Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

W 10. Sen funkar inte wifi.


malu66

Rekommendera Poster

Ja, allt fungerar precis som med w7, förutom wifi  då. Har kollat alla F-tangenter. Det känns som om det bara är att vänta på att HP ska släppa loss lite drivrutiner. Det är vad jag kan göra om inte fler bra förslag dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft samma problem med en win 7 dator 64bit.

Inte win 10 på den.

Win 7 drivisarna kan funka på win 10 för det har det gjort på andra datorer jag använt som inte win 10 hittar automatiskt.

 

Du kan prova att avinstallera Broadcom drivisen i enhetshanteraren.

Stänga av datorn helt efter detta.

Ta ur nätsladden och batteriet och håll in Powerknappen minst 10 sekunder.

Sätt i batteriet och starta om.

Vill det inte så avinstallera Broadcom igen och installera den som vanligt i det bibliotek som den brukar lägga sig i.(swsetup) eller vad det heter?

Gjorde detta några ggr. och helt plötsligt bytte leden färg till ljusblå och gick igång efter några omstarter.

 

Finns ju 3 drivisar till Intel/Atheros och Ralink, med de bör klaga på fel Wifi-kort i datorn eller stöds inte och installeras inte/avbryts.

Inte så kul att det kan finnas fler Wifi-kort till samma datorserie.

 

Hoppas att detta kan fungera för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att avinstallera nätverkskortet? Inte uppdatera eller avinstallera drivrutinen utan själva kortet. När du sedan startar om datorn borde Windows hitta ny maskinvara och installera.

 

Om det inte sker, öppnar du Enhetshanteraren och klickar på "Åtgärd" och väljer "Sök efter maskinvaruförändringar."

 

 

post-36233-0-72221400-1439231254_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läser på HP support så står det att drivrutiner för Windows 10 kommer att levereras via Windows update..Då är frågan om datorn är uppkopplad mot Internet med kabel eller USB modem och har du sökt uppdateringar där.

 

Vad heter datorn G6-är förbaskat tunt.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pavilion G 6 - 1104eo Notebook pc

 

Har för övrigt provat ovanståendes förslag, men wifi är lika dött som förut. Jag har alltid använt wifi men när jag uppdaterade till w10 använde jag kabeln. Har det betydelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pavilion G 6 - 1104eo Notebook pc

 

Har för övrigt provat ovanståendes förslag, men wifi är lika dött som förut. Jag har alltid använt wifi men när jag uppdaterade till w10 använde jag kabeln. Har det betydelse?

Nu har jag tittat på supporten för din dator. Drivrutiner för windows 10 fås via windows update så datorn måste vara uppkopplad för att det skall fungera. Man skall också söka upprepat på windows update.

 

För windows 7 och din dator finns den här något senare drirutinen. Kan vara lämpligt att testa den också.

 

post-57552-0-99589000-1439305046_thumb.jpg

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon gul varningstriangel har inte dykt upp i enhetshanteraren, efter mycket sökande och updatande, avinstallerande och installerande, har plötsligt symbolen en pil nedåt dykt upp på den som windows säger är mest relevanta drivern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har under en veckas tid varje dag provat att hitta drivrutiner enligt ovan, även med Hp's egna support-program.

Men det är stendött. Wifi vill inte gå igång.

Men just nu känns det det lite uppgivet, det verkar som HP inte har några drivisar för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...