Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frontpage ersättning


vem

Rekommendera Poster

Jag har skapat hemsida till vår vägförening i Frontpage. Det måste ersättas. Jag kan inte läsa in skivorna i min nya bärbara. Dessutom kommer Frontpage inte att fungera i Windows 10 enl vad jag läst.

Jag skulle vilja importera den befintliga miljön och sen uppdatera den med ett nytt verktyg. Är det möljigt? Jag är en glad amatör som inte har någon utbildning på området utan läser och provar mig fram. Alltså inget avanserat.

Alt får jag väl skriva om alltihop med något nytt verktyg. Jag vill gärna ha tips om det. Kan jag då ha samma domännamn.

 

Tacksam för Tips

Senior

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
Vattentornet

Jag har skapat hemsida till vår vägförening i Frontpage. Det måste ersättas. Jag kan inte läsa in skivorna i min nya bärbara. Dessutom kommer Frontpage inte att fungera i Windows 10 enl vad jag läst.

Jag skulle vilja importera den befintliga miljön och sen uppdatera den med ett nytt verktyg. Är det möljigt? Jag är en glad amatör som inte har någon utbildning på området utan läser och provar mig fram. Alltså inget avanserat.

Alt får jag väl skriva om alltihop med något nytt verktyg. Jag vill gärna ha tips om det. Kan jag då ha samma domännamn.

 

Tacksam för Tips

Senior

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men jag ville bara tala om att Frontpage fungerar i Win 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Om nu Frontpage funkar så fortsätt. Annars föreslår jag att du provar Wordpress.

Det är lite annorlunda men det går att lära sig och om du önskar så har jag för "min" förening gjort en liten handledning.