Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Aja

Flash Player problem

Rekommendera Poster

Aja

Jag har nyligen bytt bank från Skandiabanken till SEB. Mitt bank-id laddade jag hem via Skandiabanken. SEB tillämpar en annan metod med dosa och bankkort. Det gör att jag via min bank inte kan få en äldre version av bank-ID. När jag går in på bankid:s supportsida (support.bankid.com/sv/) så finns ingen möjlighet att ställa frågor och jag kan inte hitta någon FAQ ang. Flash Player problem. Så den vägen är det också stopp.

 

I hämtade filer hade jag ingen bank-id-fil.

 

/Gunilla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Aja

Voila! Nu har jag löst problemet!

 

När jag tidigare försökte återställa datorn avsåg jag att göra det till före sommaren då jag var säker på att Flash fungerade. Där fanns inga återställningspunkter sparade. Men när jag nu blivit övertygad om att problemet har med bank-id att göra så hittade jag en återställningspunkt från 18/8 dvs. innan bank-id uppdaterades. Datorn är nu återställd till detta datum och nu funkar Flash Player!

 

Tack Cecilia och Larsas för den handledning ni givit mig. Själv hade jag nog aldrig kommit på att bank-id kunde störa Flash Player. Jag har inte heller hittat detta samband när jag har googlat på problemet.

 

Ang. återställningspunkternas försvinnande undrar jag om en filstädning/diskrensning kan rensa bort dessa. Det vore bra att veta inför kommande städoperationer.

 

/Gunilla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
LARSAS

Bra att det löste sej.

Nu finns det också ytterligare bevis på att Bank ID uppdateringen under vissa förutsättningar

ger Flashproblem.

 

Man kan ju undra om Bank ID och SVT tar tag i problemet .Efter mina kontakter med BankID i går

ställer jag mej frågande Jag blev närmast idiotförklarad av deras så kallade support.

 

Via våra banker betalar vi bankkunder för BankID s tjänster.

 

LARSAS

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Aja

Jag hittade varken chat-funktion eller, mejl-adress eller tel.nr på Bank ID:s hemsida. Var du i kontakt via mejl eller telefon? Jag kanske kan kontakta samma ställen så får dom problemet från flera håll. Man brukar ju säga "en gång är ingen gång men två gånger är två gånger". Förhoppnings undersöker de då vad om gått snett.

 

/Gunilla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
LARSAS

Kanske jag ska prova "Återställ" i IE där det också står i Avanderat-fliken: "Använd endast denna funktion om webbläsaren inte går att använda"? Jag har inte tryckt på den knappen ännu eftersom webbläsaren går att använda förutom just för Flash.

 

/Gunilla

http://www.bankid.com/

 

Per telefon Nr,står längst ner 08/4118150

 

LARSAS

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Ang. återställningspunkternas försvinnande undrar jag om en filstädning/diskrensning kan rensa bort dessa. Det vore bra att veta inför kommande städoperationer.

Med diskrensning i Windows kan man ta bort alla återställningspunkter utom den senaste.

 

Vad bra att du har fått Flash att fungera till slut :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Aja

Nu har jag kontaktat Bank ID:s supportavdelningen. Jag träffade på en vänlig man som inte idiotförklarade mig utan skrev upp vad jag hade att säga och skulle föra ärendet vidare till deras tekniker. Därmed avslutar jag denna tråd.

 

Tack för alla goda tips och idéer som till slut ledde till lösningen.

Gunilla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...