Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radera Iphone säkerhetskopia


pege22

Rekommendera Poster

Jag har en Iphone 6 som är säkerhetskopierad till Itunes på en win10-maskin. När jag ska lägga på samma kopia på en annan Iphone så vill Itunes ha ett lösenord. Jag kan inte detta lösenord. Jag har googlat en massa och kan konstatera att jag måste ha lösenordet.

 

Det jag har försökt är att radera alla säkerhetskopior på min win10-maskin. Jag har ominstallerat Itunes och jag har raderat en massa filer under c:\users. Sen har jag kopplat in min iphone 6 igen för att göra en säkerhetskopia. Men fortfarande vill Itunes ha ett lösenord!

 

När och i vilket sammanhang har detta lösenord satts?

 

Varför försvinner det inte när jag tycker mig ha raderat allt?

 

Tips på vad jag ska göra? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du startade din iPhone första gången var du tvungen att skapa ett konto också. Detta konto är kopplat till iClouds. För kontot var du också tvungen att skapa ett lösenord, samma lösenord som du använder när du hämtar appar från App-store.

Det är sannolikt detta lösenord som iTunes efterfrågar.

 

Jag skulle råda dig till att skippa att använda iTunes för backup av telefonen. Använd iCloud istället. iTunes sparar inte allt i din telefon vid en backup. Om du har spel installerade i telefonen kommer du sannolikt inte att få tillbaka spelen med den nivå (även kallad "Level") i spelen om du använder iTunes. Det gör du däremot om du använder iCloud.

 

Jag har en iPad Air och jag har testat att göra en backup av allt i paddan med iTunes. När jag återställer paddan med backupen i iTunes får jag spelen men de är nere på nivå 1. När jag gör samma sak via iCloud får jag tillbaka paddan precis som den var när backupen skapades.

 

Via iCloud har jag också flyttat allt från min gamla padda till min nya. Jag hade en iPad Retina (föregångaren till iPad Air) och ville ha allt från den gamla till den nya. Det var på det sättet som jag konstaterade att iTunes inte fungerar att göra en backup med så att allt i en padda kommer med.

 

Min särbo har en iPhone 6 och hade en iPhone 5 innan dess. Även här gjorde vi en backup med iTunes på iPhone 5 och flyttade över till iPhone 6. Innan vi raderade det som fanns i iPhone 5 kontrollerade vi om allt var med i iPhone 6. Det var det inte! Alla spel var med men tillbaka till nivå 1.

 

Vi gjorde en backup av iPhone 5 till iCloud och från iCloud tog vi ner den till iPhone 6. Allt kom med.

 

För att göra detta var vi tvungna att använda lösenordet som min särbo skapade när hon, första gången, startade sin iPhone.

Det måste därmed vara det lösenord som du måste använda dig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...