Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köptips till en som har Z3 Compact


Ahulthen

Rekommendera Poster

Jag har ni Sony Xperia  Z3 Compact,men förra året så tappade jag mobilen i marken och fick reparera skärmen.Har nu upptäckt att mobiltäckningen är sämre och att batteriet inte alltid fungerar som det ska,har även tappat luckan som ska skydda microusb-porten och minneskortet.Jag funderar på en ny androidmobil som är avancerad,men inte så stor.Är ute efter en mobil som har en maxbredd på 67 mm och där kameran är minst lika bra som hos Z3 Compact,helst bättre och i övrigt bättre prestanda.  Är kameran hos Z5 compact bättre än den hos Z3 Compact ?  

 

Har tittat på Sony Xperia Z5 Compact,är den bra ?,eller finns  det eller kommer det att komma ut  någon annan mobil som har liknande storlek med bra kamera ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lucka till minneskort mm ca 77:-.

Sedan att den fungerar sämre gör ju att du kanske måste fundera på nyköpt. Själv är jag INTE imponerad av kamera i Z3. Min sambos iPhone 5 S tar bättre foton.

Dessutom är jag irriterad på Z3 operativsystem o display som man ofta av misstag råkar trygga på någonstans. Ibland bryts samtalet för att man råkat lägga fingret på den stora röda avstängningsknappen. Ibland försvinner ikoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är alltså om jag ska köpa Sony Xperia z5 Compact  i höst eller köpa en ny lucka till min mobil och köpa ny mobil nästa år (som ska vara android,mindre än 5 tum och bättre prestanda än Xperia Z3 Compact).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja du, är du nöjd med nuvarande kan det vara värt att reparera den.

 

Om du tittar efter mobiler i den storleksklassen är det väl dessa du har att välja mellan annars

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=l=s282115419

I denna lista är det helt klart Z5C som har bästa hårdvaran, många andra är rena budgettelefoner.

 

Jag fullt nöjd med min Z1C och lagt pengar på att den ska hålla i något år till nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Om jag ska köpa ny mobil,ska jag köpa  Sony Xperia X Compact eller Sony Xperia Z5 Compact ?,det som  gör att jag inte direkt väljer X Compact är att den har usb-c i stället för micro-usb och inget mhl-stöd.För Z5 compact borde ju vara snabbare än z3 compact(åttakärnig i stället för fyrkärnig processor)  ?Jag har köpt vissa tillbehör i år som inte fungerar med  X Compact som mhl-adapter och usb-minne  som kan kopplas direkt till mobilen utan adapter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerar du mycket appar så välj en med 3 GB istället för 2 GB som väl fortfarande är det vanligaste. Har du haft problem på din nuvarande telefon med apputrymmet så är det nästan ett måste att köpa en med 3 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...