Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta appar vid telefonbyte


kontakten

Rekommendera Poster

Går det att flytta över appar till nya telefonen? Om man köpt en app, ligger betaningen kvar i den nya mobilen. Gäller android.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Sony Xperia och med programmet Xperia Companion är det inga problem att flytta allt till en ny Xperia. Hur det fungerar med andra Android mobiler kan jag inte svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som jag har förstått det ska appar, inkl. betalda, kunna laddas ner till en ny telefon om du använder samma mejladress (Google-konto) när du registrerar den nya.

https://support.google.com/googleplay/answer/113410?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=sv

 

Finns några tips i tråden //eforum.idg.se/topic/341810-flytta-filer-mm-till-ny-mobil/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du loggar in med samma Googlekonto på nya mobilen laddas dina appar, även köpapparna ned till nya mobilen. Detta gäller även adressbok och telefonlista om de är sparade i Googlekontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt övertygad om att appar där man gjort "köp i app", alltså ex. uppgraderat från "Free" till "Pro", automatiskt blir "Pro" om man hämtar appen på nytt till en ny telefon.

Gratis MyPhone Explorer kan ta en säkerhetskopia inklusive installerade appar.

(ej de som är knuten till telefonen vid leverenas)

 

Dock kan det vara fördel att hämta appar på nytt om den nya telefonen har ett nyare OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för att någon enstaka app inte uppdateras vid telefonbytet, men i övrigt så är det bara att vänta tills att allt har laddats ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Använder man samma google-konto på nya telefonen som på gamla, så installeras apparna (med några få undantag som jag inte kan förklara). Betalappar installeras också utan program. Dock får man inte med sig eventuella inställningar i apparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...