Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synka Outlook med Android


Guni39

Rekommendera Poster

Hej,

 

Vänligen läs bifogade fil.

 

MVH

Gunnar Nilsson

För att alla ska slippa ladda ner en fil och starta ett program kommer här vad den bifogade filen innehåller:

Synkning Outlook (kontakter, kalender) och Samsung Android S Planner.

Jag kör Microsoft Outlook 2013 under Windows 8.1 och vill synka kontakter och kalender med både min smartphone Samsung Galaxy GT-19100 och min Samsung Surfplatta GT-P5110.

Hur gör jag enklast?

 

Med vänlig hälsning

Gunnar Nilsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast att synka Outlooks (2013) kalender med Androiden är med CompanionLink. Kostar bara $49.95. Licensen berättigar till samtidig installation på 3 datorer.

Det finns flera sätt att synka. Själv gör jag det via DejaCloud. Alltså en "moln"-synk. Går också att ställa in hur ofta synkning skall ske. Push (omedelbar) är mitt alternativ. Det är riktigt bekvämt. Uppdatering av kalenderhändelser sker omedelbart varifrån jag än gör det, i telefonen eller PCn.

Tycker att CompanionLinks Android-app (DejaOffice CRM - Outlook sync) har en mycket bättre kalenderlayout än telefonens.

Kontakter, händelser, anteckningar går också att synka med CompanionLink.

Kontakterna synkar jag med MyPhoneExplorer. De är för "känsliga" för att finnas i "molnet", om "molnet" skulle läcka.

Mikael63 skriver säkert i sin länkade tråd (har inte läst den) om MyPhoneExplorer.

MyPhoneExplorer är också bra för att kunna spara SMS och samtal.

 

http://www.companionlink.com/android/outlook/

 

Windows 8.1 with Update

Office Professional Plus 2013 SP 1 (x64)

Android 4.4.2 (KitKat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MyPhoneExplorer tillhör ett av mina absoluta favoritprogram men den medger bara manuell synkning.

Kalendrar vill man väl ska synkas i realtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...