Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Antivirusprogrammet Panda Global Protection 2015


DAL30

Rekommendera Poster

Återkommer med mina problem.

 

Jag tror att jag nu äntligen lyckats uppdatera mitt Windows 7-program.

Det problem som verkar finnas kvar är problem med Internet Explorer 11-programmet.

I olika sammanhang har jag fått meddelanden om att IE 11 inte fungerar utan det finns vissa problem.

När jag klickar på IE 11 får jag upp ett meddelande på följande webbsida:

res://ieframe.dll/acr_error.htm#bitable.com,http://bitable.com/

Meddelandet är:

"Vi kunde inte ta dig tillbaka till bitable.com.

Internet Explorer har slutat försöka återskapa webbplatsen. Webbplatsen verkar ha fortsatta problem.

Detta kan du göra:

* Gå till startsidan

* Försök att återgå till bitable.com

* Mer information

   När en webbplats orsakar ett fel eller en krasch försöker Internet Explorer

   återskapa platsen. Efter två försök avbryts detta för att undvika att

   hamna i en oändlig loop." 

 

När jag sedan går in på nätet med Googles sökmotor och söker länkar till webbplatsen "bitable.com", så får jag upp 98.800 svar med länkar.

Och det står på flertalet länkar, att "bitable.com" är ett virus.

Och man får tips om hur man skall ta bort detta virus.

På en länk står det:

"Avinstallation av Bitable.com redirect - utanvirus.se

utanvirus.se/bitable-com-omdirigering/

26 nov.2014 - Vad är Bitable com? Bitable com är en tvivelaktig sökmotor som kan dyka upp i dina webbläsare direkt efter installation av gratisprogram."

På en annan länk står:

"Bitable com virus - Hur tar man bort? - malwarerid.se

www.malwarerid.se/malwares/bitable-com-virus/ 

Bitable.com är ett virus och kapar webbläsare. Det installeras på datorer genom gratisprogram från internet. Det är en applikation som stöds av tredje parter för att främja vissa hemsidor .... "

 

Det är möjligt att jag fått in detta virus i datorn på grund av att jag laddade ned en falsk SPAM/länk, som jag fick som en bilaga till ett mail från "Skatteverket".

 

Vad bör jag göra?

Mina frågor i första hand är:

*  Skall jag ta bort Bitable.com?

*  Skall jag ta bort "Bitable.com" med hjälp av någon länk, t.ex.

    ovanstående från Malware?

*  Eller finns det någon annan länk, som är bättre/lämpligare?

 

Tacksam för svar?   :)  :wacko:  :)

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återkommer med mina problem.

 

Jag tror att jag nu äntligen lyckats uppdatera mitt Windows 7-program.

Kan du beskriva i mer detalj vad du gjorde så att vi förstår vad som hänt med datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia för ditt svar!

 

Jag tror nu, att huvudproblemet är att jag fått in en Trojan i min dator.

Anledningen är, att jag liksom tydligen många andra fått in en Trojan i systemet till följd av att jag klicka på en bifogad fil till ett SPAM-mejl, som jag fick för några dagar sedan. Det var en falsk avsändare, som kallade sig Skatteverket. Jag har ju hört i radion (TVn) om att det är många som drabbats av detta SPAM-mejl.

Jag blev förresten för en stund sedan uppringd av en person i min bank, som påpekade, att jag inte bör göra några ekonomiska transaktioner för tillfället, eftersom den nämnda Trojanen finns med och tar pengar.

Hon gav mig rådet att helt ominstallera datorn för att säkerställa den.

 

Jag måste nu förstås fråga, om detta är den enda utvägen jag har att välja för att få bort Trojanen.

Enligt vad jag skrivit om i mitt inlägg#26 här ovan, så finns ett förslag på Internet att ta bort Bitable.com.

 

ALLTSÅ:

1. Vad skall jag göra för att säkerställa datorn?

2. Jag har förresten ännu inte lyckats att installera mitt antivirusprogram 

    PANDA.

    Kan jag tillfälligt installera ett annat antivirus-program?

 

Tacksam för råd och hjälp!

Tänk vilket elände som man kan drabbas av!

 

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt om det är så, ja dessa spammail med bifogade filer är inte roligt.

 

Man måste komma ihåg, att det finns INGEN Bank/myndighet som skickar ut sådant med bifogade filer, vill dom något så är det snigelposten som gäller, är man osäker själv, ring och dubbelkolla med dom istället.

 

Tror du att du blivit hemsökt av elakheter, så följ Cecilias råd här.

 

//eforum.idg.se/topic/218337-till-dig-med-virus-eller-andra-skadliga-program-i-datorn/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Laso!   :thumbsup:

 

Nu har jag använt den sida som Cecilia hänvisat till i sitt inlägg 2010-03-02.

Jag bifogar loggen.

Enligt uppgift, så finns båda loggarna FRST.txt och Addition.txt i i denna enda logg.

 

Tacksam för hjälp!    :)
Vänligen

DAL30

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vi tidigare skrivit och nu banken sagt, du behöver ominstallera Windows, se inlägg 19-24 ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia!   :thumbsup:
Jag hittade på nätet förslag på en webbsida, som skulle ta bort Trojaner.
Webbsidan hette "UtanVirus.se" och på sidan fanns länken till en nedladdning, som tycktes vara gratis.
Länken hette:
utanvirus.se/trojan-zeroaccess
Jag laddade hem webbsidan och körde programmet med scanning.
Det kom upp c:a 275 hot med denna scanning.
När jag sedan skulle ta bort hoten, så kom det upp en sida, där jag skulle ange många personuppgifter för att kunna få köpa programmet.
Jag valde att inte registrera mig, eftersom det kändes mycket osäkert.
Jag avstod alltså från att ta bort hoten med detta sätt.
Jag tror dock att det är rätt, att det numera finns en mängd Trojan-hot på min dator, eftersom jag tyvärr inte har haft något antivirusprogram inkopplat på grund av mitt misstag. Jag har ju för en tid sedan avaktiverat mitt Panda-program och glömt att återaktivera det.
Vad jag nu förstår så måste jag först ta bort alla Spam-hot från Trojaner. Sedan kan jag återinstallera mitt Panda Global Protection 2015-program.
 
Min första frågor blir nu:
1. Finns det något sätt att ta bort alla hot efter Trojan-härjningen?
2. Vilken är länken till detta gratisprogram?  
3. Kan sedan återinstallera Panda-programmet, som jag redan har betalt?
   
Tacksam för all hjälp!   :thumbsup:
 
Vänligen
DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Cecilia!   :thumbsup:

Jag skrev nyss ett inlägg, men det försvann!!

Försöker att återupprepa det.

Jag har funnit att det finns Trojaner, som härjar på min dator.

Jag hittade en webbsida för att ta bort dessa trojaner och där fanns det att ladda ner Trojan.Zeroaccess.

Jag körde denna länk, som meddelade att jag hade c:a 275 hot på datorn.

När jag sedan skulle ta bort hoten, så kom en sida där jag skulle registrera mig och dessutom betala. Eftersom jag inte ville lämna mina personuppgifter och inte heller betala något, eftersom jag redan har betalt för att antivirus/spionprogram, så avstod jag från att registrera mig och inte heller togs hoten bort.

Jag undrar nu:

1. Finns det något gratis-program för att scanna fram och ta bort de Trojan-hot som finns?

2. Vilken är länken till detta program?

 

Tacksam för all hjälp!     :thumbsup:

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag tror är, att jag först måste ta bort Trojanerna, innan jag återinstallerar Panda-programmet.

Jag har nämligen försökt att återinstallera Panda, men det gick inte att ordna detta. Trojanerna finns alltså på de platser som förhindrar återinstallationen.

Fråga:

Är detta rätt tänkt?

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste installera om hela Windows eftersom det är det enda pålitliga sättet att få bort trojanerna, eller vad nu dessa skadliga program i din dator ska kallas. När det är gjort kan du installera Panda.

 

Du kan inte söka runt hur som helst på internet för hjälp mot skadliga program för då hamnar du bara på skadliga och/eller olämpliga webbsidor, typ utanvirus, som bara är ute efter att sälja på dig dåliga program som inte hjälper. Det är väl inte ens Zero Access som finns i din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...