Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia adsl


kelby

Rekommendera Poster

När detta händer, hur ser det ut nere till höger i aktivitetsfältet?

Är ikonen för nätverksåtkomst synlig, och hur ser den ut då?

Kan du se på den ikonen att Internt inte fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När detta händer, hur ser det ut nere till höger i aktivitetsfältet?

Är ikonen för nätverksåtkomst synlig, och hur ser den ut då?

Kan du se på den ikonen att Internt inte fungerar?

Nätverksikonen ligger bland dolda ikoner, nu har jag flyttat fram den som synlig, håller jag musen över ikonen säger den "Nätverk 7 Internetåtkomst"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom problemet inte kan lösas av Telia (har en felanmälan ligger) blev lösningen Netgear WiFi USB Adapter och jag tappar bara från 32 Mb till 28 Mb vilket är tillräckligt för mig. Är väldigt nyfiken var felet ligger så får jag någon som kan lösa frågan får jag återkomma i tråden 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist med dessa konstiga fel.

 

Du säger i ditt första inlägg...

 

åker med datorn till en bekant och ansluter till hans nätverk, fungerar klockrent.

 

har du testat att din bekant åker till dig, och kör dennes dator hos dig, fungerar hans dator med din router tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist med dessa konstiga fel.

 

Du säger i ditt första inlägg...

 

har du testat att din bekant åker till dig, och kör dennes dator hos dig, fungerar hans dator med din router tro?

Jag tog med hans laptop och kopplade upp mig med nätverkskabel och det fungerade, men det kan vara en tillfällighet, det händer ju att det fungerar även med min stationära. En fundering när det fungerar med laptop är att laptopen går ju att köra trådlöst så den kanske använder WiFi istället för inkopplade kabeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det uppdateringar till routern? Tror inte att problemet ligger där men kanske kan vara värt att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det uppdateringar till routern? Tror inte att problemet ligger där men kanske kan vara värt att titta på.

Vid en av kontakterna med Telia supporten gjordes en nergradering till en tidigare version som skulle vara stabilare, men resultatet blev ingen skillnad. Nu är jag tillbaka till en ny router som är fabriksinställd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog med hans laptop och kopplade upp mig med nätverkskabel och det fungerade, men det kan vara en tillfällighet, det händer ju att det fungerar även med min stationära. En fundering när det fungerar med laptop är att laptopen går ju att köra trådlöst så den kanske använder WiFi istället för inkopplade kabeln

Testa igen och prova att koppla ur wifi, om du prövar bärbart, ska man vara säker måste man pröva fler gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa igen och prova att koppla ur wifi, om du prövar bärbart, ska man vara säker måste man pröva fler gånger.

Nu sitter han i en sommarstuga någonstans i Lule-trakten så det går inte. Skall låna på annat ställe. Återkommer.

PS På tisdag får jag besök av en tekniker från Ericsson som Telia bokat.DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas att det löser sig för dig :thumbsup: .

Nu har teknikern från Ericsson varit på besök. Efter att provat olika vägar kom han fram till att något inte fungerar som det skall med nätverkskortet, vill inte vakna efter vila, bara ibland. Det verkar som jag måste byta nätverkskortet. Vad måste jag tänka på om jag inhandlar ett nytt kort? Kortet som sitter i är: Intel 82579V Gigabit Network Connection, PCI-bus 0,enhet 25, funktion 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...