Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra mail till dokument


Plaincollar

Rekommendera Poster

Plaincollar

Använder Outlook.com. Någon som vet hur man enkelt gör ett mail till ett dokument (t ex Word ed) för att sedan spara det i dokumentmappen i syfte att samla all dokumentation inom ett område på samma plats?

MVH Plaincollar

 

 

post-47489-0-74606500-1468520376.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar detta som du vill:

 

Om du väljer Mer 148718eb-ebbd-4aa5-99bb-bcf5a6d7d942.gif kan du vidta ytterligare åtgärder, t.ex. markera meddelandet som oläst, flytta meddelandet till en annan mapp, söka i meddelandet, navigerar mellan meddelanden, spara meddelandet som en .eml-fil och skriva ut meddelandet.

Dvs spara som .eml eller skriva ut till PDF/XPS.

 

Tillägg: Missade länken till citatet: https://support.office.com/sv-se/article/Skapa-l%C3%A4sa-och-svara-p%C3%A5-meddelanden-i-E-post-f%C3%B6r-Windows-10-8a301e64-10e2-46db-a03a-2e509e5ca93a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar detta som du vill:

Dvs spara som .eml eller skriva ut till PDF/XPS.

 

Spara som eml-fil finns inte, däremot spara i OneNote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast om man sitter vid sin egen dator och kollar e-posten och vill spara denna lokalt, som ett dokument, är det väl enklare att ha en e-postklient installerad och från denna spara undan dokumentet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde det gällde e-postappen i Windows 8/10, men för webbsidan är nog Skriv ut det bästa och välja att skriva ut till PDF eller XPS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

En något sen feedback..... men frågeställningen dök upp igen så jag gick tillbaka i tiden och mycket riktigt; enklaste lösningen är att printa det och för formatets skull skanna det med rätt sidlayout. I mitt fall blev det .bmp. Men då jag ska maila (med diverse bifogade dokument) så fungerar det.

Det kanske har hänt en del sedan ni svarade men detta "konstiga" förfaringssätt bara för att få ett mail att passa in bland andra bifogade Word- dokument känns lite 80-tal. Dessutom gick det inte att skanna utskriften till PDF då det bara blev hieroglyfer...??? Skanningen är ju bara ett foto! (Hade inte alternativet att printa till PDF). Hur var det med resan till Mars?

 

Nu är det löst i alla fall löst så tack i efterhand.

//plaincollar

    

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Plaincollar

Nu var det ju mycket länge sen jag svarade dig, men Inte var det tänkt att du skulle skriva ut dokumentet på papper i alla fall. Om du inte har Windows 10 där PDF-utskrift ingår så finns det ju program som fixar det. Kanske beror på vilken webbläsare man har också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ‎2018‎-‎01‎-‎21 på 23:38, Cecilia säger:

@Plaincollar

Nu var det ju mycket länge sen jag svarade dig, men Inte var det tänkt att du skulle skriva ut dokumentet på papper i alla fall. Om du inte har Windows 10 där PDF-utskrift ingår så finns det ju program som fixar det. Kanske beror på vilken webbläsare man har också.

Hej Cecilia

Jag använder Windows 8.1 och Explorer 11 och mycket riktigt så gick det att spara som msg eller txt och det räcker gott som bilageformat. Men tydligen måste man fråga först innan man prövar det nu... elementära. Så tack för uppvaknandet!

Må väl!/Plaincollar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...