Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta filer mm till ny mobil?


Euro

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vet inte om det är jag som är helt bakom flötet men borde det inte finnas något enkelt sätt att flytta över allt man har i mobilen till en ny mobil? Jag hittar ingen bra info om detta någonstans så är det någon som kan hjälpa mig eller säga var man kan hitta denna info?

 

Jag har nu en Galaxy S2 och har skaffat en S4 och skulle vilja ha över allt till den nya luren. Kontakterna följer väl med SIM-kortet (om de är sparade/kopierade dit)? Hur är det med SMS? Kommer SMS-historiken finnas kvar när jag flyttar över SIM-kortet eller försvinner alla SMS och börjar om på den nya mobilen?

 

Sen har vi ju det där med sparade bilder, ringsignaler, appar, spel osv. Går det att få över de rakt av eller behöver de installeras om på nya mobilen?

 

Tacksam för alla tips och råd som går att få om hur man hanterar detta och även annat som rör Android, tex. hur man säkerhetskopierar/synkar till dator på lämpligt sätt osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googla på

move contacts from samsung S2 to S4

För övrigt har du ett minneskort så kanske du kan lägga allt du vill foton osv på minneskortet när det sitter i S2an och sedan flytta minneskortet till S4.

men google är din och NSAs vän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakterna kan man ju synka till ett gmailkonto. Då har man alltid en backupp. Och när man loggar in på sin nya telefon med samma konto så vips ligger dom på telefonen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kopplat upp mobilen till datorn så gick det ju att "dra" över filerna som vanligt. Samsung har även sitt "Kies" där man kan göra backup på kontakter, bilder, musik, video osv. Har inte kollat än att föra över det till den nya telefonen men det borde väl gå att göra samma sak fast åt andra hållet?

 

Men hur gör man med SMS? Ligger inte de på SIM-kortet? Har en massa SMS och MMS som jag vill spara och föra över till den nya telefonen. Någon som vet hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SMS ligger inte på SIM-kortet. Du kan överföra bilder, kontakter, telefonloggen, SMS och mer med Samsung Kies: http://www.samsung.c...ftware/KIES/JSP

När det gäller appar är jag tyvärr osäker på hur man gör. Det jag vet du kan göra är att logga in på Google Play. Där kan du enkelt se vilka appar du tidigare haft och installera dem igen. Det ska dock gå att synkronisera appdata med hjälp av ett Google konto.

 

Hittade nyligen detta tredjepartsprogram på Play Store som ska kunna synkronisera appar: https://play.google....hikdutta.backup

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Hej1 Ladda ner appan  APP Backup på goggle play. Öppna appen och klicka i rutorna för de appar du vill överföra till edin nya telefon. Du gör då en backup som sparas på ditt sd-kort. Där i från för du sen övere apparna till din nya telefon

 

ELLER går du in på google play och kollar

  • Hämta tidigare köpta eller hämtade appar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...