Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ersättning för FrontPage 2003?


lonewolf

Rekommendera Poster

Hej! 

 

Jag har sedan tio år tillbaka använt mig av FrontPage 2003 till mina hemsidor, eftersom jag inte behärskar HTML.  

 

När nu Windows 10 kommer, så kommer FrontPage 2003 inte längre att fungera, eftersom de inte är kompatibla med varandra...

 

Vilken webbeditor kan jag välja då??

 

Jag behöver kunna fortsätta att uppdatera mina befintliga hemsidor med den layout, som de har idag. Behöver alltså en ersättnings-editor, dit jag enkelt kan flytta befintligt material.

 

Snälla NÅGON, hjälp mig, för jag är verkligen orolig för, att jag inte längre ska kunna hålla mina sidor up to date!!! 

Jag är pensionär och känner absolut inte för att börja lära mig att koda mina sidor......

 

Här är exempel på en sida, som jag har gjort: http://socutes.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av många nackdelar med FrontPage var väll att html-koden den producerade var av väldigt dålig kvalité vilket gör at det är svårt att flytta den till andra program och få den att fungera fullt ut där.
 
Så tyvärr så får du nog prova dig fram och se vilket program som verkar gilla koden mest och inte ställer till det för dig. Några alternativ jag hittat är
Blue griffon
Expression Web
HTML5 Editor
 
Dreamweaver är också ett alternativ om du är beredd att betala för det, men det kostar ganska mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...