Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med val av antivirus


Snooz

Rekommendera Poster

Hejsan, Det är så att jag ska köpa ett antivirus program, jag använder idag avast free och funderar på att köpa nåt av deras betal alternativ, men har hört bra saker om nod32 också. Men har dock inte provat nod32 än. 

 

Vilket av dom är bäst mot virus och även slöar ner datorn minst m.m

 

Säg också gärna varför jag ska välja just det.  Jag har så svårt o välja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Stoned X bootlegger

Själv tillhör jag dom som bara kör Windows egna innbyggda AV-program iom att jag uppdaterat med ny dator och nytt OS (Win 8.1). Däremot ägnar jag min fritid mycket åt att surfa runt på olika forum för att förkovra mig i största allmänhet. De AV-program som fått bra resultat i tester i allmänhet och även bland användare utan att just ta hänsyn till hur mycket de slöar ner datorn är bl a (i bokstavsordning):  AVAST, BITDEFENDER, KASPERSKY, NOD32, QIHOO 360 TOTAL SECURITY m fl... 

 

Det finns säkert tusentals olika tester och alla har de väl olika uppfattningar. Här är ett som engelska PC Advisor har gjort.

 

12 best security software of 2015 UK: best internet security software

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns säkert tusentals olika tester och alla har de väl olika uppfattningar. Här är ett som engelska PC Advisor har gjort.

 

12 best security software of 2015 UK: best internet security software

Det är inte ett test som PC Advisor har gjort utan en sammanställning av vad välrenommerade AV-Test har kommit fram till i ett av sina tester.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

De AV-program som fått bra resultat i tester i allmänhet och även bland användare utan att just ta hänsyn till hur mycket de slöar ner datorn är bl a (i bokstavsordning):  AVAST, BITDEFENDER, KASPERSKY, NOD32, QIHOO 360 TOTAL SECURITY m fl... 

Tyvärr har det visat sig att inställningarna i Qihoo 360 som gått till testorganisationerna inte är samma som alla andra har fått och det innebär att användarna har sämre skydd än vad testresultaten visar:

//eforum.idg.se/topic/348732-antivirus-vendor-tries-to-cheat-independent-test-lab/?do=findComment&comment=1654381

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...