överföra alla mina gamla mini DV filmer till datorn för att ha möjlighet att redigera dem. Sådan tur var har vi en hyfsat gammal mac med firewire och även kameran har en annan sorts firewire-ingång. Jag har googlat runt lite men förstår inte vad för sorts kabel det är jag behöver köpa för att kunna koppla kameran till datorn.
Bilder på de båda ingångarna finns bifogade nedan:
Någon som har koll på vad det är för kabel jag behöver? Kan det vara så att jag även behöver en adapter?
Tack på förhand!
Mvh IBV
-
Av JackH
Hej Eforum!
Jag har funderat att köpa en så kallad actionkamera. Det kommer att vara min första actionkamera, så jag undrar om det finns någon hyfsat billig (måste fortfarande ha lite kvalité) och enkel kamera som helst kostar under 2000 kr, men det går bra med något dyrare än så också. Jag har tänkt att använda den när jag cyklar, åker skidor och badar, den måste alltså vara lite stöttålig och tåla en del vatten. Jag kommer inte att använda den till tex fridykning så den måste inte tåla mer vatten än ner till 20 meters djup, fast det gör självklart inget om den gör det. De vattentåliga kamerorna tål väl även saltvatten? Finns det någon actionkamera som man sätta igång med tjocka skidhandskar eller måste man köpa till någon form av fjärrkontroll till dem?
Jag har letat runt lite på internet och sett att Gopro är de varumärke som har mest tillbehör. Jag trodde först att alla Gopro kameror var dyra, men då hittade jag Gopro Hero 1
Den verkade var både billig och nybörjarvänlig, men samtidigt med lite kvalité´. Håller ni med om att den skulle vara en bra kamera för mig eller borde jag köpa en annan?
Från vilken butik ska jag köpa min kamera?
Hälsningar JackH
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- Teknisk produktägare inom webb till Sanoma Utbildning, StockholmStockholm (Län)
- KommunikationsteknikerÖrebro (Stad)
- Arbeta med tillsyn av informations- och IT-säkerhetUppsala (Län)
- .Net utvecklare till Autocom, TrollhättanTrollhättan (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen